jallajall Skrevet 20. oktober Rapporter Del Skrevet 20. oktober I går startet forhåndsstemmingen i Nevada, og republikanerne med best oppmøte. Selv i det største distriktet, Clark (hvor Las Vegas ligger), var det langt flere republikanere enn demokrater som forhåndsstemte i går. 1 1 Lenke til kommentar
jjkoggan Skrevet 20. oktober Rapporter Del Skrevet 20. oktober (endret) jallajall skrev (35 minutter siden): I går startet forhåndsstemmingen i Nevada, og republikanerne med best oppmøte. Selv i det største distriktet, Clark (hvor Las Vegas ligger), var det langt flere republikanere enn demokrater som forhåndsstemte i går. Heldigvis så kan disse republikanere stemme på Harris. Marion County tror jeg er en republikaner, for eksempel. . Endret 20. oktober av jjkoggan 1 3 Lenke til kommentar
VifteKopp Skrevet 20. oktober Rapporter Del Skrevet 20. oktober jjkoggan skrev (9 minutter siden): Heldigvis så kan disse republikanere stemme på Harris. Jepp. Ekskluderer også poststemmer, og da blir det for Clark County: Dem: 39,477 (42%) No Party: 21,522 (23%) REP: 32,350 (35%) I det store og det hele er det ikke så mye nyttig å lære av å se på slike forhåndstall. 1 Lenke til kommentar
Fustasjeopphengsforkobling Skrevet 20. oktober Rapporter Del Skrevet 20. oktober jjkoggan skrev (15 minutter siden): Heldigvis så kan disse republikanere stemme på Harris. There's hope in a hanging snore! Det er humor å lese kommentarer iblant - og se hvordan biasen lyser som et neonskilt. Såvidt jeg vet har republikanere en vane for å stemme republikansk, samt stemme på selve valgdagen. Noen skifter riktignok mening en sjelden gang, men det går nok begge veier. 4 1 Lenke til kommentar
jjkoggan Skrevet 20. oktober Rapporter Del Skrevet 20. oktober Fustasjeopphengsforkobling skrev (9 minutter siden): There's hope in a hanging snore! Det er humor å lese kommentarer iblant - og se hvordan biasen lyser som et neonskilt. Såvidt jeg vet har republikanere en vane for å stemme republikansk, samt stemme på selve valgdagen. Noen skifter riktignok mening en sjelden gang, men det går nok begge veier. Trump endret partiet, de fleste som er misfornøyd med denne endringen ikke gidder å endre registreringen deres. Never trumpers ser ut som republikanere. 4 Lenke til kommentar
jallajall Skrevet 20. oktober Rapporter Del Skrevet 20. oktober (endret) 37 minutes ago, jjkoggan said: Heldigvis så kan disse republikanere stemme på Harris. Marion County tror jeg er en republikaner, for eksempel. . Joda, men det er ikke akkuratt gitt at crossovers favoriserer demokratene. I 2020 hadde republikanerne +1.6% bedre oppmøte enn demokratene første dag. I år er det +18.7 bedre. That said så har jo også Nevada blitt røde registreringsmessig, så er jo å forvente en viss større fremgang for republikanere enn demokrater. Endret 20. oktober av jallajall 2 Lenke til kommentar
jjkoggan Skrevet 20. oktober Rapporter Del Skrevet 20. oktober jallajall skrev (7 minutter siden): Joda, men det er ikke akkuratt gitt at crossovers favoriserer demokratene. I 2020 hadde republikanerne +1.6% bedre oppmøte enn demokratene første dag. I år er det +18.7 bedre. That said så har jo også Nevada blitt røde registreringsmessig, så er jo å forvente en viss større fremgang for republikanere enn demokrater. Covid påvirket turnout i 2020 så det blir vanskelig å sammenligne til 2024. Demokratene og republikanere hadde forskjellige syn om in person voting i 2020 enn republikanere 2 Lenke til kommentar
fwj__ Skrevet 20. oktober Rapporter Del Skrevet 20. oktober Det skal bli godt å få avsluttet Russland-Ukraina krigen, selv om norske copy paste journalister tror at Ukraina kan slå Russland uten direkte involvering fra Vesten. Vi få som støtter Trump får bare stå i det og høre hvor dum og fanatisk vi er, men når Trump vinner og krigen avsluttes skal vi ikke være hånlig mot majoriteten. 3 2 Lenke til kommentar
jallajall Skrevet 20. oktober Rapporter Del Skrevet 20. oktober 57 minutes ago, jjkoggan said: Covid påvirket turnout i 2020 så det blir vanskelig å sammenligne til 2024. Demokratene og republikanere hadde forskjellige syn om in person voting i 2020 enn republikanere Jo men uansett hvordan man vrir og vender på det, så er det vanskelig å se på det som positivt for demokratene når republikanerne håver innpå på både in-person og mail voting. Det kan jo være at demokratene satser på større turnout enn normalt på valgdagen, hva hva er det som skulle tilsi det.. 1 1 Lenke til kommentar
Tussi Skrevet 20. oktober Rapporter Del Skrevet 20. oktober (endret) fwj__ skrev (1 time siden): Det skal bli godt å få avsluttet Russland-Ukraina krigen, selv om norske copy paste journalister tror at Ukraina kan slå Russland uten direkte involvering fra Vesten. Vi få som støtter Trump får bare stå i det og høre hvor dum og fanatisk vi er, men når Trump vinner og krigen avsluttes skal vi ikke være hånlig mot majoriteten. Hvis krigen avsluttes ved at Russland får det som de vil, er det vel ikke akkurat noe å feire Og kjenner jeg Trump rett er det akkurat det som skjer. Og så kommer Trump til å skryte av at han har hindret en atomkrig Så er det bare å vente på invasjonen av Moldova Endret 20. oktober av Tussi 8 1 Lenke til kommentar
N-4K0 Skrevet 20. oktober Rapporter Del Skrevet 20. oktober (endret) Når man ikke tror at konspirasjonsteoriene kan bli verre, kommer det en om at det demokratiske partiet står bak "weather control" fordi en orkan rammet et område hvor det bor mange (stort sett?) republikanske velgere. Javel? Er folk virkelig så dumme at de tror mennesker kan påvirke været i så stor grad at man kan styre orkaner dit man vil? Tror de virkelig at demokratene er så ondsinnede at de, hvis de kunne styre været, ville styrt orkaner og stormer mot området med republikanske velgere, istedet for å sende stormene til havs eller mot øde områder? Er dumt spørsmål egentlig, menneskelig idioti kjenner ingen grenser, det har vi sett igjen og igjen og atter en gang. Og vanlige mennesker påvirket av helsprø propaganda, eller ondsinnet propaganda, kan bli hjernevasket til å tro på hva som helst. Det ser vi jo i Russland med alle som svelger Kremls propaganda om Vesten og Ukraina ("homofile, jødiske nazister" my ass) fullstendig uten kritisk sans og i USA (og verden ellers) med alle som svelger MAGA-propaganda med sluk, søkke og snøre. Jeg burde ikke la meg overraske over hvor dypt idiotien går eller hvor langt enkelte mennesker går for å spre sine sinnssyke idéer, men det er vanskelig å ikke bli overrasket når man ser hvor langt det faktisk går. Endret 20. oktober av N-4K0 5 2 Lenke til kommentar
Poor Old Gil Skrevet 20. oktober Rapporter Del Skrevet 20. oktober Kan det være noe i det? 1 4 Lenke til kommentar
Fatninja Skrevet 20. oktober Rapporter Del Skrevet 20. oktober Det er ca. 50% sjanse for at Trump vinner. Det blir som å kaste en mynt i luften og se hvilken side som lander. Hva bør vi som land gjøre for å forberede oss på dette svært sannsynlige scenariet? Tiden begynner å bli svært knapp. 1 Lenke til kommentar
Selfuniverse Skrevet 20. oktober Rapporter Del Skrevet 20. oktober 3 hours ago, N-4K0 said: Tror de virkelig at demokratene er så ondsinnede Ok, du ser ut til å stå fast ved at demokrater ikke er ondsinnede. Det er veldig nært min mening også. Folk er generelt ikke skrudd sammen til å være bevisst ondsinnet, altså ikke med vitende vilje. Vi blir mest av alt fortalt og overbevist av våre kulturer om hvilke standpunkt som er de rette. Altså overordnet assimilert av folk rundt oss. Det er bra at du har ett slikt syn på demokrater. At de ikke er ondsinnet. Ganske mange brukere her har postet en del meninger om hva de synes om republikanere og Trump, som ikke akkurat setter dem i ett godt lys. Jeg skulle ønske de var som deg, som har skjønt at å negativt kategorisere en hel gruppe av folk, ikke fører til noe godt. 3 hours ago, N-4K0 said: Og vanlige mennesker påvirket av helsprø propaganda, eller ondsinnet propaganda, kan bli hjernevasket til å tro på hva som helst. Ja, det er ett stort problem i dag, som det har vært i mange tiår, og i varierende skala gjennom historien. Heldigvis har vi ett fritt internett nå der vi kan snakke om og avdekke alt dette. Det gjør at vi har en mulighet til å komme oss ut av paradigmer, motstå undertrykkelse, og ignorere irrasjonelt press. 3 hours ago, N-4K0 said: Jeg burde ikke la meg overraske over hvor dypt idiotien går eller hvor langt enkelte mennesker går for å spre sine sinnssyke idéer, men det er vanskelig å ikke bli overrasket når man ser hvor langt det faktisk går. Det er bra å høre at du er mer reflektert og oppegående enn andre. Hva synes du om Trump? 1 Lenke til kommentar
Selfuniverse Skrevet 20. oktober Rapporter Del Skrevet 20. oktober 55 minutes ago, Fatninja said: Hva bør vi som land gjøre for å forberede oss på dette svært sannsynlige scenariet? Feire at vi har bremset eller i beste fall forhindret helt den kontinuerlige undertrykkelsen og ramponeringen av vestlige folk og de verdiene som vi har grunnlagt våre samfunn på som blandt annet er ansvarlig for at vi kan snakke fritt her. Harris representerer alle de internasjonale kreftene som vil stenge ned fri diskusjon på internett. Det de kaller "farlig misinformasjon". Det er ikke umulig at ett globalt totalforbud er i emne. Det kan etterhvert bety slutten på slike steder som diskusjon.no De som støtter demokratene vil kanskje tro at det er bra for dem spesielt hvis ett slikt totalforbud kommer, men det vil gå hardt utover dem også. Både indirekte og direkte. Alle vil lide under ett slikt forbud. Derfor er det stor grunn til å feire svært mye når Trump vinner. 1 Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 20. oktober Rapporter Del Skrevet 20. oktober Russland, Kina og NK kommer nok temmelig sikkert til å feire Trumps seier ja. 1 Lenke til kommentar
Mannen med ljåen Skrevet 20. oktober Rapporter Del Skrevet 20. oktober Skulle hatt flere kandidater. Jeg er ikke fan av kolera, men alternativet er pest. 2 Lenke til kommentar
Joeal88 Skrevet 21. oktober Rapporter Del Skrevet 21. oktober (endret) Jeg stiller meg en smule skeptisk til de siste meningsmålingene som viser at Trump leder. En skal ikke se bort fra at demokratiske velgere som har tenkt og stemme på Kamala er underrepresentert i disse målingene, tross for at Trump var kraftig undervurdert i de aller fleste meningsmålinger i både 2016 og 2020, samt at Trump har en historikk av og komme sterkere tilbake mot slutten en 2-3 uker før valget. Men det burde ikke være jevnt, for Kamala er rett og slett en elendig presidentkandidat. __ __ __ Men det merkes at Kamala har problem, og at panikken sprer seg hos Demokratene i swingstates og enda mer i tradisjonelle røde stater. Tre demokratiske kandidater for senatet, to sittende og en tidligere i representantenes hus, sender nå reklame hvor de forklarer hvor mye godt de har gjort sammen med Donald Trump. Dette gjelder PA, WI, MI, men også Texas, Arizona og Montana: https://www.axios.com/2024/10/18/senate-democrats-campaign-ads-trump-2024 EDIT: Skal svare for meg på samtlige av svarene som jeg har fått i "innboksen" i ettermiddag/kveld. Endret 21. oktober av Joeal88 2 1 Lenke til kommentar
VifteKopp Skrevet 21. oktober Rapporter Del Skrevet 21. oktober Poor Old Gil skrev (9 timer siden): Kan det være noe i det? Jeg tviler. Trump er en kultleder og er immun mot feilene han begår. Jeg mener, det er flere MAGAs i denne tråden som ikke bryr seg om at han forsøkte å orkestrere et kupp. Så hva skal Putin sitte på som virkelig kan skade han? 5 Lenke til kommentar
Mr.Duklain Skrevet 21. oktober Rapporter Del Skrevet 21. oktober Fatninja skrev (10 timer siden): Det er ca. 50% sjanse for at Trump vinner. Det blir som å kaste en mynt i luften og se hvilken side som lander. Hva bør vi som land gjøre for å forberede oss på dette svært sannsynlige scenariet? Tiden begynner å bli svært knapp. Ikke så mye han var president i fire år og verden overlevde det, og verden vil nok overleve fire år til, kanskje det eneste man kan gjøre er å skru av NRK, og ta seg en tur ut i frisk luft 1 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå