Atib Azzad Skrevet i går, 13:11 Rapporter Del Skrevet i går, 13:11 Sky News Australia er også en temmelig dårlig kilde. 3 Lenke til kommentar
Comma Chameleon Skrevet i går, 13:43 Rapporter Del Skrevet i går, 13:43 Atib Azzad skrev (30 minutter siden): Sky News Australia er også en temmelig dårlig kilde. Men hvilken bias and credibility har den kilden der da? 😛 Synes slike bias-sjekkere er litt morsom, for du må ha en bias-sjekker for bias-sjekkere. Uendelig loop. 5 Lenke til kommentar
Lite kreativt navn Skrevet i går, 13:53 Rapporter Del Skrevet i går, 13:53 VifteKopp skrev (5 timer siden): Ikke overraskende. Covid og alle milliardene ødela hjernen til Rogan. Jeg husker tilbake til da Rogan var en genuin åpen tenker med en kul og avslappet podcast, som kritiserte både venstre, sentrum, og høyresiden, men til slutt valgte han siden til oligarkene og kristen-fascistene. Antar at du mener han sluttet å være en «åpen tenker» når han sluttet å tenke som deg? velsigne han, sier nå jeg, og folk som bruker merkelapper om andre for delegitimisere dem burde ta seg en titt i speilet. All respekt til deg, men noe sier meg at Musk og Rogan kanskje vet en smule mer enn du gjør om dette. Lenke til kommentar
Lite kreativt navn Skrevet i går, 13:54 Rapporter Del Skrevet i går, 13:54 Comma Chameleon skrev (10 minutter siden): Men hvilken bias and credibility har den kilden der da? 😛 Synes slike bias-sjekkere er litt morsom, for du må ha en bias-sjekker for bias-sjekkere. Uendelig loop. Slutt å spre russisk desinformasjon, din anti-vaxxer Lenke til kommentar
frohmage Skrevet i går, 14:16 Rapporter Del Skrevet i går, 14:16 Lite kreativt navn skrev (21 minutter siden): noe sier meg at Musk og Rogan kanskje vet en smule mer enn du gjør om dette Det er jo ikke uvanlig at folk med mye penger stemmer på høyresiden for egen vinning. Disse vil jo i utgangspunktet spare penger på lavere skatter og mindre til velferd. 1 1 Lenke til kommentar
Maskinfører Skrevet i går, 14:24 Rapporter Del Skrevet i går, 14:24 Tussi skrev (2 timer siden): Nå skal da Trump ha fjerta ganske mye i retten ifølge flere nettsteder, så så veldig fake er nok ikke fisene hans, eller hva tenker du @Maskinfører? Ja enig der sånn jeg og Trump er nok ganske like hadde jeg også blitt bringt inn for retten så ville nok jeg også fist masse bare for å irritere dommer,n og de andre 😀 1 Lenke til kommentar
Atib Azzad Skrevet i går, 14:25 Rapporter Del Skrevet i går, 14:25 18 minutes ago, Comma Chameleon said: Men hvilken bias and credibility har den kilden der da? 😛 Synes slike bias-sjekkere er litt morsom, for du må ha en bias-sjekker for bias-sjekkere. Uendelig loop. Sant nok, jeg mener man lett kan dedusere seriøsiteten til en avsender som Sky News Australia ved å se på et av programmene deres, om jeg måtte velge ville jeg heller sett på Fox. Uansett, Newsguard gir mediabiascheck 100/100, du kan lese mer om kredibiliteten deres her. Man har funnet god korrelasjon mellom deres analyser og uavhengige studier. En studie publisert i Scientific Reports kom frem til at: [...]While [Media Bias/Fact Check's] credibility is sometimes questioned, it has been regarded as accurate enough to be used as ground-truth for e.g. media bias classifiers, fake news studies, and automatic fact-checking systems. Det er selvsagt lurt å ikke blindt tro på autoriteter, men jeg tror siden er en ok pekepinn for hvor seriøst et nettsted ér, målingen av hvor nettstedet befinner seg på en høyre/venstre-akse er mindre viktig enn hvordan de scorer når det kommer til å publisere faktuell informasjon. 3 1 Lenke til kommentar
Zork Skrevet i går, 14:32 Rapporter Del Skrevet i går, 14:32 38 minutes ago, Lite kreativt navn said: folk som bruker merkelapper om andre for delegitimisere dem burde ta seg en titt i speilet. Jeg mistenker trump bruker mer enn nok tid foran speilet allerede. 5 1 Lenke til kommentar
Lite kreativt navn Skrevet i går, 14:36 Rapporter Del Skrevet i går, 14:36 frohmage skrev (16 minutter siden): Det er jo ikke uvanlig at folk med mye penger stemmer på høyresiden for egen vinning. Disse vil jo i utgangspunktet spare penger på lavere skatter og mindre til velferd. Så klart. Men om du hører på hva den faktiske eieren av X/twitter hadde å si om hvordan nevnte plattform ble misbrukt i tidligere valg, så er det kanskje grunn til å lytte? Og å kalle rogan en kristen-fascist er så absurd at jeg ikke vet hva jeg skal si. Ta ballen, ikke mannen. Selvfølgelig skaper det misnøye når du blir møtt med holdningen om at halve folket nødvendigvis må være dum og tar feil. Slutt å snakk om desinformasjon og annet piss: la informasjonen flyte og stol på at folk er i stand til å danne sin egen mening. for å sitere Musk: «make Orwell fiction again.» 2 Lenke til kommentar
Lite kreativt navn Skrevet i går, 14:38 Rapporter Del Skrevet i går, 14:38 Zork skrev (3 minutter siden): Jeg mistenker trump bruker mer enn nok tid foran speilet allerede. Utvilsomt, alle ser jo at han er selvopptatt som bare f. Men om du ikke tror det gjelder flertallet i den bransjen der så, vel, ja. Kan ikke si at jeg personlig er overbevist om at demokratene bryr seg genuint mer om folket sitt en Trump. 1 Lenke til kommentar
Lite kreativt navn Skrevet i går, 14:40 Rapporter Del Skrevet i går, 14:40 Trump bryr seg bare om seg selv. Harris derimot, hun blør for dem som ikke kan stå opp for seg selv! Lenke til kommentar
frohmage Skrevet i går, 14:44 Rapporter Del Skrevet i går, 14:44 Lite kreativt navn skrev (6 minutter siden): Så klart. Men om du hører på hva den faktiske eieren av X/twitter hadde å si om hvordan nevnte plattform ble misbrukt i tidligere valg, så er det kanskje grunn til å lytte? Hvofor det? Hva har Musk sagt som var verdt å lytte til når det gjelder dette valget? Lite kreativt navn skrev (3 minutter siden): Trump bryr seg bare om seg selv. Harris derimot, hun blør for dem som ikke kan stå opp for seg selv! Jeg tror det er noe galt med videoen din, for det står at det skal være debatt, men viser bare argumentet fra den ene siden. 6 Lenke til kommentar
Tussi Skrevet i går, 14:46 Rapporter Del Skrevet i går, 14:46 Lite kreativt navn skrev (5 minutter siden): Trump bryr seg bare om seg selv. Harris derimot, hun blør for dem som ikke kan stå opp for seg selv! Jeg tenker det at Gabbard har byttet side også sier noe om at Kamala ikke bare er "peachy" Lenke til kommentar
jallajall Skrevet i går, 14:50 Rapporter Del Skrevet i går, 14:50 I Florida er det nesten 8,3 millioner som har forhåndsstemt (In person/Vote by mail). Resultatet fra disse kommer senest 30 minutter etter stengetid, altså 0230 i natt. Mellom 0200-0230 bør man også ha en god pekepinn på hvordan det ligger an i Georgia. 1 Lenke til kommentar
Lite kreativt navn Skrevet i går, 14:59 Rapporter Del Skrevet i går, 14:59 frohmage skrev (7 minutter siden): Hvofor det? Hva har Musk sagt som var verdt å lytte til når det gjelder dette valget? Nå har jeg bare hørt en halvtime så langt, men om du lytter noen minutter fra 14:30 utover: Men hva du vil, men er det ikke deilig å høre to personer snakke sammen uten å det filtrert via et eller annet medieselskap som svartmaler meningsmotstandere? 1 1 Lenke til kommentar
Lite kreativt navn Skrevet i går, 15:05 Rapporter Del Skrevet i går, 15:05 frohmage skrev (15 minutter siden): Jeg tror det er noe galt med videoen din, for det står at det skal være debatt, men viser bare argumentet fra den ene siden. Du kan fint finne ut av hva hun svarte, men hun svarte vel egentlig aldri på noen av anklagene, så ser ikke vitsen. Men greit, here you go: 1 Lenke til kommentar
xRun Skrevet i går, 15:08 Rapporter Del Skrevet i går, 15:08 (endret) AveMORphine skrev (45 minutter siden): Ifølge tickeren på CNN skal problemet med disse maskinene nå være løst og tellingen operativ igjen med nominell progresjon (normal hastighet), der det var forsinkelser en stund. Endret i går, 15:08 av xRun 1 1 Lenke til kommentar
WiiBoy Skrevet i går, 15:13 Rapporter Del Skrevet i går, 15:13 25 minutes ago, Lite kreativt navn said: Så klart. Men om du hører på hva den faktiske eieren av X/twitter hadde å si om hvordan nevnte plattform ble misbrukt i tidligere valg, så er det kanskje grunn til å lytte? Så vi skal lyttet til nåværende eire, men ikke tidligere eiere da de var eiere? Hva om neste eiere sier det motsatte igjen, hvem skal vi høre på da? Musk er en ekstremt løs kanon på dekk når han kommenterer ting. Det er det ikke tvil om. Hele oppkjøpet av Twitter var jo kun fordi han kastet ut kommentarer han ikke burde gjort, men i enkelte situasjoner så er det "bordet fanger" og han måtte kjøpe selskapet. 25 minutes ago, Lite kreativt navn said: Ta ballen, ikke mannen. Det kommer jo an på mannen og ballen. Dersom man åpenbart sprer løgn, så er det soleklart at det er mannen man skal ta. 25 minutes ago, Lite kreativt navn said: Slutt å snakk om desinformasjon og annet piss: la informasjonen flyte og stol på at folk er i stand til å danne sin egen mening. Hvorfor skal man slutte å snakke om desinformasjon? Mener du at det ikke eksisterer i stor stil og ikke utgjør et stort problem? Er du ikke klar over hvilke enormt raske fremskritt AI gjør når det kommer til å produsere falske bilder, videoer, etc. Det er store masser som i dag ikke klarer å danne en riktig oppfatning av virkeligheten og det er farlig. Ta dette med orkanene de siste ukene. Det er folk som tror på at myndighetene "lager" orkanene og har sendt de mot Florida for å skade Trump. Det er kjempe farlig at folk lar seg selv bli lurt i en så stor grad som vi ser i dag, siden alt tyder på at det i fremtiden vil bli langt enklere å lure folk. 2 1 Lenke til kommentar
frohmage Skrevet i går, 15:15 Rapporter Del Skrevet i går, 15:15 Lite kreativt navn skrev (7 minutter siden): Du kan fint finne ut av hva hun svarte, men hun svarte vel egentlig aldri på noen av anklagene, så ser ikke vitsen. Hun svarer jo at hun gjorde den jobben hun var satt til å gjøre, og kjempet mot dødsstraff, og for legalisering (ikke bare avkriminalisering) av cannabis. Jeg synes det var et godt svar, men videoene du poster forteller jo hvilken side du har ramla i kaninhølet på. 4 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå