Gå til innhold

Presidentvalget i USA 2024

Gjest Slettet-ZwZXKsIXQp

Anbefalte innlegg

VifteKopp skrev (1 minutt siden):

Harris respekterer lov og orden, de demokratiske spillereglene, og har ikke truet med å melde USA ut av NATO. Du kan være uenig i politikken hennes, men som nordmann er det ingenting å være bekymret for. Blir Harris valgt, slipper vi å uroe oss over om USA har ryggen vår eller ikke. 

De tar til orde for sensur, har motarbeidet RFK i rettsappratet hele veien så han måtte bruke mengder av tid og penger for å bli godkjent kandidat, istedenfor å bruke tiden på valgkamp. Nå har de derimot (via rettssystemet) sørget for at han fremdeles må stå på stemmeseddelen i 2 stater - selv om han nå ønsker å trekke seg (fordi han jo har stilt seg bak Trump isteden). Tulsi Gabbard er satt på en terror-watchlist. Harris stiller nesten ikke opp til intervjuer (og spesielt ikke om hun ikke får ha kontroll over opplegget). Joe Rogan burde vært midt i blinken hvor hun kunne forklart seg temmelig fritt i det lange og breie - direkte til mange potensielle velgere, men "det har hun ikke tid til" (og den kjøper du?). Hun har uttalt hvor bra woke og equity (dvs resultatlikhet) er, men toner det ned når hun ser hvor uspiselig det er for de fleste. Den kaka meles først og fremst på universiteter som ikke evner å sette foten ned for når venstresiden går for langt (så hun slipper jo forsåvidt å mele så mye der). Mens jøder flyr redde rundt mens Palestina-aktivister okkuperer områder og det ropes "from the river to the sea", "death to America" etc. Professorer ser på med sjokkerte blikk, men få tørr å åpne kjeften, mens radikale professorer radikaliserer hordene på campus og heier dem frem. For å nevne noe. Og slikt smitter over (via kultur og universitet) til vesten forøvrig (inkludert Norge).

• Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
WiiBoy skrev (8 minutter siden):

Målet helliger ikke middelet i alle tilfeller. DT fikk fortgang i at land tok 2% målet mer seriøst enn før, måten han fikk det til på var å fremstille USA som en ekstremt usikker alliert. Det er en svært uheldig måte å gjøre det på.

Dersom du ikke har fikset brannforsikring på boligen din og kameraten din truer med å tenne på huset ditt siden du ikke har forsikring, så er det flott at du ordener det men kameraten din er jo en komplett idiot.

Truer med å tenne på huset ditt? Har Trump truet med å gå til krig hvis det ikke betales? Det er mer sammenlignbart med at betaler du ikke forsikringen din, så får du ingenting igjen heller dersom brann skulle oppstå. Som jo er helt fair.

• Liker 1
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Snikpellik skrev (1 minutt siden):

Han har truet med krig.

Trump says he would 'encourage' Russia to attack Nato allies who do not pay their bills
https://www.bbc.com/news/world-us-canada-68266447

"I said: 'You didn't pay? You're delinquent?'... 'No I would not protect you, in fact I would encourage them to do whatever they want. You gotta pay."

Jeg har null interesse av å diskutere noe med deg

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
VifteKopp skrev (3 minutter siden):

Dette var en stor mølje av oppgulp om alt mulig rart, som har nesten ingenting med Harris å gjøre. 

Trump forsøkte å kuppe valget i USA, og har truet med å melde landet ut av NATO. Det er alt vi som nordmenn trenger å vite. 

Det er noe av hva som har skjedd som er direkte anti-demokratisk / anti-liberalt. Jeg driter i hva du kaller "oppgulp". Da stikker du bare hodet i sanden og nekter å se med kritisk blikk på siden du tydeligvis har anskaffet et religiøst forhold til, og når noen befinner seg der blir det meningsløst å gidde å diskutere med dem. "Kupp-greia" har vi diskutert før. Jeg skjønner at du er bekymret for det siste, men det er ikke Nato-sjefen som nylig gikk av, og han bør ha litt bedre følere ute enn du.

• Liker 2
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Fustasjeopphengsforkobling skrev (23 minutter siden):

Det er noe av hva som har skjedd som er direkte anti-demokratisk / anti-liberalt. Jeg driter i hva du kaller "oppgulp". Da stikker du bare hodet i sanden og nekter å se med kritisk blikk på siden du tydeligvis har anskaffet et religiøst forhold til, og når noen befinner seg der blir det meningsløst å gidde å diskutere med dem. "Kupp-greia" har vi diskutert før. Jeg skjønner at du er bekymret for det siste, men det er ikke Nato-sjefen som nylig gikk av, og han bør ha litt bedre følere ute enn du.

Det er oppgulp fordi du blander Harris med "de" og vage anklager om sensur med palestinademonstrasjoner og Tulsi Gabbard på en terror watchlist og Harris sitt fravær på Joe Rogan og bla bla bla. 

Du har ikke presentert en eneste konkret grunn til hvorfor Kamala Harris skal være farligere for Norge enn mannen som forsøkte å begå statskupp og truer med å melde USA ut av NATO. 

Endret av VifteKopp
  • Liker 8
Lenke til kommentar
jallajall skrev (2 timer siden):

Not the Woman We've Been Waiting For

It’s shocking to imagine a woman without basic humanity.

There is a screaming lack of female substance to Kamala Harris.

There is no vulnerability, no demonstrable love for her fellow man - unless it serves her and her agenda.

Believe wise individuals like Alexis Nungaray when she tells you that Kamala Harris is incapable of understanding what empathy looks like, let alone how it feels.

Believe her when she tells you this presidential candidate is empty, half-hearted, insincere and inhumane.

Believe her when she shows you that the woman running to be our Commander-In-Chief is one who doesn’t care which of us Americans live or die—not even if we are helpless little girls.

Believe her, and vote accordingly.

Sedvanlig projisering fra disse konservative. Å si noe som helst sant er for konservative er rett og slett umulig.

• Liker 8
Lenke til kommentar
Snikpellik skrev (53 minutter siden):

Han har truet med krig.

Trump says he would 'encourage' Russia to attack Nato allies who do not pay their bills
https://www.bbc.com/news/world-us-canada-68266447

"I said: 'You didn't pay? You're delinquent?'... 'No I would not protect you, in fact I would encourage them to do whatever they want. You gotta pay."

Fy pokkerten altså at det går an. Den fysakken der for all del ikke vinne . Men antagelig er det hva som skjer. Her har vi en sånn ustoppelig skruppeløs igle som biter seg fast og bøller seg til makt i sann Hitler stil. Tror vi kan ha dystre tider i møte. Det er helt vilt

• Liker 4
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
del_diablo skrev (19 timer siden):

Nei har du sett, da gikk man videre fra spørsmålet igjen og gishet galloperte videre.

Hva er det du snakker om? Jeg spurte deg om hva det du skriver har med saken å gjøre.

Vet du hva en Gish Gallop er? LOL.

Sitat

Hva er din interesse/eierdel i Biden 2 eller Harris 1 som gjør at du velger å drive valgkamoanje på uten forum nesten uten Amerikanske velgere? Og hvorfor oppfører du deg som om Harris 1 kommer til å majoritet med god margin?

Hva er din interesse, som gjør at du driver valgkampanje for Trump?

Jeg tror Harris vil vinne valget ja. Hva så? Er det ulovlig for meg å ha egne meninger? Naturligvis vet jeg ikke, men den informasjonen som er der ute nå tyder på at hun vil vinne, og potensielt med god margin. Cope.

Endret av Markiii
  • Liker 3
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Selfuniverse skrev (6 timer siden):

Kamala har dårlig tid til å overbevise folket, og hun fikk en gylden mulighet til å stille opp i en avslappet og uformell samtale der hun kunne lagt ut alle sine grunner til hvorfor folket skal stemme på henne i verdens største podcast sies det.

Harris har stilt opp i massevis av intervjuer. En podcast som i større og større grad har blitt høyrekstremt vil nok ikke utgjøre en stor nok forskjell til at hun vil prioritere dette for annet viktig valgkamparbeid de neste dagene.

Sitat

Jeg ser ikke noen annen grunn til at de hele tiden skal fokusere på og repetere det samme budskapet. Det er første regel i hjernevaskingsteknikker. Repetisjon. Kamala repeterer konsekvent hele tiden angrep og sverting mot Trump. I alle anledninger hun kunne ha brukt til å snakke om hennes egne planer. Og kontrollerte medier der har sine narrativer å følge som støtter ett slikt budskap.

Hvorfor er det greit når Trump gjør det, men ikke Harris? Trump kaller jo Harris både fascist, kommunist og sosialist hele tiden. Men det er tydeligvis greit for deg. Uansett hva Trump gjør så er det greit for deg.

Og det var jo JD Vance som kalte Trump nazist. Rart hvordan dere glemmer dette.

Harris snakker aller mest om sin egne politikk og egne visjoner. Men hun kommenterer naturligvis Trumps idioti når han finner på noe nytt, som når han sa han ønsker å bruke soldater mot politiske motstandere.

Sitat

Jeg ser egentlig ikke noen annen mulighet enn at de har gitt opp valget. Nå er målet å ødelegge mest mulig for Trump som President. Helst prøve å overbevise alle om å ikke la ham bli satt inn som president etter valget kanskje tilogmed. De har spilt skittent hele tiden før i lang tid nå, så det vil bare være en naturlig eskalering av allerede svært umoralske taktikker.

Hva er et du snakker om? Dette er jo fullstendig frakoblet virkeligheten. Harris gitt opp? Eh, hun driver aktiv valkpampanje.

Sitat

Det er noe å tenke over for dere som støtter demokratsiden. Det kan se ut som at de heller nå vil ødelegge alt det de kan for Trump, enn å prøve å ha en redelig valgkamp nå på innspurten for å prøve å vinne. Dere ser akkurat like godt som meg alt det de gjør som ikke bidrar til at de kan ha en sjanse til å vinne. Men heller faktisk helt motsatt. Det har flere andre brukere her linket til.

Hvis Trump er en så svak kandidat at han blir "ødelagt" av at Harris driver valgkamp så er kanskje ikke en presidentkampanje hans greie?

Jeg venter forresten fortsatt på at du skal forklare meg dette med RFK:

Endret av Markiii
  • Liker 2
  • Innsiktsfullt 2
Lenke til kommentar
Palladio skrev (21 timer siden):

Slutt å lyv. Det var snakk om at det kunne bli opptøyer hvis han vant, og at han derfor foreslo at nasjonalgarden hjalp til med å holde ro og orden.

Nei:

https://edition.cnn.com/2024/10/13/politics/trump-military-enemy-from-within-election-day/index.html
- "I think the bigger problem are the people from within. We have some very bad people. We have some sick people. Radical left lunatics."
- "I think it should be very easily handled by, if necessary, by National Guard, or if really necessary, by the military, because they can’t let that happen"
- "I think the bigger problem is the enemy from within, not even the people that have come in and destroying our country"

https://edition.cnn.com/2024/10/20/politics/trump-enemy-from-within-schiff-pelosi/index.html
- "These are bad people. We have a lot of bad people. But when you look at ‘Shifty Schiff’ and some of the others, yeah, they are, to me, the enemy from within"
- "Of course he’s [Schiff] an enemy, he’s an enemy."
- "I think Nancy Pelosi is an enemy from within"

Ser du "enemy from within" og "radical left"? Folk som Pelosi er Schiff er "enemy from within", og han har gjentatte ganger kalt Harris "radical left".

Palladio skrev (21 timer siden):

Hvis du forsøker å hjelpe neket Kamala med å vinne valget med denne propaganda-kommenteringen din, så tror jeg ikke dette forumet har så stor effekt som du innbiller deg altså.

Jeg tror generelt vi i Norge har veldig liten effekt jeg da. Men det betyr ikke at jeg ikke kan ha meninger om dette, og også uttrykke dem.Og så er det jo rimelig dobbeltmoralsk av Trump-supportere å påstå at Harris snakker mye rundt grøten, for så å ignorere det at Trump omtrent bare kommer med grøt.  

Palladio skrev (20 timer siden):

Så utrolig original du er. Dette har du garantert ikke lest i en av Marie Simonsens rødvinsmarinerte kronikker.

Jeg leser generelt lite norske medier, og er ikke spesielt interessert i kronikker. Men greit å se at du ikke har motargumenter mot det faktum at han er en rasistisk fascist da.

Endret av Markiii
  • Liker 6
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
1 hour ago, Markiii said:

Dumt svar. Vi får gå tilbake til start, siden du ikke svarte for deg i post 27176421.
Hvorfor tror du påstår du bastant at Harris 1 kommer til å plankekjøre noe som tradisjonelt er et myntkast?
Og derav: Hvorfor drive valgkamp på et Norsk forum?

Hvorfor tror Demokratene  at å male djevelhorn på Trump er bedre enn å ta en saklig og folkelig appell, og hvorfor mener du dette er en rasjonell strategi?
Som bringer oss til et oppfølgingspørsmål. Av det jeg har sett, så fremstår "faktasjekkingen" som pirkete fremfor arresterende. Jeg ser dermed ingen verdi i den mediestratergien utenfor koret, det virker mer som om mediestrategene har misforstått poenget hver gang Donald slår seg på brystet og sier at han var The Greatest og Vi did such amazing things... 
Så da blir oppfølgingspørmålet veldig enkelt: Er det en rasjonell strategi å velge gjentagelse som motsvar til bommende bravado?

Hvorfor tror du Donald kommer til å gjøre noe annet enn å prøve å få high scoren i "President med flest dager på golfbanen"?

• Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...