del_diablo Skrevet 29. oktober Rapporter Del Skrevet 29. oktober 11 minutes ago, Markiii said: "Demoniseringen" fra Harris/Walz traff. Det er MAGA-kulten som går i skyttergraver. Harris sier jo hun vil invitere republikanere inn i administrasjonen sin. Mange republikanere sier de vil stemme på Harris i tillegg. Samtidig har de fleste av de Trump hadde i sin administrasjon tatt avstand fra Trump og sier han er uegnet som president. Det er historisk. Omtrent alle som har jobbet med ham mener altså at han ikke er egnet til jobben. Og hvor mye vedder du på at Harris for 2/3 majoritet? 1 Lenke til kommentar
Svein M Skrevet 29. oktober Rapporter Del Skrevet 29. oktober Markiii skrev (12 minutter siden): Trump kom med haugevis av løfter som han ikke holdt. Da han tok over Obamas knalløkonomi startet han å kjøre den i grøfta. Han brukte penger som en full sjømann, og statsgjelden økte i rekordfart. Hundretusenvis av jobber forsvant ut av landet. Trump vil skade økonomien. Toll på varer og høy pengebruk vil føre til høyere inflasjon og høyere renter. Dette og mange andre ting med politikken vil gjøre økonomien dårligere for alle. Det andre er dette med utenrikspolitikk der Trump var en katastrofe sist, og det blir trolig enda verre denne gangen. 5 3 Lenke til kommentar
Snikpellik Skrevet 29. oktober Rapporter Del Skrevet 29. oktober (endret) Elon Musk har i dag retweetet den norskfødte britiske holocaustfornekteren, rasisten, anti-vaxxeren og konspirasonsteoretikeren Peter Imanuelsen, også kjent som "PeterSweden". "PeterSweden", som bor i Ålesund, hevder norske medier er "unhinged" og "hjernevasker" i sin omtale av Trump, noe Musk later til å være enig i. Endret 29. oktober av Snikpellik 1 4 Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 29. oktober Rapporter Del Skrevet 29. oktober Jeg lurer på hva slags stilling Musk får når Trump vinner? Skal bli spennende å se. Visepresident kanskje? 1 Lenke til kommentar
Palladio Skrevet 29. oktober Rapporter Del Skrevet 29. oktober sedsberg skrev (7 minutter siden): Skal bli spennende å se. Visepresident kanskje? Har du seriøst ikke fått med deg at Trump allerede har valgt sin visepresident?? Altså JD Vance. 1 Lenke til kommentar
Palladio Skrevet 29. oktober Rapporter Del Skrevet 29. oktober Snikpellik skrev (30 minutter siden): Elon Musk har i dag retweetet den norskfødte britiske holocaustfornekteren, rasisten, anti-vaxxeren og konspirasonsteoretikeren Peter Imanuelsen, også kjent som "PeterSweden". "PeterSweden", som bor i Ålesund, hevder norske medier er "unhinged" og "hjernevasker" i sin omtale av Trump, noe Musk later til å være enig i. Musk vet garantert ikke noe om Imanuelsen sin bakgrunn. Man er ikke ansvarlig for hvem man retweeter, men hva man retweeter. I denne aktuelle tweeten har jo Imanuelsen 100% helt rett i det han skriver. 5 Lenke til kommentar
WiiBoy Skrevet 29. oktober Rapporter Del Skrevet 29. oktober 21 minutes ago, sedsberg said: Jeg lurer på hva slags stilling Musk får når Trump vinner? Skal bli spennende å se. Visepresident kanskje? Han trenger ikke en stilling, han kommer til å være skygge president. Han kommer til å ha hyppige samtaler med DT, og DT er utrolig lett å styre for verdens rikeste mann. 2 2 Lenke til kommentar
mandodiao Skrevet 29. oktober Rapporter Del Skrevet 29. oktober Palladio skrev (15 minutter siden): Musk vet garantert ikke noe om Imanuelsen sin bakgrunn. Man er ikke ansvarlig for hvem man retweeter, men hva man retweeter. I denne aktuelle tweeten har jo Imanuelsen 100% helt rett i det han skriver. Wow, er standarden virkelig så lav? 5 Lenke til kommentar
Palladio Skrevet 29. oktober Rapporter Del Skrevet 29. oktober mandodiao skrev (7 minutter siden): Wow, er standarden virkelig så lav? Troller du? 1 Lenke til kommentar
mandodiao Skrevet 29. oktober Rapporter Del Skrevet 29. oktober Palladio skrev (8 minutter siden): Troller du? Nei 5 Lenke til kommentar
Tussi Skrevet 29. oktober Rapporter Del Skrevet 29. oktober sedsberg skrev (57 minutter siden): Jeg lurer på hva slags stilling Musk får når Trump vinner? Skal bli spennende å se. Visepresident kanskje? Var snakk om noe offentlig effektiviseringsgreier... Lenke til kommentar
Snikpellik Skrevet 29. oktober Rapporter Del Skrevet 29. oktober Palladio skrev (44 minutter siden): Musk vet garantert ikke noe om Imanuelsen sin bakgrunn. Man er ikke ansvarlig for hvem man retweeter, men hva man retweeter. Musk har retweetet og kommentert «PeterSweden» flere ganger, og blitt gjort oppmerksom på hvem dette er. Han er slettes ikke den første holocaustfornekteren Musk retweeter heller. At du forsøker å forsvare sånne mennesker synes jeg er litt rart. 7 Lenke til kommentar
Populært innlegg Comma Chameleon Skrevet 29. oktober Populært innlegg Rapporter Del Skrevet 29. oktober (endret) Selv etter alle disse årene blir jeg fortsatt forbauset over at folk støtter personen Trump. Da mener jeg ikke de som gjør det kun fordi politikken hans er nærmest det de ønsker, det er noe eget, men de som faktisk tror at han er skikket til å lede landet, er smart og en person de liker. Han er jo alt det verste man kan slå sammen av politikere og business-folk, i tillegg til å være like dement som Joe Biden. Er folk virkelig så dumme at de blir rundlurt av Trump? Eller er de som liker Trump bare like ille som han, og ikke ser noe galt i det? Jeg kan intellektuelt forstå hvordan noen kan følge fæle ledere som faktisk er litt oppegående, men kun basert på å høre det Trump selv sier så er han jo helt kokt i hodet. Men jeg klarer ikke å skjønne at de som støtter Trump som person er stokk dumme som ikke klarer å se igjennom fyren. Det er litt som å høre på et barn lyve og så ikke skjønne at det er løgn. Barnet tror de er så lure, men alle oppgående skjønner jo at barnet lyver. Fordi det er så lett å gjennomskue. Det føles ut som jeg sitter med noen og ser en The Office og den andre personen tror det er en ekte dokumentarserie, og nekter å høre på at det er fiksjon. Igjen har det ingenting med politikken hans å gjøre. Den er jo også tidvis idiotisk og vinglende i mine øyne, men det er håndfaste ting man faktisk kan diskutere. Blir oppgitt jeg. Hvis USA velger han igjen så vet jeg ikke hvordan jeg skal reagere. Jeg har mer forståelse for at Russland 'velger' Putin, eller at Tyskland valgte Hitler enn at USA velger Trump. Endret 29. oktober av Comma Chameleon 9 1 2 Lenke til kommentar
Svein M Skrevet 29. oktober Rapporter Del Skrevet 29. oktober Jeg har også inntrykket av at Trump som president var uheldig for utenrikspolitikken, og kanskje medvirkende til at det ble invasjon av Ukraina. https://edition.cnn.com/2022/03/26/politics/trump-putin-ukraine/index.html 2 Lenke til kommentar
:utakt Skrevet 29. oktober Rapporter Del Skrevet 29. oktober Debattklimaet i USA er virkelig blitt helt ødelagt. Nylig smalt det fra en deltaker på CNN "I hope your beeper doesn't go off" (ref. hendelsen med Hizbollah og personsøkerne deres). Han som kom med dette ble fjernet fra debatten, og programleder beklaget på direkten. Det er helt sjukt å følge med på fra utsiden. 2 3 Lenke til kommentar
rabler Skrevet 29. oktober Rapporter Del Skrevet 29. oktober 2 hours ago, Palladio said: Musk vet garantert ikke noe om Imanuelsen sin bakgrunn. Man er ikke ansvarlig for hvem man retweeter, men hva man retweeter. I denne aktuelle tweeten har jo Imanuelsen 100% helt rett i det han skriver. Refererer du til en annen Tweet nå? For den fra @Snikpellik viste til var jo 100% falsk. 1 Lenke til kommentar
Selfuniverse Skrevet 29. oktober Rapporter Del Skrevet 29. oktober 2 hours ago, Comma Chameleon said: Jeg har mer forståelse for at Russland 'velger' Putin, eller at Tyskland valgte Hitler enn at USA velger Trump. Du blir ikke oppgitt av deg selv som nå har 'forståelse' for at Trump er verre enn Hitler? Eller hva er det egentlig du mener? Hvis f.eks hele posten din er en parodi, så fortjener du 👏👏👏 Du lurte meg godt til å begynne med! 2 hours ago, Comma Chameleon said: Men jeg klarer ikke å skjønne at de som støtter Trump som person Jeg har forklart det minst 10 ganger i tråden. Du er velkommen til å lese noe av det. Lenke til kommentar
Comma Chameleon Skrevet 29. oktober Rapporter Del Skrevet 29. oktober (endret) Selfuniverse skrev (33 minutter siden): Du blir ikke oppgitt av deg selv som nå har 'forståelse' for at Trump er verre enn Hitler? Eller hva er det egentlig du mener? Det er absolutt ikke det jeg sa, anbefaler å lese innlegget igjen. Jeg sier at det er mye lettere å analysere situasjonen og forstå hvordan Hitler klarte å komme til makten. Han var flink til å prate for seg og klarte å lure landet til å gjøre de verste ting. Det er vanskeligere å forstå hvordan Trump får såpass mye støtte fra folk uten å legge til at folkene er stokk dumme. Hvis noen misliker Trump men stemmer på han fordi de ligger nærmere politisk så er det noe helt annet. Det å se på Trump, ting han sier, ting han gjør, og så støtte han det sier så sykt mye om de som person. Som å se på Åndenes Makt og ikke klare å gjennomskue at de ulike "mediumene" bare er svindlere og lyver. Fansen til Trump kan være hyggelige og gode folk, er ikke det jeg sier, men de må jo være dumme. Som å bli svindlet av en prins fra Nigeria. Selfuniverse skrev (33 minutter siden): Jeg har forklart det minst 10 ganger i tråden. Du er velkommen til å lese noe av det. Tråden går så fort at det har jeg ikke fått med meg. Link gjerne om du har noen gode innlegg om det. For jeg har prøvd i flere år og jeg får ikke til å skjønne noe annet enn at folk bare er dumme, eller ignorerer det med vilje. Men det er rart å sende en manchild av dimensjoner til det hvite hus med vilje, så det sier jo litt det også. Endret 29. oktober av Comma Chameleon 3 1 Lenke til kommentar
Holgeren Skrevet 29. oktober Rapporter Del Skrevet 29. oktober Altså Trump er jo en perfekt politiker i den forstand at han driter fullstendig om han driter seg ut, sier noen feil, eller noe som helst. Han bare maler på med sine greier. Hvem hva det som sa at om man skal lyve, lyv ordentlig og at det er bare å si en sak mange ganger nok så tror folket på det? Dilemmaet med å være politiker er jo at man kun bare må stå på sitt. Helst må man ikke være så smart att man innser att det man mener kan være feil. Så kanskje en liten fordel å ikke være så særlig smart om man er politiker. Bare tromme på med din agenda og ignorer alt annet. Hvis noen sier noen overbevisende om at du har feil, bare drit i det. I dagens politiske klima ser det ut å fungere helt perfekt. Norske politiker er jo også helt indoktrinerte som Trump. Har dere noensinne hørt noen norsk politiker si til motstanderpartiet at, ja du har kanskje rett, jeg skal revurdere mine tanker? For å være en effektiv politiker i dag ser det ut som at man må være immun mot kritikk, bare å drite i om du driter deg ut og love alt til alle. På den måten passer jo Trump helt perfekt. 4 Lenke til kommentar
rabler Skrevet 29. oktober Rapporter Del Skrevet 29. oktober 38 minutes ago, Selfuniverse said: Jeg har forklart det minst 10 ganger i tråden. Du er velkommen til å lese noe av det. Løgner og konspirasjonsteorier gjør det merkelig nok ikke mer forståelig, du… 4 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå