shockorshot Skrevet 3. oktober Del Skrevet 3. oktober Just now, Tussi said: Ikke hvis Harris vinner. Det jeg lurte på var egentlig om han kunne bli frikjent pga den dommen, selv om han ikke er president Ja, så at jeg glemte å slenge den inn i setningen. Må alltid dobbeltsjekke setningene mine etter jeg poster noe siden det er ofte ting som mangler å bli skrevet, i forhold til hva som foregår inne i hodet. Er ikke alltid setningene mine gir mening 😅 1 Lenke til kommentar
Apathy Skrevet 3. oktober Del Skrevet 3. oktober (endret) Videre er det vel nå også langt mer informasjon som kommer på løpende bånd som følge av høyesteretts immunitetsavgjørelse som i praksis har skutt Trump i foten gitt at de har i praksis bedt dommer i saken skille mellom de forskjellige bolkene med fakta i saken for å "forsvare" saken. Altså en altså nærsagt åpen grand jurie med alle som kan lese dokumenter "on the docket" og media som "jurie" om hvordan bevisene kan føres iht de tre forskjellige rollene en president har. Presidential (iht grunnloven), presumed immune (outer bounds of his presidential role) og privat adferd (presidental candidate). Det betyr jo at før rettsaken så vil vi få en gjennomgang av bevisene. Uavhengig av hva hverken vi eller han mener vi bør høre. Det er jo en aldri så liten svikt i intellektet til Trump og hans kult i den forstand at immunitet betyr ikke at det ikke blir vist frem for allmennheten. Det gjenstår å se hvor mye av hans handlinger det amerikanske folket vil akseptere at skal falle under hans presidentual duties og altså absolutt immunitet. Edit: og ikke minst så kommer dette NÅ rett før valget. Da rett og slett pga Trump, høyesterett mfl sin miskalkulering. De trodde nok (og prøvde) å få det utsatt til etter valget, men tolmodigheten er ikke lenger bare tynnslitt, den er brutt. Så nå åpnet dommeren og Jack Smith gavepakken de fikk i Juli helt etter den timeplanen Chutkin la frem for Trump da han i sin tid tok opp immunitet til høyesterett. Hun sa at hun skulle vente 90 dager. Deretter sa også høyesterett at Chutkin måtte gjøre denne sorteringen før hun gjorde noe annet så ingen andre motions (stort sett BS motions fra Trumps advokater for å prøve å få ankebare avgjørelser videre til høyesterett) skulle bli satt til side til fordel for at denne sorteringen ble gjort. Endret 3. oktober av AveMORphine 1 Lenke til kommentar
Tussi Skrevet 3. oktober Del Skrevet 3. oktober AveMORphine skrev (7 minutter siden): Videre er det vel nå også langt mer informasjon som kommer på løpende bånd som følge av høyesteretts immunitetsavgjørelse som i praksis har skutt Trump i foten gitt at de har i praksis bedt dommer i saken skille mellom de forskjellige bolkene med fakta i saken for å "forsvare" saken. Altså en altså nærsagt åpen grand jurie med alle som kan lese dokumenter "on the docket" og media som "jurie" om hvordan bevisene kan føres iht de tre forskjellige rollene en president har. Presidential (iht grunnloven), presumed immune (outer bounds of his presidential role) og privat adferd (presidental candidate). Det betyr jo at før rettsaken så vil vi få en gjennomgang av bevisene. Uavhengig av hva hverken vi eller han mener vi bør høre. Det er jo en aldri så liten svikt i intellektet til Trump og hans kult i den forstand at immunitet betyr ikke at det ikke blir vist frem for allmennheten. Det gjenstår å se hvor mye av hans handlinger det amerikanske folket vil akseptere at skal falle under hans presidentual duties og altså absolutt immunitet. Edit: og ikke minst så kommer dette NÅ rett før valget. Da rett og slett pga Trump, høyesterett mfl sin miskalkulering. De trodde nok (og prøvde) å få det utsatt til etter valget, men tolmodigheten er ikke lenger bare tynnslitt, den er brutt. Så nå åpnet dommeren og Jack Smith gavepakken de fikk i Juli helt etter den timeplanen Chutkin la frem for Trump da han i sin tid tok opp immunitet til høyesterett. Hun sa at hun skulle vente 90 dager. Deretter sa også høyesterett at Chutkin måtte gjøre denne sorteringen før hun gjorde noe annet så ingen andre motions (stort sett BS motions fra Trumps advokater for å prøve å få ankebare avgjørelser videre til høyesterett) skulle bli satt til side til fordel for at denne sorteringen ble gjort. Tja, de fleste MAGA mener dette er bullshit uansett, så om det har noe å si at det kommer flr valget er jeg usikker på. Det er kanskje like sannsynlig at folk vil tolke det som et valgkampinnlegg og det får motsatt effekt. Ijhvertfall hos en del. Lenke til kommentar
jallajall Skrevet 3. oktober Del Skrevet 3. oktober Andre dokumenter vi kan håpe blir offentliggjort før valget et DOJs IG rapport om 6. januar og FOIA-dokumenter om Biden fra nasjonalarkivet, men dessverre har DOJ besluttet at disse ikke skal offentliggjøres før etter valget. (Bidendokumentene fra nasjonalarkivet skal slippes 6. november, dagen etter valget) 1 Lenke til kommentar
jallajall Skrevet 3. oktober Del Skrevet 3. oktober Democratic senator worried Netanyahu trying to ‘influence’ US election Sen. Chris Murphy (D-Conn.) says he’s worried Israeli Prime Minister Benjamin Netanyahu may be trying to influence the U.S. presidential election by showing little interest in striking a peace deal with Hamas and instead escalating the threat of a broader war in the Middle East by aggressively confronting Hezbollah in Lebanon. Aha. 1 Lenke til kommentar
jallajall Skrevet 3. oktober Del Skrevet 3. oktober Vance is right. Harris and Walz are a threat to Americans' free speech. for the free speech community, the prospect of a Harris-Walz administration is chilling. Where President Joe Biden was viewed as supporting censorship out of political opportunism, Harris and Walz are viewed as true believers. We are living through the most dangerous anti-free speech movement in American history. We have never before faced the current alliance of government, corporate, academic and media forces aligned against free speech. A Harris-Walz administration with a supportive Congress could make this right entirely dispensable. 2 Lenke til kommentar
Tussi Skrevet 3. oktober Del Skrevet 3. oktober jallajall skrev (10 minutter siden): Democratic senator worried Netanyahu trying to ‘influence’ US election Sen. Chris Murphy (D-Conn.) says he’s worried Israeli Prime Minister Benjamin Netanyahu may be trying to influence the U.S. presidential election by showing little interest in striking a peace deal with Hamas and instead escalating the threat of a broader war in the Middle East by aggressively confronting Hezbollah in Lebanon. Aha. Folk har allerede fått klart med seg hvorfor jeg ikke liker Walz og Harris, men Trump er en fare for verden, jeg er ikke så sikker på at Israel, eller verden, er trygg med Trump som president. Om Israel er trygg med Harris er heller ikke sikkert forsåvidt Lenke til kommentar
Markiii Skrevet 3. oktober Del Skrevet 3. oktober jallajall skrev (16 minutter siden): Vance is right. Harris and Walz are a threat to Americans' free speech. for the free speech community, the prospect of a Harris-Walz administration is chilling. Where President Joe Biden was viewed as supporting censorship out of political opportunism, Harris and Walz are viewed as true believers. We are living through the most dangerous anti-free speech movement in American history. We have never before faced the current alliance of government, corporate, academic and media forces aligned against free speech. A Harris-Walz administration with a supportive Congress could make this right entirely dispensable. Trump har sagt rett ut at han vil fjerne grunnloven, straffe ytringer, detaljstyre bedrifter, og straffe bedrifter som ikke føyer seg etter hans ønsker. Hvem er trusselen her? Jo, Trump. 2 3 Lenke til kommentar
jallajall Skrevet 3. oktober Del Skrevet 3. oktober 50 minutes ago, Tussi said: Folk har allerede fått klart med seg hvorfor jeg ikke liker Walz og Harris, men Trump er en fare for verden, jeg er ikke så sikker på at Israel, eller verden, er trygg med Trump som president. Om Israel er trygg med Harris er heller ikke sikkert forsåvidt Tror neppe Trump er en større fare for verden enn Harris & co, snarere tvert i mot. 2 1 Lenke til kommentar
jallajall Skrevet 3. oktober Del Skrevet 3. oktober Hvorfor ble dette klippet vekk fra VP debatten ???! 1 1 Lenke til kommentar
jallajall Skrevet 3. oktober Del Skrevet 3. oktober Gode tall for republikanerne i PA på ballot requests! 2 1 Lenke til kommentar
Fustasjeopphengsforkobling Skrevet 3. oktober Del Skrevet 3. oktober jallajall skrev (1 time siden): Tror neppe Trump er en større fare for verden enn Harris & co, snarere tvert i mot. Jeg skjønner bekymringer begge veier, men heller også denne retningen. Spesielt etter at RFK jr og Tulsi Gabbard ble med i teamet, og etter alt å dømme vil få posisjoner i administrasjonen, samt at JD Vance gjorde en såpass overbevisende figur i VP-debatten. Trump selv har jeg liten sans for og bekymringer rundt, men han vil ha en administrasjon i ryggen som gjør opp for det. Jeg er mer skeptisk til hvilken type woke og ytre venstre-administrasjon som kan komme med Harris/Walz. 1 Lenke til kommentar
jjkoggan Skrevet 3. oktober Del Skrevet 3. oktober (endret) Fustasjeopphengsforkobling skrev (1 time siden): Jeg skjønner bekymringer begge veier, men heller også denne retningen. Spesielt etter at RFK jr og Tulsi Gabbard ble med i teamet, og etter alt å dømme vil få posisjoner i administrasjonen, samt at JD Vance gjorde en såpass overbevisende figur i VP-debatten. Trump selv har jeg liten sans for og bekymringer rundt, men han vil ha en administrasjon i ryggen som gjør opp for det. Jeg er mer skeptisk til hvilken type woke og ytre venstre-administrasjon som kan komme med Harris/Walz. Should VP Harris decide who is the next president like Trump pressured VP Pence to do? Will sycophant VP Vance decide 2028? It’s true, a few democrats have legally protested electoral counts, but they were either not intending to succeed or they were idiots since they never sought out the necessary sponsor from the other chamber. This makes Trump’s actions quite different to protests lodged by democrating congressmen Endret 3. oktober av jjkoggan 6 Lenke til kommentar
Apathy Skrevet 3. oktober Del Skrevet 3. oktober (endret) Edit: Jack Smith sin rapport (gjennomgang av hans etterforskning og resultat, underbygget av dokumentasjon i form av sms, mail og andre dokumenter) som høyesterett i praksis krevde at han la frem iht sin avgjørelse den 1 juli. En slik sluttprosedyre ville aldri ha blitt fremvist med mindre Trump og høyesterett la opp til det (og høyesterett krevde det). Det er en fremstilling av bevis, underbygget av ett vedlagt (med foreløpig ikke ferdig redaktert) enormt arkiv av dukumentasjon, vitnemål utskrifter som underbygger alt etc. Det er nesten en slags blanding av en opening statement og en closing argument. Og ikke minst en rapport om Trumps handlinger rundt valget i 2020 og den 6 jan 2021. Og i motsetning til Jan 6 rapporten så har alle måttet vitne her. Mange av MAGA nekta jo å vitne foran 6 januar komiteen så det kommer mye ny informasjon frem om hva Trump gjorde i denne perioden. Og da fra hans egne medarbeidere. https://www.politico.com/f/?id=00000192-4ed8-d086-a1fe-7edb0e150000 Endret 3. oktober av AveMORphine 1 2 Lenke til kommentar
Apathy Skrevet 3. oktober Del Skrevet 3. oktober (endret) 1 hour ago, Fustasjeopphengsforkobling said: Jeg skjønner bekymringer begge veier, men heller også denne retningen. Spesielt etter at RFK jr og Tulsi Gabbard ble med i teamet, og etter alt å dømme vil få posisjoner i administrasjonen, samt at JD Vance gjorde en såpass overbevisende figur i VP-debatten. Trump selv har jeg liten sans for og bekymringer rundt, men han vil ha en administrasjon i ryggen som gjør opp for det. Jeg er mer skeptisk til hvilken type woke og ytre venstre-administrasjon som kan komme med Harris/Walz. Problemet med å ta del i ett team med Trump som leder er at du blir i praksis ikke annet enn i nikkedukke til en idiot. Edit: Hvordan har det gått med de som har vært del av hans team og turd å si han imot? Endret 3. oktober av AveMORphine 3 2 Lenke til kommentar
toreae Skrevet 3. oktober Del Skrevet 3. oktober AveMORphine skrev (32 minutter siden): https://www.politico.com/f/?id=00000192-4ed8-d086-a1fe-7edb0e150000 Her mangler det noe. En liten beskrivelse av innholdet man får opp om man trykker på linken er på sin plass! 1 1 Lenke til kommentar
Tussi Skrevet 3. oktober Del Skrevet 3. oktober Fustasjeopphengsforkobling skrev (1 time siden): Jeg skjønner bekymringer begge veier, men heller også denne retningen. Spesielt etter at RFK jr og Tulsi Gabbard ble med i teamet, og etter alt å dømme vil få posisjoner i administrasjonen, samt at JD Vance gjorde en såpass overbevisende figur i VP-debatten. Trump selv har jeg liten sans for og bekymringer rundt, men han vil ha en administrasjon i ryggen som gjør opp for det. Jeg er mer skeptisk til hvilken type woke og ytre venstre-administrasjon som kan komme med Harris/Walz. Administrasjonen klarte jo ikke å sørge for at han ikke gjorde flere stygge feil (etter mitt syn ihvertfall), han var jo like glad i diktatorer da som han er nå 1 Lenke til kommentar
Apathy Skrevet 3. oktober Del Skrevet 3. oktober 27 minutes ago, toreae said: Her mangler det noe. En liten beskrivelse av innholdet man får opp om man trykker på linken er på sin plass! Done. Rota litt med telefonen og PC, og postet fra feil enhet (jeg ser dårlig, så det er ikke alltid jeg får med meg hva jeg har postet - da jeg (så langt) sjelden ber opplesersoftware lese opp egne innlegg). 2 1 Lenke til kommentar
Fustasjeopphengsforkobling Skrevet 3. oktober Del Skrevet 3. oktober jjkoggan skrev (1 time siden): Should VP Harris decide who is the next president like Trump pressured VP Pence to do? Will sycophant VP Vance decide 2028? It’s true, a few democrats have legally protested electoral counts, but they were either not intending to succeed or they were idiots since they never sought out the necessary sponsor from the other chamber. This makes Trump’s actions quite different to protests lodged by democrating congressmen Det amerikanske folket skal avgjøre, slik Vance og Walz var enige om. Ikke uten unnskyldninger såklart, men det var ihvertfall en liten innrømmelse. Dine psykolog-vurderinger av Vance (sycophant) er ikke mer enn et personangrep uten berettigelse. 1 Lenke til kommentar
Apathy Skrevet 3. oktober Del Skrevet 3. oktober Og btw. Jeg er fremdeles av den oppfatning at MAGA vil følge mannen i fengsel eller til krig. Men Trump er 100& avhengig av å vinne ett stort flertall av independants og ikke tape noen republikanske stemmer. Han tapte en stor andel av stemmer fra det republikanske partiet til en kandidat i primaries som hadde trukket seg fra valget (Nikky Haley) og mennesker som stemte i primaries stemte da i praksis på en kandidat som aldri kunne vinne fremfor Trump. En ren Antitrump stemme. Og hans retorikk siden den gang har blitt mer og mer ekstrem. Han får ikke tilbake de folka han har mistet på den måten. Og han har ingen å miste og sentrum er nok de som vil være åpne for informasjon rundt hans handlinger ved forrige valg. Han trengte de aller fleste i midten, han har kun fridd til de mest ekstreme på høyresiden (de han allerede hadde i sin kult). Så jeg har håp om at den mannen snart ikke har betydning lengre. Eneste spørsmål som gjenstår er hvor mange år.... 3 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå