Populært innlegg Vokteren Skrevet 21. oktober Populært innlegg Del Skrevet 21. oktober Selfuniverse skrev (9 timer siden): Feire at vi har bremset eller i beste fall forhindret helt den kontinuerlige undertrykkelsen og ramponeringen av vestlige folk og de verdiene som vi har grunnlagt våre samfunn på som blandt annet er ansvarlig for at vi kan snakke fritt her. Harris representerer alle de internasjonale kreftene som vil stenge ned fri diskusjon på internett. Det de kaller "farlig misinformasjon". Det er ikke umulig at ett globalt totalforbud er i emne. Det kan etterhvert bety slutten på slike steder som diskusjon.no De som støtter demokratene vil kanskje tro at det er bra for dem spesielt hvis ett slikt totalforbud kommer, men det vil gå hardt utover dem også. Både indirekte og direkte. Alle vil lide under ett slikt forbud. Derfor er det stor grunn til å feire svært mye når Trump vinner. Skal vi ramse opp alle gangene Trump har forsøkt å sabotere demokratiet, skape løgnaktige narrativer og kneble frie ytringer, så blir listen lang. Hans løgner, usammenhengende innfall og beundring for diktatorer skaper heller ikke respekt hos folk flest. Du må nok finne troverdige argumenter for å bli oppfattet som litt seriøs 8 3 Lenke til kommentar
VifteKopp Skrevet 21. oktober Del Skrevet 21. oktober Mr.Duklain skrev (27 minutter siden): Ikke så mye han var president i fire år og verden overlevde det, og verden vil nok overleve fire år til, kanskje det eneste man kan gjøre er å skru av NRK, og ta seg en tur ut i frisk luft Det var såvidt demokratiet overlevde sist. De vil nok komme bedre forberedt neste gang. 5 3 Lenke til kommentar
Vokteren Skrevet 21. oktober Del Skrevet 21. oktober VifteKopp skrev (12 minutter siden): Det var såvidt demokratiet overlevde sist. De vil nok komme bedre forberedt neste gang. Ja det var på hengende håret. Hvis mobben hadde klart å henrette ledende politikere for åpen scene etter å ha stormet Kongressen, hadde USA sett helt annerledes ut i dag. Trump «la listen» på hva han mener er akseptabelt for å beholde makten. Et nivå vi bare ser i diktaturer og som overskygger alle spor av anstendighet og saklighet i Trumps politikk. De som ble skadet/drept i forsvaret av Kongressen burde fått heltestatus og blitt brukt mot Trumps farlige retorikk. 6 3 Lenke til kommentar
Populært innlegg jjkoggan Skrevet 21. oktober Populært innlegg Del Skrevet 21. oktober Mr.Duklain skrev (1 time siden): Ikke så mye han var president i fire år og verden overlevde det, og verden vil nok overleve fire år til, kanskje det eneste man kan gjøre er å skru av NRK, og ta seg en tur ut i frisk luft Verden overlevde det siste gangen i hovedsak fordi folk som Pence sto i veien. Det blir mange fære Pences denne gangen å stanse Trump 10 2 Lenke til kommentar
Apathy Skrevet 21. oktober Del Skrevet 21. oktober Selv om mye av Anthony Davies blir litt over the top så er denne videoen en god gjennomgang av hva valget nå egentlig går ut på. Og gjesten har mye vettugt å komme med i denne episoden. 3 1 Lenke til kommentar
Fustasjeopphengsforkobling Skrevet 21. oktober Del Skrevet 21. oktober Tussi skrev (21 timer siden): Hvis krigen avsluttes ved at Russland får det som de vil, er det vel ikke akkurat noe å feire Og kjenner jeg Trump rett er det akkurat det som skjer. Og så kommer Trump til å skryte av at han har hindret en atomkrig Så er det bare å vente på invasjonen av Moldova Du er for en fredsløsning, er du ikke? Hvordan ser du for deg at det skulle kunne skje? Alle jeg har hørt fra sier at en slik løsning må innebære forhandlinger, inkludert Jens Stoltenberg. Alternativet er jo at krigen fortsetter til en av partene vinner (om ikke alle istedenfor taper da..). Hvis forhandlinger om en løsning skjer så innebærer det nødvendigvis at begge parter får noe, men ikke alt de ønsker seg. Jeg vedder slips og klogger på at MSM kommer til å vinkle en slik løsning omtrent slik: Se hva Putin fikk , mens Zelensky måtte nøye seg med disse småsmulene . Så lenge Trump står bak selvsagt. Hadde det vært en demokrat hadde akkurat samme løsning blitt dekket helt annerledes. 1 Lenke til kommentar
Svein M Skrevet 21. oktober Del Skrevet 21. oktober USA kommer til å gå inn i store problemer om Trump vinner valget. Det vi er mest urolig for er hvilke følger det vil få for freden i verden. 2 4 Lenke til kommentar
Fustasjeopphengsforkobling Skrevet 21. oktober Del Skrevet 21. oktober Svein M skrev (3 minutter siden): USA kommer til å gå inn i store problemer om Trump vinner valget. Det vi er mest urolig for er hvilke følger det vil få for freden i verden. Hmm.. når hørte jeg det sist? Hvis Trump vinner og USA går inn i store problemer tipper jeg venstreekstreme blir hovedårsaken, på lignende måte som Antifa og BLM ravet i vei sist Trump var president. Antakelig med forsterket styrke hvor Palestina-aktivister er inkludert. 1 Lenke til kommentar
Apathy Skrevet 21. oktober Del Skrevet 21. oktober 9 minutes ago, Fustasjeopphengsforkobling said: Du er for en fredsløsning, er du ikke? Hvordan ser du for deg at det skulle kunne skje? Alle jeg har hørt fra sier at en slik løsning må innebære forhandlinger, inkludert Jens Stoltenberg. Alternativet er jo at krigen fortsetter til en av partene vinner (om ikke alle istedenfor taper da..). Hvis forhandlinger om en løsning skjer så innebærer det nødvendigvis at begge parter får noe, men ikke alt de ønsker seg. Jeg vedder slips og klogger på at MSM kommer til å vinkle en slik løsning omtrent slik: Se hva Putin fikk , mens Zelensky måtte nøye seg med disse småsmulene . Så lenge Trump står bak selvsagt. Hadde det vært en demokrat hadde akkurat samme løsning blitt dekket helt annerledes. Fredsløsningen skal ikke være opp til ytre aktører. Russland har brutt med internasjonale annerkjente avtaler når de gikk til angrep på Ukraina. Så lenge Ukraina er villig til å selv ikke gi opp, så vil det være resten av verdens ansvar å faktisk støtte de regionale kart, avtaler og regler som gjelder. I den grad det er fysisk mulig for Ukraina å forsvare seg mot en invaderende makt som ikke respekterer all internasjonal rett om landegrenser og eventuell utfordring av disse så er vårt ansvar å støtte dem. Det er DE som må velge eventuelt å gi opp. Frem til dette skjer er som sagt vår ENESTE JOBB å fortsette å støtte Ukraina`s selvforsvar. Ellers gir vi etter for terror og vi kan like greit rive opp alt av regelverk som i dag danner grunnlaget for fred. I det sekundet en gir etter for maktbruk så er det like greit å lære seg Russisk/Kinesisk. 5 1 Lenke til kommentar
Fustasjeopphengsforkobling Skrevet 21. oktober Del Skrevet 21. oktober AveMORphine skrev (8 minutter siden): Fredsløsningen skal ikke være opp til ytre aktører. Russland har brutt med internasjonale annerkjente avtaler når de gikk til angrep på Ukraina. Så lenge Ukraina er villig til å selv ikke gi opp, så vil det være resten av verdens ansvar å faktisk støtte de regionale kart, avtaler og regler som gjelder. I den grad det er fysisk mulig for Ukraina å forsvare seg mot en invaderende makt som ikke respekterer all internasjonal rett om landegrenser og eventuell utfordring av disse så er vårt ansvar å støtte dem. Det er DE som må velge eventuelt å gi opp. Frem til dette skjer er som sagt vår ENESTE JOBB å fortsette å støtte Ukraina`s selvforsvar. Ellers gir vi etter for terror og vi kan like greit rive opp alt av regelverk som i dag danner grunnlaget for fred. I det sekundet en gir etter for maktbruk så er det like greit å lære seg Russisk/Kinesisk. Ytre aktører er som regel alltid involvert ved fredsforhandlinger. Om du tror krigende parter bare kan løse alt selv seg imellom ville de neppe kriget i utgangspunktet, og vi kunne lagt ned alt av diplomati og forsøk på konfliktløsning. Det er fullt mulig å støtte et lands rett til selvforsvar, samtidig som man jobber for en fredelig løsning. 1 Lenke til kommentar
General Sniff Skrevet 21. oktober Del Skrevet 21. oktober Markiii skrev (På 12.10.2024 den 2:59 PM): Nei, ikke egentlig. Særlig ikke når plattformen er eid av en fascist og Trump-fanatiker, og det er enkelt å manipulere ved å bruke penger. Nå viser det ca. 60/40 fordel Trump hos alle bookmakere. Hva mener du det reelt burde vært? 1 Lenke til kommentar
ps5 Skrevet 21. oktober Del Skrevet 21. oktober 50 minutes ago, General Sniff said: Nå viser det ca. 60/40 fordel Trump hos alle bookmakere. Hva mener du det reelt burde vært? Ikke så vanskelig å se hvilken vei dette går. 1 Lenke til kommentar
Maabren Skrevet 21. oktober Del Skrevet 21. oktober On 19.10.2024 at 1:53 PM, jallajall said: Det som også ble sagt i sommer var at demokratene ala Obama og Pelosi egentlig ønsket å holde en "blitz primary" for å finne en kandidat, men ble ovverrasket av en irritert Biden som nesten umiddelbart gikk ut og ga sin støtte til Harris, ikke nødvendigvis fordi han støttet henne, men fordi det ødela litt for planene til de andre.. Var også derfor Obama ventet så lenge med å gi sin støtte til Harris, for å se om hun fikk nok støtte fra andre eller for å se om det var andre muligheter.. Husker eg vart overraska over at Biden pusha Harris og deretter stillhet fra Obama. Om Harris taper blir det vel NutCracker til Jul på Biden fra Obama med gode ynskjer... Lenke til kommentar
Tussi Skrevet 21. oktober Del Skrevet 21. oktober Fustasjeopphengsforkobling skrev (2 timer siden): Du er for en fredsløsning, er du ikke? Hvordan ser du for deg at det skulle kunne skje? Alle jeg har hørt fra sier at en slik løsning må innebære forhandlinger, inkludert Jens Stoltenberg. Alternativet er jo at krigen fortsetter til en av partene vinner (om ikke alle istedenfor taper da..). Hvis forhandlinger om en løsning skjer så innebærer det nødvendigvis at begge parter får noe, men ikke alt de ønsker seg. Jeg vedder slips og klogger på at MSM kommer til å vinkle en slik løsning omtrent slik: Se hva Putin fikk , mens Zelensky måtte nøye seg med disse småsmulene . Så lenge Trump står bak selvsagt. Hadde det vært en demokrat hadde akkurat samme løsning blitt dekket helt annerledes. Jeg er for ek fredskøsning som ikke ser ut som Europa 1939 der man undervurderte Hitler 4 Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 21. oktober Del Skrevet 21. oktober Jeg likte bedre før da amerikanerne var harmløse idioter som saksøkte kaffébaren for at kaffén var varm. Ikke som nå hvor de stemmer som gale på en rablende gal, narsissistisk, dement diktatorspire. Og sender drapstrusler til meteorologer som de tror har en værmaskin som de bruker til å plage republikanske stater. 3 Lenke til kommentar
Red Frostraven Skrevet 21. oktober Del Skrevet 21. oktober ps5 skrev (42 minutter siden): Ikke så vanskelig å se hvilken vei dette går. Det er heller ingen hemmelighet at republikanerene og Russland pusher både misinformasjon OG gjør hva de kan for å manipulere data. Det fremstår utrolig at de skulle klare å narre flere amerikanere i 2024 enn 2016 eller 2020. 2 Lenke til kommentar
Maskinfører Skrevet 21. oktober Del Skrevet 21. oktober Mannen med ljåen skrev (15 timer siden): Skulle hatt flere kandidater. Jeg er ikke fan av kolera, men alternativet er pest. Begge sygdommene er like ille ☹️ Lenke til kommentar
Fustasjeopphengsforkobling Skrevet 21. oktober Del Skrevet 21. oktober Tussi skrev (13 minutter siden): Jeg er for ek fredskøsning som ikke ser ut som Europa 1939 der man undervurderte Hitler Er ikke alle det? Er det noen som er for en repetisjon ala Hitler anno 1939? Men altså.. Trump ≈ Hitler, riktig? Skal man først gå for konspirasjoner og glasskule-lesning må det jo gjøres skikkelig. En ting er å ha bekymringer rundt demokratiet. Det blir et helt annet nivå å hevde at Nikki Haley, RFK jr, Tulsi Gabbard, Elon Musk og alle og enhver som ellers stiller seg bak egentlig føres bak lyset av Der Führer. QAnon blir en skygge iforhold. 1 Lenke til kommentar
Fustasjeopphengsforkobling Skrevet 21. oktober Del Skrevet 21. oktober (endret) sedsberg skrev (12 minutter siden): Jeg likte bedre før da amerikanerne var harmløse idioter som saksøkte kaffébaren for at kaffén var varm. Ikke som nå hvor de stemmer som gale på en rablende gal, narsissistisk, dement diktatorspire. Og sender drapstrusler til meteorologer som de tror har en værmaskin som de bruker til å plage republikanske stater. Det gjelder en liten gjeng brødhuer som er istand til å tro nesten hva som helst. Endret 21. oktober av Fustasjeopphengsforkobling Lenke til kommentar
Tussi Skrevet 21. oktober Del Skrevet 21. oktober Fustasjeopphengsforkobling skrev (Akkurat nå): Er ikke alle det? Er det noen som er for en repetisjon ala Hitler anno 1939? Men altså.. Trump ≈ Hitler, riktig? Skal man først gå for konspirasjoner og glasskule-lesning må det jo gjøres skikkelig. En ting er å ha bekymringer rundt demokratiet. Det blir et helt annet nivå å hevde at Nikki Haley, RFK jr, Tulsi Gabbard, Elon Musk og alle og enhver som ellers stiller seg bak egentlig føres bak lyset av Der Führer. QAnon blir en skygge iforhold. Nei, jeg har ikke sagt Trump er Hitler, jeg ser på Putin som Hitler, og Trump som en kanskje naiv og ikke minst feilvurderende Chamberlain 2 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå