jallajall Skrevet 2. oktober Del Skrevet 2. oktober Trump rejects calls for another debate with Harris after VP showdown Harris and her campaign have for weeks pushed for a second debate with Trump, and they did so again immediately after the vice presidential debate between Minnesota Gov. Tim Walz (D) and Sen. JD Vance (R-Ohio). Hun burde nok ha takket ja da hun hadde muligheten, i stedet for å komme tryglende i ettertid om å få en ny debatt på en kanal hun har valgt, på hennes premisser. 1 Lenke til kommentar
Fustasjeopphengsforkobling Skrevet 2. oktober Del Skrevet 2. oktober VifteKopp skrev (3 minutter siden): Å dytte noen og drepe noen er begge utslag av vold, men det er åpenbart ikke i nærheten av samme alvorlighetsgrad. Pest eller kolera? Prøver du å si at det å bruke makt og system til å angripe og stanse politiske meningsmotstandere ikke er anti-demokratisk? Eller er det bare mindre anti-demokratisk enn forsøk på å rydde opp i korrupsjon som man tror har funnet sted? Jeg vet ikke hva som er verst av å sikre seg makten ved å få sine politiske meningsmotstandere ut av veien definert som terror-trusler, versus forsøk på statskupp uten tilstrekkelige bevis for noe man trodde var korrupsjon. 1 1 Lenke til kommentar
VifteKopp Skrevet 2. oktober Del Skrevet 2. oktober Fustasjeopphengsforkobling skrev (10 minutter siden): Pest eller kolera? Prøver du å si at det å bruke makt og system til å angripe og stanse politiske meningsmotstandere ikke er anti-demokratisk? Eller er det bare mindre anti-demokratisk enn forsøk på å rydde opp i korrupsjon som man tror har funnet sted? Jeg vet ikke hva som er verst av å sikre seg makten ved å få sine politiske meningsmotstandere ut av veien definert som terror-trusler, versus forsøk på statskupp uten tilstrekkelige bevis for noe man trodde var korrupsjon. Når har Biden eller Harris gjort noe av det du beskriver her? 3 Lenke til kommentar
Fustasjeopphengsforkobling Skrevet 2. oktober Del Skrevet 2. oktober (endret) VifteKopp skrev (15 minutter siden): Når har Biden eller Harris gjort noe av det du beskriver her? De styrer ståket, men selvsagt mulig at de personlig ikke har noe å gjøre med det. Det tror derimot ikke de involverte selv. Jeg ville blitt overrasket dersom en tidligere presidentkandidat ble plassert på en terror-watchlist uten at sjefen selv fikk si noe om det. Det virker mer som et halmstrå å klamre seg til, men selvsagt logisk mulig. Men det er mer som kunne vært nevnt, som "pack the court". Endret 2. oktober av Fustasjeopphengsforkobling 2 Lenke til kommentar
VifteKopp Skrevet 2. oktober Del Skrevet 2. oktober Fustasjeopphengsforkobling skrev (11 minutter siden): De styrer ståket, men selvsagt mulig at de personlig ikke har noe å gjøre med det. Det tror derimot ikke de involverte selv. Jeg ville blitt overrasket dersom en tidligere presidentkandidat ble plassert på en terror-watchlist uten at sjefen selv fikk si noe om det. Det virker mer som et halmstrå å klamre seg til, men selvsagt logisk mulig. Men det er mer som kunne vært nevnt, som "pack the court". Okey, så du har absolutt ingenting. Notert. 9 Lenke til kommentar
SilverShaded Skrevet 2. oktober Del Skrevet 2. oktober jallajall skrev (48 minutter siden): Det er misinformasjon som har ført til at USA er så sårbart utsatt for statskupp og at det ikke er noen mekanismer tilstede for å forhindre dette? Spesielt. Ser du noen effektive "mekanismer" som hindrer f.eks Trump og MAGA fra å lyve av hjertens lyst ? Eller noen andre politikere, for den del ? Etter 50 år med den slags har mange mistet evnen til å skille løgn fra virkelighet. Ergo sluker de det de blir matet med og effekten gir seg utslag i at de stemmer på den som lyver høyest, mest og mest storslagent. 1 Lenke til kommentar
Fustasjeopphengsforkobling Skrevet 2. oktober Del Skrevet 2. oktober VifteKopp skrev (6 minutter siden): Okey, så du har absolutt ingenting. Notert. Var du uenig i noe? Biasen din kunne vel neppe vært tydeligere, men det visste jeg jo fra før. 3 Lenke til kommentar
Tåkefyrste Skrevet 2. oktober Del Skrevet 2. oktober 4 hours ago, VifteKopp said: Trump forsøkte å begå statskupp. Demokratene har aldri forsøkt å begå statskupp. Haha, hva demokratene driver med pr. dags dato er jo 1000 ganger mer farlig for demokratiet enn en gjeng nisser som protesterte litt høylytt 6. januar. De henter tusenvis av ulovlig innvandrere og flyr de til vippestater av en eller annen ukjent grunn, samtidig som de er kronisk mot "Voter ID". Mon tro hvorfor? Hvis demokratene vinner valget og denne trenden fortsetter, så kommer aldri republikanerne til å vinne et valg noensinne igjen. Det kaller jeg statskupp. 1 1 Lenke til kommentar
Atib Azzad Skrevet 2. oktober Del Skrevet 2. oktober 12 minutes ago, Tåkefyrste said: De henter tusenvis av ulovlig innvandrere og flyr de til vippestater av en eller annen ukjent grunn Taxpayer dollars being used to fly ‘illegal aliens’ into U.S.? Nope. https://www.washingtonpost.com/politics/2024/04/05/taxpayer-dollars-being-used-fly-illegal-aliens-nope/ Eller kanskje du referer til noe annet? Ikke godt å si når du ikke vil sannsynliggjøre egne påstander.. 4 1 Lenke til kommentar
jallajall Skrevet 2. oktober Del Skrevet 2. oktober 1 hour ago, SilverShaded said: Ser du noen effektive "mekanismer" som hindrer f.eks Trump og MAGA fra å lyve av hjertens lyst ? Eller noen andre politikere, for den del ? Etter 50 år med den slags har mange mistet evnen til å skille løgn fra virkelighet. Ergo sluker de det de blir matet med og effekten gir seg utslag i at de stemmer på den som lyver høyest, mest og mest storslagent. Nei, fritt frem og lyve så mye man vil dersom man ønsker det. Men at det er 50 år med løgn som har gjort det så enkelt å begå statskupp i USA er litt underlig. 1 Lenke til kommentar
VifteKopp Skrevet 2. oktober Del Skrevet 2. oktober Fustasjeopphengsforkobling skrev (1 time siden): Var du uenig i noe? Biasen din kunne vel neppe vært tydeligere, men det visste jeg jo fra før. Jeg spør deg hva konkret antidemokratisk Biden og Harris har gjort, og hvordan det kan sidestilles med kuppforsøket til Trump, og du kommer med ingenting. 8 1 Lenke til kommentar
Populært innlegg VifteKopp Skrevet 2. oktober Populært innlegg Del Skrevet 2. oktober Tåkefyrste skrev (23 minutter siden): Haha, hva demokratene driver med pr. dags dato er jo 1000 ganger mer farlig for demokratiet enn en gjeng nisser som protesterte litt høylytt 6. januar. De henter tusenvis av ulovlig innvandrere og flyr de til vippestater av en eller annen ukjent grunn, samtidig som de er kronisk mot "Voter ID". Mon tro hvorfor? Hvis demokratene vinner valget og denne trenden fortsetter, så kommer aldri republikanerne til å vinne et valg noensinne igjen. Det kaller jeg statskupp. Dette er vel tredje gangen du avviser at Trump prøvde å begå statskupp, så dette får bli tredje gangen jeg nevner at Trump utnevnte falske valgmenn, og så blir dette tredje gangen du ignorerer det og forsvinner tilbake til hullet ditt. Resten du kommer med er forøvrig udokumentert ræl. 11 2 Lenke til kommentar
Red Frostraven Skrevet 2. oktober Del Skrevet 2. oktober jallajall skrev (2 timer siden): Det er misinformasjon som har ført til at USA er så sårbart utsatt for statskupp og at det ikke er noen mekanismer tilstede for å forhindre dette? Journalisme, akademia, forskning og skolesystemet er de fremste vaksinene mot misinformasjon. Men republikanerene har sluttet med p høre på fornuft, og tar valg basert på misinformasjon og følelser. 2 2 Lenke til kommentar
jallajall Skrevet 2. oktober Del Skrevet 2. oktober 1 minute ago, Red Frostraven said: Journalisme, akademia, forskning og skolesystemet er de fremste vaksinene mot misinformasjon. Hva har det med å begå statskupp å gjøre ? 1 Lenke til kommentar
Tåkefyrste Skrevet 2. oktober Del Skrevet 2. oktober 27 minutes ago, VifteKopp said: Dette er vel tredje gangen du avviser at Trump prøvde å begå statskupp, så dette får bli tredje gangen jeg nevner at Trump utnevnte falske valgmenn, og så blir dette tredje gangen du ignorerer det og forsvinner tilbake til hullet ditt. Løgn som vanlig. Men bare fortsett å gjenta løgnene om statskupp. 1 Lenke til kommentar
Red Frostraven Skrevet 2. oktober Del Skrevet 2. oktober (endret) jallajall skrev (12 minutter siden): Hva har det med å begå statskupp å gjøre ? Alt. Intellektuelt/moralsk/politisk svake uinformerte mennesker som dem i det republikanske partiet er innbilt til å tro at deres politiske motstandere er en trussel mot demokratiet, og selv at deres politiske motstandere, demokratene, er dem som egentlig jukser -- uansett hvor teit man må være for å tro på det -- slik at kuppforsøk, for dem, fremstår som å oppnå rettferdighet og balanse. 70% av republikanere lever i en totalt annen virkelighet, trodde Trump vant 2020 så sent som 2023. https://www.cnn.com/2023/08/03/politics/cnn-poll-republicans-think-2020-election-illegitimate/index.html Og noen er bare fascister/smålige mennesker som ønsker diktatur hvor de som gruppe kan dominere andre mennesker, ut fra en iboende ondskap i dem. https://journals.sagepub.com/doi/10.1177/1948550618778290 Endret 2. oktober av Red Frostraven 3 Lenke til kommentar
jallajall Skrevet 2. oktober Del Skrevet 2. oktober Just now, Red Frostraven said: Alt. Nei. Man kan lyve så mye man vil over 50 år, det blir ikke noe lettere å (forsøke) å begå statskupp av den grunn. 1 Lenke til kommentar
Tåkefyrste Skrevet 2. oktober Del Skrevet 2. oktober 49 minutes ago, Atib Azzad said: Taxpayer dollars being used to fly ‘illegal aliens’ into U.S.? Nope. https://www.washingtonpost.com/politics/2024/04/05/taxpayer-dollars-being-used-fly-illegal-aliens-nope/ Eller kanskje du referer til noe annet? Ikke godt å si når du ikke vil sannsynliggjøre egne påstander.. https://www.foxnews.com/politics/stop-invasion-migrant-flights-battleground-state-ignite-bipartisan-backlash-lawmakers 1 Lenke til kommentar
Red Frostraven Skrevet 2. oktober Del Skrevet 2. oktober (endret) jallajall skrev (6 minutter siden): Nei. Man kan lyve så mye man vil over 50 år, det blir ikke noe lettere å (forsøke) å begå statskupp av den grunn. Du overser delen hvor jeg beskriver hvordan det å tro på syke løgnere gjør at politikerene som lyger får støtte til å gjøre syke ting, når folket tror på deres syke løgner. Problemet er at folk faller for løgnene, først og fremst, og behandler informasjon som om det var et lagspill. Som igjen er unikt for politiske høyre i USA. Det er samme mekanismer som gjør at folk støtter Putin. Endret 2. oktober av Red Frostraven 2 1 Lenke til kommentar
jallajall Skrevet 2. oktober Del Skrevet 2. oktober 1 minute ago, Red Frostraven said: Du overser delen hvor jeg beskriver hvordan det å tro på syke løgnere gjør at politikerene som lyger får støtte til å gjøre syke ting, når folket tror på deres syke løgner. Nei jeg overser den ikke, argumentet ditt henger bare ikke på greip. 2 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå