Gå til innhold

Presidentvalget i USA 2024

Gjest Slettet-ZwZXKsIXQp

Anbefalte innlegg

Gjest Slettet-uJ6eQnSp

Men Trump har jo vært den minst krigshissige presidenten i nyere tid. Det er helt ubestridt. Arvet kun konflikter. Startet ingen.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Trump Appears to Post Fake Image of Himself as a Star NFL Player

Republican presidential candidate Donald Trump posted what appears to be an AI-generated image of himself as a star NFL player on Truth Social on October 21.

According to an image detector search through "Is It AI?" the photo is 81 percent likely to be constructed by AI.

Nå ble jeg usikker..er ikke bildet ekte??!

5019090770416cee.jpg

Endret av jallajall
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
jjkoggan skrev (22 minutter siden):

Verden vil overleve så lenge Trump ikke starter WWIII.  Spørsmålet for dere blir hvis europa går tilbake til den tiden når USA ikke var en stormakt og WWI og WWII skjedde.

Jeg personlig har likt tiden der USA har vært verdenspoliti, men verden har heldigvis forandret seg siden verdenskrigene. Vi har NATO, og forhåpentligvis et mer passivt Russland i fremtiden. Ja, vi har enda kommunisme og radikal islam som truer verdensfreden, men jeg tror også disse vil svekke seg over tid. Jeg tror dog ikke at de neste tiårene vil være noen dans på roser med eller uten Trump. 

• Liker 3
Lenke til kommentar
Slettet-uJ6eQnSp skrev (7 minutter siden):

Men Trump har jo vært den minst krigshissige presidenten i nyere tid. Det er helt ubestridt. Arvet kun konflikter. Startet ingen.

Han forverret en konflikt betydelig for sine allierte, det sier alt jeg trenger å vite

• Liker 1
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-uJ6eQnSp
Tussi skrev (1 minutt siden):

Han forverret en konflikt betydelig for sine allierte, det sier alt jeg trenger å vite

Utdyp du og gjerne.

Lenke til kommentar
Mr.Duklain skrev (10 minutter siden):

Jeg personlig har likt tiden der USA har vært verdenspoliti, men verden har heldigvis forandret seg siden verdenskrigene. Vi har NATO, og forhåpentligvis et mer passivt Russland i fremtiden. Ja, vi har enda kommunisme og radikal islam som truer verdensfreden, men jeg tror også disse vil svekke seg over tid. Jeg tror dog ikke at de neste tiårene vil være noen dans på roser med eller uten Trump. 

America First,  NATO sist

eller NATO uten USA

Nature abhors a vacuum

Endret av jjkoggan
  • Liker 3
Lenke til kommentar
VifteKopp skrev (På 18.10.2024 den 2:32 PM):

Hvem er det du mener ikke har bekreftet det? 

Hvilken måling? 

Donald John Trump Sr.

Målingen på hjemmesiden til FOX News.

__   __  __

Ellers så må jeg bare poengtere at jeg har sympati med de av dere som lider av TDS (Trump derangement syndrome).

• Liker 1
Lenke til kommentar
Mr.Duklain skrev (2 minutter siden):

Trump ville jo at NATO-landene skulle bidra økonomisk til det de faktisk skulle, og dermed ble NATO faktisk sterkere under Trump. 

Det blir vanskelig for Trump når MAGA ikke ønsker å hjelpe Europa. America First og NATO står i konflikt. MAO USA og NATO har aldri vært svakere 

• Liker 4
Lenke til kommentar
24 minutes ago, Slettet-uJ6eQnSp said:

Hvorfor mener du at det er en god målestokk?
Det kommer jo veldig an på hva som skjer i verden rundt og hvilken moral man har.

Dersom Putin og Xi går bananas mot naboland, og slakter sivilbefolkningen ned over en lav sko. De tar polakker til slaver i fabrikkene i Moskva, de tar finske damer som sexslaver.. 

Er det da positivt at man lukker øynene, ser en annen vei og ungår at det starter en krig? Eller er det positivt om man står opp for sivilbefolkningen og setter foten kraftig ned, med fare for krig?

Dersom Russland vil ha Ukraina, er det da positivt og si "gi meg 500 hoteller i Russland og Ukraine, så vær så god bare forsyn deg" og unngå krig, eller er det positivt og kjempe for at internasjonale grenser respekteres?

• Liker 4
  • Innsiktsfullt 2
Lenke til kommentar
jallajall skrev (27 minutter siden):

Trump Appears to Post Fake Image of Himself as a Star NFL Player

Republican presidential candidate Donald Trump posted what appears to be an AI-generated image of himself as a star NFL player on Truth Social on October 21.

According to an image detector search through "Is It AI?" the photo is 81 percent likely to be constructed by AI.

Nå ble jeg usikker..er ikke bildet ekte??!

5019090770416cee.jpg

:lol:

• Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-uJ6eQnSp
On 13.9.2024 at 12:18 PM, VifteKopp said:

MAGA er etter debatten helt besatt av dette punktet, men jeg synes Sam Harris skrev det godt på substacken sin:

«Much is being said about the moderators unfairly fact checking Trump. But the man lies with such velocity and abandon, he got exactly what he deserved. Yes, Harris spoke a few falsehoods herself—and if the moderators had pushed back on just one of them, the debate would have been "fair." However, anyone concerned about fairness lost the plot a decade ago. The great disservice the media did to this country was to normalize Trump in the first place. The man is a moral lunatic. In truth, the moderators could have been much, much harder on him last night, and it would have been entirely justified..»

Synes Sam Harris har de beste beskrivelsene av Trump.

• Liker 2
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-uJ6eQnSp
WiiBoy skrev (17 minutter siden):

Hvorfor mener du at det er en god målestokk?
Det kommer jo veldig an på hva som skjer i verden rundt og hvilken moral man har.

Dersom Putin og Xi går bananas mot naboland, og slakter sivilbefolkningen ned over en lav sko. De tar polakker til slaver i fabrikkene i Moskva, de tar finske damer som sexslaver.. 

Er det da positivt at man lukker øynene, ser en annen vei og ungår at det starter en krig? Eller er det positivt om man står opp for sivilbefolkningen og setter foten kraftig ned, med fare for krig?

Dersom Russland vil ha Ukraina, er det da positivt og si "gi meg 500 hoteller i Russland og Ukraine, så vær så god bare forsyn deg" og unngå krig, eller er det positivt og kjempe for at internasjonale grenser respekteres?

Nå eskalerte vel heller ikke Putin krigen i Ukraina under Trump? Da burde vel Obama gjort noe når Russland tok Krim da eller? 

Trump har ikke sett en annen vei. Det var ikke slike eskaleringer av konflikter som vi har sett under Biden.

Vi var aldri nære tredje verdenskrig undr Trump, som mange visstnok var så redde for. Vi er mye nærmere nå.

Det er selvfølgelig det aller beste at internasjonale grenser respekteres. Men det er naivt å tro at man klarer å få Russland til forhandlingsbordet og sette som et absolutt krav at alle okkuperte områder skal tilbake til Ukraina. Da stiller ikke Russland opp. 

Endret av Slettet-uJ6eQnSp
Lenke til kommentar
Markiii skrev (På 18.10.2024 den 5:37 PM):

Tja, Nixon var kriminell, og Reagan kjørte økonomien i grøfta med ekstremt underskudd. Så en god blanding?

Det Reagan har som taler til hans fordel var at selv om han kanskje rævkjørte sitt eget land og innbyggerne, så var han i det minste ikke en forræder som Trump, og la seg ikke på rygg for diktatorer rundt i verden.  

Trump er en lystløgner.

Ingen kan unnskylde Nixon for Watergate, men ellers så var han var en god president. Derimot så forstår jeg bare ikke hvordan et oppegående menneske med en viss form av kunnskap kan hevde at Reagan kjørte økonomien i grøfta.

Det var Reagan som fikk orden på økonomien igjen etter noen tøffe år under 70-tallet, også senket han inflasjonen. Samtlige presidenter etter Reagan, fra H.W. Bush, Clinton og W. Bush, fortsatte i stor grad med Reaganomics som den økonomiske modellen under deres respektive presidentskap. USA hadde never ever opplevd den økonomiske boomen under 80 og 90-tallet uten Reaganomics. Også Storbritannia, under statsminister Thatcher og senere Major, kopierte i stor grad Reaganomics.

Det har under min levetid aldri vært en POTUS som har vært i nærheten av å være så populær, blant det amerikanske folk, som det Reagan var. Selv blant demokrater så var Reagan umettelig populær, ved presidentvalget i 84 så var det rekordmange registrerte demokrater som stemte på Reagan - derav uttrykket "Reagan democrats". Reagan gjenskapte den amerikanske optimismen, også klarte han og samle det amerikanske folket på en måte som ingen andre presidenter etter han har klart - Reagan var den siste presidenten som virkelig var "The people`s president".

Ellers så var Reagans utenrikspolitikk svært avgjørende for at 90-tallet utviklet seg til å bli det fredeligste tiåret på denne planeten siden 2. verdenskrig. I tillegg så var det Reagan som var arkitekten bak atomvåpenavtalen. 

Ronald Reagan ❤️

Endret av Joeal88
  • Liker 1
  • Innsiktsfullt 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...