Gå til innhold

Presidentvalget i USA 2024

Gjest Slettet-ZwZXKsIXQp

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Kassettspiller skrev (44 minutter siden):

Etter valget har jeg lagt merke til at flere kvinner på sosiale medier har begynt å promotere 4B Movement. Bevegelsen synes å ha som mål å oppfordre kvinner til å unngå menn mest mulig når det kommer til relasjoner.

De 4 reglene er:

• Dem skal ikke date menn
  • Ikke gifte seg med menn
  • Ikke å ha sex med menn
  • Ikke få barn.

Dette er trist.

Er nok bare noen unge, forvirrede og uinformerte kvinner som mener dette 😅

Tro meg, er selv far til 3 jenter.

• Liker 5
Lenke til kommentar
Camlon skrev (33 minutter siden):

Jeg snakker om konflikter som oppstår når man blander inkompatible kulturer. De fleste er enig at det ville vært fint om Israel ikke var i midtøsten, siden det har ført til mye konflikt. Det samme prinsippet gjelder i Norge og andre land i verden. Vi ser allerede at det oppstår parallellsamfunn i Oslo og konfliktnivået vil øke om parallellsamfunnene blir større og mer konsentrert.

De skyter bare seg selv i foten. Da faller fruktbarheten for progressive enda mer sammenlignet med konservative.

"Jeg snakker om konflikter som oppstår når man blander inkompatible kulturer. "

Hva er inkompatible kulturer, og hvorfor er de inkompatible?

• Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Camlon skrev (25 minutter siden):

Om dette er noe du faktisk lurer på, så mangler du forståelse. Konservative er progressive sammenlignet med islamister. Det ville vært helt utenkelig å tvinge nordmenn til å være kristne og bære rundt et stort kors, men det er hva som skjer blant muslimer i Norge. Og utenfor Norge så må de gjemme seg under et sort laken om de går ut og de skal helst bare være hjemme og bli kontrollert av ektemannen.

Det som er mer interessant er at progressive synes det er greit med religiøse ekstremister så lenge de stemmer på dem.

!Konservative er progressive sammenlignet med islamister. "

Nix. De er nærmest identiske. Sharia kommer til å bli innført i USA.

• Liker 3
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
7 minutes ago, Casey said:

!Konservative er progressive sammenlignet med islamister. "

Nix. De er nærmest identiske. Sharia kommer til å bli innført i USA.

Det er typisk blant ekstremister at de ikke klarer å se forskjell på andre ideologier enn sin egen. Du kaster stein i et glasshus.

• Liker 5
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Camlon skrev (6 minutter siden):

Det er typisk blant ekstremister at de ikke klarer å se forskjell på andre ideologier enn sin egen. Du kaster stein i et glasshus.

Den slo tilbake på deg selv....

Konservative i vest er blitt nærmest identiske med islamistene. Akkurat like antivestlige.

• Liker 3
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
5 minutes ago, Casey said:

Den slo tilbake på deg selv....

Konservative i vest er blitt nærmest identiske med islamistene. Akkurat like antivestlige.

Ifølge venstreekstremister med lavt kunnskapsnivå som er de samme typene som banker opp sine meningsmotstandere i autoritære land.

Endret av Camlon
  • Liker 3
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Tåkefyrste skrev (48 minutter siden):

Beskriver fortsatt den samme gruppen mer enn noen andre, og de stemmer ikke FrP.

Sånn bare for å ta deg helt seriøst her, så legger jeg ved statistikk på at også FRP får stemmer fra nevnte gruppe. 

https://www.ssb.no/valg/stortingsvalg/artikler/innvandrere-og-stortingsvalget-2021/_/attachment/inline/32b723cd-6bc0-4d28-9566-19cc02b802fe:8a5ee451dc0f4a0a8b11f2b98eab06f6f7e6812c/RAPP2022-51.pdf

• Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Camlon skrev (10 minutter siden):

Ifølge venstreekstremister med lavt kunnskapsnivå som er de samme typene som banker opp sine meningsmotstandere i autoritære land.

'Venstreekstreme' faktisk.

Hvilke ekstreme forestillinger har de de kaller venstreekstreme uttrykt i tråden?

Ukraina er langt unna Norge.

Så de bør ikke få asyl i Norge i følge deg?

Endret av Red Frostraven
  • Liker 2
  • Innsiktsfullt 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Gargantua skrev (1 time siden):

312 mot 226 nå. Syns @Snikpellik fremdeles at meningsmålingene traff "meget godt" da de sa at det var ekstremt jevnt?

1.png

Kartet over valgmenn viser så godt som det samme som snittet av meningsmålingene på valgdagen indikerte.

At målingene traff godt også dette valget, i likhet med 2022, har ikke noe med hva jeg «synes», dette er ren fakta slik de fleste ekspertene tolker det, som jeg har vist til mange ganger nå - men som du ignorerer fordi du er mer interessert i å krangle enn å lære - og velger heller å ignorere kunnskapen fra ekspertene fremfor å innrømme at du tar feil.

The polls—if you actually paid attention to them and not the forecasters who misuse the polls as millimeter-precise crystal balls—told a story of a stable, uncertain race that could easily go either way by a few points. That's exactly what happened.

https://www.newsweek.com/were-2024-election-polls-wrong-pollsters-give-verdicts-1982170

Polls did pretty well, and performance seems to be getting better as the vote-counting continues,” Dr. Christopher Wlezien, a professor of government at the University of Texas in Austin, told Salon. “Using the final FiveThirtyEight numbers, national polls appear to be off by 2.3% points and polls in swing states about 2.5% on average. These are below average errors, e.g., the average error in the last week’s polls for all presidential elections between 1952 and 2020 is 2.5%.”

https://www.salon.com/2024/11/07/how-the-polls-accurately-forecast-a-victory/

Pollsters came close to pegging voters’ support for Trump in Pennsylvania, Wisconsin, North Carolina and Georgia, all of which he carried in defeating Vice President Harris. Trump leads in three other vigorously contested battleground states: Michigan, Arizona and Nevada. 

Complete results were still to be tabulated in most states by Wednesday morning. But enough votes have been counted to make clear that Trump exceeded polling averages by about 2 points in winning Pennsylvania and North Carolina, by about 1.5 points in Wisconsin and by 1 point in Georgia.  

Those are all enviable results for pollsters. At the end of the campaign, the RealClearPolitics average of polls indicated that Trump was narrowly behind in Wisconsin and slightly ahead in Pennsylvania, North Carolina and Georgia. 

https://thehill.com/opinion/campaign/4976294-pollsters-improve-accuracy-trump/

Her fra New York Times sin polling-redaktør. Fin artikkel:

Endret av Snikpellik
  • Liker 1
  • Innsiktsfullt 3
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Camlon skrev (11 minutter siden):

Begynt på fredagsfylla?

• Liker 3
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Tussi skrev (55 minutter siden):

vel, det er mange innvandrere som stemmer frp, og mange f eks latinos som stemmer trump. Jeg tror det er fordi de har oppnådd det de vil ha, og de vil ikke ha mer konkurranse fra nye.... Tror ikke det handler om rasisme for dem, men en form for egoisme, de vil ikke ha flere om benet

Ja, nettopp. Og folk kan ha forskjellige årsaker for å stemme et parti, inkludert FRP sine velgere. Likevel så er det noen trekk som går igjen, som jeg har vist og linket til lenger opp. (jeg glemte bare å ta med fremmedfiendtlighet opprinnelig). 

• Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
6 minutes ago, Red Frostraven said:

'Venstreekstreme' faktisk.

Hvilke ekstreme forestillinger har de de kaller venstreekstreme uttrykt i tråden?

Ukraina er langt unna Norge.

Så de bør ikke få asyl i Norge i følge deg?

Det har vært flere, men det siste var at islamister og konservative er det samme.

Å gruppe helt forskjellige ideologier sammen og beskrive dem som onde er veldig typisk for autoritære venstreekstremister.

Endret av Camlon
  • Liker 4
  • Hjerte 3
Lenke til kommentar
13 minutes ago, leticia said:

Ja, nettopp. Og folk kan ha forskjellige årsaker for å stemme et parti, inkludert FRP sine velgere. Likevel så er det noen trekk som går igjen, som jeg har vist og linket til lenger opp. (jeg glemte bare å ta med fremmedfiendtlighet opprinnelig). 

Du symboliserer jo bare en av grunnene til at folk stemmer mer til høyre enn før. De er møkk venstresidens skittkasting, moralprekener og merkelapper bare fordi de er uenige med dem.

Om man vil vende folk tilbake til venstresiden så er det en jævlig dårlig taktikk å nedverdrige dem. Kanskje man heller bør komme med en god politikk som folk gidder stemme på. Harris gikk i akkurat samme fella, og det er helt utrolig at toppolitikere som man skulle tro var relativt intelligente ikke skjønner dette.

Jeg har aldri hørt om en Høyre eller FrP velger bytte til SV fordi noen kalte dem rasist, fascist, nazi, kvinnehater, ekstremist, fremmedfiendtlig, lavutdannet, lavtlønnet osv.
Men bare fortsett i samme spor så blir det bedre i europa også.

Endret av Tåkefyrste
  • Liker 6
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Camlon skrev (6 minutter siden):

Det har vært flere, men det siste var at islamister og konservative er det samme.

Å gruppe helt forskjellige ideologier sammen og beskrive dem som onde er veldig typisk for autoritære venstreekstremister.

Islamister er autoritære konservative muslimer.

Du har fått med deg, og forstår, at Trump sitt parti er autoritært, eller må vi gå mer i detalj på samfunnsforskningen som kom til den konklusjonen, før konklusjonen ble bekreftet av forsøk på valgjuks og kuppforsøk fra Trump sin side..?

• Liker 2
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...