Gå til innhold

Presidentvalget i USA 2024

Gjest Slettet-ZwZXKsIXQp

Anbefalte innlegg

VifteKopp skrev (1 minutt siden):

Jeg vet han støtter Trump. Poenget er at Rogan egentlig ikke deler verdiene til Trump, og det oppstår en kognitiv dissonans hos slike mennesker som støtter noen de egentlig er i mot.

Jeg hører deg. Det er bare litt morsomt å høre en person i fult alvor anklage en annen for å støtte noe de egentlig er i mot.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
1 minute ago, Lite kreativt navn said:

Jeg tror større aksept for ulike meninger ville styrket tilliten til systemet. Hvilke effekt tror du sensur, altså å nekte folk å antyde feil med systemet, ville hatt? 

Det er ikke "ulike meninger" å spre løgner om vinneren av valget i 2020. Det er et aktivt forsøk på å sabotere demokratiet.

Det er INGEN som har nektet noen å stille spørsmål eller nektet noen å føre over 60 skaper for retten. Problemet er når man driter i at man har tapt 60 rettssaker, driter i at det ikke finnes fnugg av bevis, driter i hva som er sant..

• Liker 4
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
WiiBoy skrev (2 minutter siden):

Det er ikke "ulike meninger" å spre løgner om vinneren av valget i 2020. Det er et aktivt forsøk på å sabotere demokratiet.

Det er INGEN som har nektet noen å stille spørsmål eller nektet noen å føre over 60 skaper for retten. Problemet er når man driter i at man har tapt 60 rettssaker, driter i at det ikke finnes fnugg av bevis, driter i hva som er sant..

Jeg forstår. Men hva skal gjøres da?  Og tilbake til et overordnet perspektiv: ser du noen potensielle problemer med å undertrykke enkelte stemmer, meninger, påstander, whatever?

Hva med «etablerte sannheter» som ikke er annet enn et produkt av tidsånden, og ikke nødvendigvis er mer sann eller «etisk» enn folk som tror jorden er flat og at en mørkhudet er verdt 3/5 av en hvit?

Vi har en lang og fin rekke med regimer som prøvd nettopp dette. Joda, effektivt er det, men vil helst unngå å bli hevet i en kulag. 

Lenke til kommentar
rabler skrev (Akkurat nå):

Ja det er en stund siden han solgte integriteten sin. Nå er han bare en helt vanlig moneygrabbing grifter.

Og hans 14,5 millioner ukentlige følgerne (kun fra Spotify) er for dumme til å se det? Fasiten finner du derimot alltid hos de ukorrumperte etablerte organisasjonene, eid av en håndfull personer helt uten interresekonflikter. Tenke seg til at folk ønsker å lytte til uredigerte og uavhengige samtaler, isteden for NRKs utenrikskorrespondent i Washington.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Tenk at det er blitt skapt et klima hvor venstresiden er for sensur og elitene, mens de konservative er opprørerne. Ironien er til å le av. Er ikke trump fan, men må si det gir meg litt glede å se det rable for dere som tror dere er selve festningen til det siviliserte samfunnet. Minner meg svært om hvordan FrP ble kategorisert i min barndom i grunn.

Forøvrig syns jeg lite om partiet og privatisering, men når de tørr å snakke for dem som blir skjøvet vekk fra offentligheten, og tar opp tema stemmesankende politikere er livredde for, så er det ikke noe mysterium at de er spådd til å bli Norges største parti. 

«I UNG2023-rapporten fra Opinion om unge og deres holdninger til samfunnsdebatten kommer det frem at over halvparten av unge gutter ikke tør å ytre seg. Hovedgrunnen er at de mener de ikke lenger kan si hva de vil fordi samfunnet har blitt for opptatt av politisk korrekthet.»

https://journalen.oslomet.no/nb/2023/05/unge-gutter-tor-ikke-ytre-seg

demokratiets voktere, mine damer og herrer.

• Liker 1
Lenke til kommentar
17 minutes ago, Lite kreativt navn said:

Jeg forstår. Men hva skal gjøres da?  Og tilbake til et overordnet perspektiv: ser du noen potensielle problemer med å undertrykke enkelte stemmer, meninger, påstander, whatever?

Hva med «etablerte sannheter» som ikke er annet enn et produkt av tidsånden, og ikke nødvendigvis er mer sann eller «etisk» enn folk som tror jorden er flat og at en mørkhudet er verdt 3/5 av en hvit?

Vi har en lang og fin rekke med regimer som prøvd nettopp dette. Joda, effektivt er det, men vil helst unngå å bli hevet i en kulag. 

Ser en mengde med problemer, men stikke hode i sanden er ikke en løsning.

Vi, velgere, burde i hvert fall straffe den slags knallhardt.. men det gjør vi ikke.

Når det gjelder makten til de ultra rike er det enda verre. Twitter var et problem ettersom det var en gruppe som modererte, nå som det KUN er Musk som bestemmer er det jo tusen ganger verre. En person er "sjef" over så mye kommunikasjon, og i tillegg er umulig å røre økonomisk.

• Liker 3
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
5 minutes ago, Lite kreativt navn said:

«I UNG2023-rapporten fra Opinion om unge og deres holdninger til samfunnsdebatten kommer det frem at over halvparten av unge gutter ikke tør å ytre seg. Hovedgrunnen er at de mener de ikke lenger kan si hva de vil fordi samfunnet har blitt for opptatt av politisk korrekthet.»

"Jeg mener jeg ikke lenger kan mene det jeg vil" Unge menn i dag er like idiot som da jeg var ung 😂

• Liker 2
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
WiiBoy skrev (1 minutt siden):

Ser en mengde med problemer, men stikke hode i sanden er ikke en løsning.

Vi, velgere, burde i hvert fall straffe den slags knallhardt.. men det gjør vi ikke.

Når det gjelder makten til de ultra rike er det enda verre. Twitter var et problem ettersom det var en gruppe som modererte, nå som det KUN er Musk som bestemmer er det jo tusen ganger verre. En person er "sjef" over så mye kommunikasjon, og i tillegg er umulig å røre økonomisk.

Absolutt. Men tilliten til systemet er svekket. Delvis på grunn av Trump, men jeg mener og at Trump til en viss grad er et resultat av denne svekkete tilliten. En mistro som forsåvidt ikke er helt grunnløs heller (referer ikke til påstander om valgjuks her).

Lenke til kommentar
rabler skrev (1 minutt siden):

"Jeg mener jeg ikke lenger kan mene det jeg vil" Unge menn i dag er like idiot som da jeg var ung 😂

Du har tydeligvis ikke blitt mye klokere med årene nei, så pass er soleklart. Det som står, er at de ikke tørr å ytre sine meninger, som følge av et.. hva skal man kalle det, kvalmende klima hvor vi tenker at hva ungdom tenker å føler ikke er av betydning og at demokratiet må beskyttes ved å bekjempe meningsmotstandere.

• Liker 1
Lenke til kommentar
2 minutes ago, Lite kreativt navn said:

Du har tydeligvis ikke blitt mye klokere med årene nei, så pass er soleklart. Det som står, er at de ikke tørr å ytre sine meninger, som følge av et.. hva skal man kalle det, kvalmende klima hvor vi tenker at hva ungdom tenker å føler ikke er av betydning og at demokratiet må beskyttes ved å bekjempe meningsmotstandere.

Jeg det er tydelig at det er stor forskjell på hva unge menn tror og føler og hva som er realitene…

• Liker 2
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
1 minute ago, Lite kreativt navn said:

🤯

Ja? Hva er poenget ditt her? Deres synspunkt er også av betydning (og i realiteten er det langt mer betydningsfullt enn ditt forresten), og det er trist at de frykter å snakke åpent…

Ja det er faktisk trist at de har falt for høyresidens propaganda.

• Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
rabler skrev (Akkurat nå):

Ja det er faktisk trist at de har falt for høyresidens propaganda.

Ja, det er propaganda som gjør at de ikke tørr å ytre seg. Det er ikke folk som deg, som anser dem som idioter? Finnes det liberal eller venstrevridd propaganda også forresten? Eller er proppaganda noe utelukkende dine meningsmotstandere benytter seg av og blir påvirket av?

• Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...