Gå til innhold

Presidentvalget i USA 2024

Gjest Slettet-ZwZXKsIXQp

Anbefalte innlegg

Ifølge CNN skal Burgum også nå ha fått beskjed om at det ikke er ham som blir Trumps VP-kandidat. Så da er både han og Rubio ute, om opplysningene stemmer.

Endret av xRun
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
11 minutes ago, Kron said:

De som stemmer på Trump er nok uenige med deg, men du får ha dine konspiratoriske meninger. Men fint å se at du skjønner det er slik demokratiet fungerer 👍

Jeg sa hvis det blir statskupp.

Er du uenig i hvilken reaksjon et statskupp bør ha?

• Liker 2
Lenke til kommentar
xRun skrev (5 minutter siden):

Ifølge CNN skal Burgum også nå ha fått ha fått beskjed om at det ikke er ham som blir Trumps VP-kandidat.

Ikke overraskende det. Burgums ekstreme abortforbud i Nord-Dakota er for sprøtt selv for Trump, som kalte det for «et problem».

Endret av Snikpellik
  • Liker 2
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar

Det er snakk om å respektere den amerikanske befolkningens valg om president. Selve valgsystemet i seg selv respekterer ikke folks valg. Da snakker vi om Gerrymandering, the electoral college, lobbyfinansiering, strategisk plassering og åpningstider av valglokale, osv...

Og ikke minst dette, som jeg postet i forrige innlegg.

https://www.democracydocket.com/news-alerts/federal-court-rejects-rnc-lawsuit-over-nevadas-voter-rolls/

Så har vi selvfølgelig propagandamaskineriet til republikanerne som går for fullt og har i lang tid hatt monopol på politisk sjeleføde for en betydelig del av befolkningen. Godt hjulpet av milliardærer i bytte for skattelette. Det er ikke demokrati, men oligarki.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Snikpellik skrev (11 minutter siden):

Ikke overraskende det. Burgums ekstreme abortforbud i Nord-Dakota er for sprøtt selv for Trump, som kalte det for «et problem».

Hva gikk det ut på?

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-CkrM7QVpfE
AtterEnBruker skrev (7 minutter siden):

Det er snakk om å respektere den amerikanske befolkningens valg om president. Selve valgsystemet i seg selv respekterer ikke folks valg. Da snakker vi om Gerrymandering, the electoral college, lobbyfinansiering, strategisk plassering og åpningstider av valglokale, osv...

Og ikke minst dette, som jeg postet i forrige innlegg.

https://www.democracydocket.com/news-alerts/federal-court-rejects-rnc-lawsuit-over-nevadas-voter-rolls/

Så har vi selvfølgelig propagandamaskineriet til republikanerne som går for fullt og har i lang tid hatt monopol på politisk sjeleføde for en betydelig del av befolkningen. Godt hjulpet av milliardærer i bytte for skattelette. Det er ikke demokrati, men oligarki.

Ok ja. Så hva mener du må gjøres da? En væpnet revolusjon? 😂 Eller kanskje du ønsker å invadere USA, så vi kan få satt opp ett skikkelig demokratisk system der, for disse stakkars amerikanerne som lever i ett oligarki!

Endret av Kron
Lenke til kommentar
Kron skrev (1 minutt siden):

Så hva mener du må gjøres da? En væpnet revolusjon? 😂 Eller kanskje du ønsker å invadere USA, så vi kan få satt opp ett skikkelig demokratisk system der, for disse stakkars amerikanerne som lever i ett oligarki!

Hvorfor er Russland et diktatur, og hva hindrer konservative i å innse at de lever i et diktatur der?

• Liker 1
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-CkrM7QVpfE
Red Frostraven skrev (6 minutter siden):

Hvorfor er Russland et diktatur, og hva hindrer konservative i å innse at de lever i et diktatur der?

Jeg skal ikke hevde at jeg er en ekspert på Russland. Men det er i praksis ikke ett valg der, eller Kina for den saks skyld. Dette er land med bare ett alternativ. Ett-parti styre. I Russland er det satt opp på en litt annen måte, men i praksis kontrollert av ett dominerende parti uten frie valg.

Jeg tror de konservative i Russland er veldig klar over hva de lever under. 

Endret av Kron
Lenke til kommentar

Et svært dårlig valg av visepresident, dårlig for Europa og USAs allierte i verden. Skuffende, jeg hadde håpet på noen som motvirlet Trump sin svake side der..men denne forsterker dem

• Liker 1
Lenke til kommentar

Hvordan går det egentlig med Trumps øre? Er det noen som har sett noen bilder etter han ble fraktet bort? Bilder av plasteret eller såret? Jeg lurer jo på hvor alvorlig skaden var og om han får noen varige mén.

• Liker 2
Lenke til kommentar

Man kan jo spørre seg hvorfor Trump ikke valgte sin forrige VP som VP i 2025 og hvorfor alle som jobbet for han i det hus vil ikke at han skal bli president igjen med unntak av den nepotistiske familien hans og crooked rudy.

Eller vent, vi trenger jo egentlig ikke å lure. Alle med bittelitt vett forstår hvorfor.

Endret av shockorshot
  • Liker 2
  • Innsiktsfullt 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...