Gå til innhold

Presidentvalget i USA 2024

Gjest Slettet-ZwZXKsIXQp

Anbefalte innlegg

1 hour ago, Snikpellik said:

Ser ut som en AI-generert tekst i innlegget ditt.

Uansett, dette vil jeg nå absolutt kalle en aktiv avvisning av sitt eget barn:

Ikke bare er det en avvisning, denne uttalelsen er en sjokkerende og dypt urovekkende handling fra en forelder.

The woke mind virus er en virkelig ting da.  Om man jobber i barne eller ungdomsskole og når man så presenterer barn, som er lett påvirkelige, for at alle ens problemer er at man er født i feil kropp, og at løsningen er kjønnslemlestelse, så mener jeg man tilhører i fengsel.

Man trenger ikke være enig i alt barna sine foretar seg.  Hva om poden din begynte med narkotika f.eks?

• Liker 8
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Fatninja skrev (3 minutter siden):

The woke mind virus er en virkelig ting da.  Om man jobber i barne eller ungdomsskole og når man så presenterer barn, som er lett påvirkelige, for at alle ens problemer er at man er født i feil kropp, og at løsningen er kjønnslemlestelse, så mener jeg man tilhører i fengsel.

Man trenger ikke være enig i alt barna sine foretar seg.  Hva om poden din begynte med narkotika f.eks?

Forskjell på å være uenig i det hn har gjort og å kalle hn død i full offentlighet

• Liker 4
Lenke til kommentar
Snikpellik skrev (59 minutter siden):

Hvis en demokratisk president hadde nominert en fyr med den bakgrunnen og den forhistorien Hegseth har til forsvarsminister ville det enkelt og greit være en enorm skandale, men fordi det er Trump løftes øyenbrynene knapt. Umoral, uanstendighet og kunnskapsløshet er nå blitt normalisert i GOP.

De siste oppnevnelsene av Hegseth, Trump, Vivek, Zeldin og Huckabee er virkelig ille, og for Ukraina er dette potensielt helt katastrofalt. Det blir et freakshow av en inkompetent regjering, og vi er bare en uke inn i valgseieren til Trump.

https://www.cnn.com/2024/11/12/politics/mike-huckabee-palestinian-comments-trump-israel-ambassador/index.html

Lenke til kommentar
19 minutes ago, Fatninja said:

Som forelder, har man ett (automatisk) ansvar til å gjøre seg kjent med verden og beskytte barna mot farer. Det innebærer også selvfølgelig å informere og advare om at verdens farligste rusmiddel blir solgt i alle vanlige butikker. Mine barn vil bli godt informert om at bruken av verdens farligste rusmiddel fører til mye elendighet.

Det er viktig å informere og advare før det skjer noe.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Mars2029 skrev (3 timer siden):

Han prøvde det sist og ble motarbeidet ved hver anledning. Syns virkelig ikke det er så sjokkerende at han vil prioritere lojale folk denne gangen.

Denne Pete virker da ikke være helt inkompetent. Utdanning fra Harvard og Princetom og har i tillegg en lang erfaring fra militæret der han har en major rank.

Du hadde sikkert forsvart det om han hadde valgt Hulk Hogan også. Pete har ingen ting som kvalifiserer han til den stillingen. 

• Liker 5
Lenke til kommentar
19 minutes ago, Mars2029 said:

Den dagen jeg forsvarer en ansettelse av Hulk Hogan så kan du angripe meg for det. 

Ja jeg synes det er en overdrivelse å si han ikke har noen kvalifikasjoner når han har en god utdanning og lang erfaring både fra politikken og militæret. Og ja det er sikkert sant at det fantes mye bedre kandidater og at en god grunn til at han ble valgt var at han er lojal mot Trump.

Jeg er ikke noen Trump fan, vet godt at han ikke er noen Messias og at han først og fremst er opptatt av seg selv. 

Men jeg blir også lei av at folk hele tiden skal overdrive ting, ta det han sier ut av kontekst osv. 

Jeg anser Trump som en meget farlig mann på grunn av hans meget sterke trekk som Fascist, Narsissist og Sociopath.
Når Trump sier noe veldig upassende sier hans fans at det han sier er tatt ut av kontekst osv.
Hvis demokratiet i Amerika ikke greier å stå i mot Trump er jeg sikker på at han vil gjennomføre alt det upassende han sier.
Hvis jeg hadde vært en av de personene Trump misliker hadde jeg nå tatt med familien og flyttet til utlandet.

Trump har blant annet sagt at hans tidligere forsvarssjef Mark Milley som nå er pensjonist kan bli henrettet for forræderi for sin kritikk av Trump.

How a Trump presidency could lead to a purge at the Pentagon

WASHINGTON, Nov 10 (Reuters) - During his campaign for re-election, Donald Trump vowed to purge the military of so-called "woke" generals. Now that he is president-elect, the question in the halls of the Pentagon is whether he would go much further.
Trump is expected to have a far darker view of his military leaders in his second term, after facing Pentagon resistance over everything from his skepticism toward NATO to his readiness to deploy troops to quell protests on U.S. streets.

Trump's former U.S. generals and defense secretaries are among his fiercest critics, some branding him a fascist and declaring him unfit for office. Angered, Trump has suggested that his former chairman of the Joint Chiefs of Staff, Mark Milley, could be executed for treason.
  • Liker 2
  • Innsiktsfullt 3
Lenke til kommentar
LuxFerre skrev (11 minutter siden):

Jeg anser Trump som en meget farlig mann på grunn av hans meget sterke trekk som Fascist, Narsissist og Sociopath.
Når Trump sier noe veldig upassende sier hans fans at det han sier er tatt ut av kontekst osv.
Hvis demokratiet i Amerika ikke greier å stå i mot Trump er jeg sikker på at han vil gjennomføre alt det upassende han sier.
Hvis jeg hadde vært en av de personene Trump misliker hadde jeg nå tatt med familien og flyttet til utlandet.

Trump har blant annet sagt at hans tidligere forsvarssjef Mark Milley som nå er pensjonist kan bli henrettet for forræderi for sin kritikk av Trump.

How a Trump presidency could lead to a purge at the Pentagon

WASHINGTON, Nov 10 (Reuters) - During his campaign for re-election, Donald Trump vowed to purge the military of so-called "woke" generals. Now that he is president-elect, the question in the halls of the Pentagon is whether he would go much further.
Trump is expected to have a far darker view of his military leaders in his second term, after facing Pentagon resistance over everything from his skepticism toward NATO to his readiness to deploy troops to quell protests on U.S. streets.

Trump's former U.S. generals and defense secretaries are among his fiercest critics, some branding him a fascist and declaring him unfit for office. Angered, Trump has suggested that his former chairman of the Joint Chiefs of Staff, Mark Milley, could be executed for treason.

Jeg kan legge til en ting, ting han sier blir også fordreid og tolket i en viss retning. Noe innlegget ditt er et eksempel på. 

Han sa ikke at han kan bli henrettet, men at han gjorde noe som man i gamle tider ble henrettet for. For all del fullstendig upassende og farlig ordbruk, ikke forstå meg feil.

Et annet eksempel er liksom at han truet med å skyte Liz Cheney, men det han pratet om var at han skulle likt å se hva hun mente om hun måtte gå i krigen selv istedenfor å sende unge menn.

Jeg tror en stor grunn til Trumps suksess er måten media har dekket han på. Når media forvrenger det han sier så mister de tiltro og skyver folk over til han som er motstander av de. 

Du får bare tro jeg er Trump fan, men jeg er ikke det. Kun ute etter å ha et mest mulig korrekt bilde av virkeligheten.

• Liker 5
Lenke til kommentar
traveldag skrev (1 time siden):

Du hadde sikkert forsvart det om han hadde valgt Hulk Hogan også. Pete har ingen ting som kvalifiserer han til den stillingen. 

Så du mener det er bedre å ansette en sliter av en politiker som ikke ser skogen for bare trær. Litt nytt blod hjelper

20 yr combat veteran

Afghanistan and Iraq

2 Bronze stars

National Guard Major (still serves)

Princeton and Harvard Graduate.

Fortell meg gjerne hva du ser som den rette bakgrunnen? 

• Liker 5
Lenke til kommentar

Fansen hans har jo ikke feil.

BREAKING:
LuxFerre frykter for sitt eget og familiens liv. (...)

Trump har blant annet sagt at hans tidligere forsvarssjef Mark Milley som nå er pensjonist kan bli henrettet for forræderi for sin kritikk av Trump

Legger ved bilde posten det snakkes om. Jeg tolker det som påpekning av alvorlighetsgraden til saken det dreier seg om.
Akkurat som når jeg påker alvorligheten rundt råkjøring og det med å tøffe seg med lettsykkel kan føre til DØD, til min nevø på 16. Håper ikke hans mor tolker det som at jeg truer ham med død.

image.png

• Liker 3
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Target.Aquired skrev (14 minutter siden):

Så du mener det er bedre å ansette en sliter av en politiker som ikke ser skogen for bare trær. Litt nytt blod hjelper

20 yr combat veteran

Afghanistan and Iraq

2 Bronze stars

National Guard Major (still serves)

Princeton and Harvard Graduate.

Fortell meg gjerne hva du ser som den rette bakgrunnen? 

Det er sikkert tusenvis av konservative med mer erfaring med offentlig forvaltning enn Pete. Forsvarsminister har ingen ting med tjenestegjøring i militæret å gjøre. Ser han er inne i sitt 3. ekteskap (4 om en regner Trump), så sikkert en del livserfaring da👍

• Liker 4
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Snikpellik skrev (4 timer siden):

Hvis en demokratisk president hadde nominert en fyr med den bakgrunnen og den forhistorien Hegseth har til forsvarsminister ville det enkelt og greit være en enorm skandale, men fordi det er Trump løftes øyenbrynene knapt. Umoral, uanstendighet og kunnskapsløshet er nå blitt normalisert i GOP.

De siste oppnevnelsene av Hegseth, Trump, Vivek, Zeldin og Huckabee er virkelig ille, og for Ukraina er dette potensielt helt katastrofalt. Det blir et freakshow av en inkompetent regjering, og vi er bare en uke inn i valgseieren til Trump.

Det er ikke nødvendig å male fanden på veggen enda.
Og hvem vet? Kanskje Trump klarer å lage vei i en røre som globalistene har klart å vikle seg inn i gjennom årtier ?

• Liker 4
Lenke til kommentar
Vokteren skrev (11 minutter siden):

Det er ikke nødvendig å male fanden på veggen enda.
Og hvem vet? Kanskje Trump klarer å lage vei i en røre som globalistene har klart å vikle seg inn i gjennom årtier ?

Hans forrige periode er rangert som den dårligste noensinne av en president.

Det er tvilsomt at han klarer å slå seg  selv fra forrige gang.

• Liker 2
  • Innsiktsfullt 2
Lenke til kommentar

Poenget er vel uansett at de som blir valgt som hans regjeringsmedlemmer kun i praksis er nikkedukker for Trump. Republikanske politikere har allerede valgt den retningen og blitt valgt på nytt som følge av det.

Det eneste som kan gjøres nå er å la dem gjennomføre sine planer og politikk uten involvering (hverken hjelp eller boikott) i 4 år for så å se hva det vil resultere i av resultater for velgerene. Om de kan skylde på andre som motarbeider dem så vil de det. Det har mannen gjort de siste 9 årene og sluppet unna med. I tillegg til alt det andre sprø.

Som nevnt endel ganger før det er først og fremst USA som må leve med konsekvensene av dette valget. Resten av verden har hatt 4 år på å forberede seg på ett USA med trump i spissen for andre gang. Og vi har ingen bortforklaringer som den generelle befolkning vil akseptere. At ett fåtall "mennesker"* her er av den oppfatning  at det er bra at Trump har blitt valgt er irrellevant.

Som jeg også har nevnt før så er det for meg rimelig klart hvor de ekstreme midlene til putin og russland (m.fl.) har gått. Hverken putin eller andre aktører som ønsker demokratier nedenom og hjem trenger å gå til krig for å ødelegge demokratiene. Det klarer de fint selv med støtte fra eksterne pengemakter da individets ambisjoner langt overskrider individets ansvar i den vestlige verden nå. Han kan kjøpe seg meninger og bruke de enorme summene til å påvirke en særdeles lettpåvirkelig befolkning. Som sagt, hvor er alle pengene som Russland har fått for sin olje de siste 50 årene? De som tror alt er i oligarkenes (inkl Putin) hender er virkelig naive.

• Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Ogalaton skrev (9 timer siden):

Kan du vise til en Trump-tilknytning her?

Nasjonalsosialister bruker vel selvfølgelig det aktuelle nasjonale flagget til sine idiotiske demonstrasjoner? Man kan ikke bare trekke den konklusjon at siden Trump også bruker det nasjonale flagget, så må dette bety at han eller hans følgere er nazister (nasjonalsosialister).

Det blir jo litt sånn: <"Alle katter har fire bein. Hunden min har fire bein. Derfor må hunden min være en katt.">

Tilknytningen er at Trumps populistisk nasjonalisme samt retorikk om innvandrere fra shithole land som spiser kjæledyr begeistrer en del nazister og gir dem håp, særlig når Trump bryr seg mer om folk som angriper nazistene og «very fine people» som ikke rømmer fra stedet hvor nazistene protesterer enn Nazistene selv 

• Liker 4
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...