nebrewfoz Skrevet 20. juni 2023 Del Skrevet 20. juni 2023 2 minutes ago, tingo said: Og hvor tror du tidsdata til RTC-klokken lagres hen? I et eller flere registre i RTC'en? Lenke til kommentar
Svein M Skrevet 20. juni 2023 Del Skrevet 20. juni 2023 Ja RTC holder styr på tiden også mens maskinen er av, men den trenger et lite batteri for at det skal virke. Lenke til kommentar
nebrewfoz Skrevet 20. juni 2023 Del Skrevet 20. juni 2023 28 minutes ago, Svein M said: Ja RTC holder styr på tiden også mens maskinen er av, men den trenger et lite batteri for at det skal virke. Ingen er uenig med deg i det. Men akkurat hvordan dette er løst på en moderne, sammenlimt laptop med integrert hovedbatteri synes mer uklart. Det enkleste er å lodde et knappebatteri på hovedkortet, og håpe at det holder ut laptopens levetid. En mer sofistikert løsning er å bruke et oppladbart batteri med lav selvutladningsgrad og toppe det opp når laptopen er koblet til ekstern strømkilde. I dette tilfellet kan det virke som det ikke er noe batteri som powrer RTCen, og var det meg ville jeg ha returnert laptopen. Lenke til kommentar
Mannen med ljåen Skrevet 4. september 2023 Forfatter Del Skrevet 4. september 2023 Maskinen virker ikke som om den var verdt å bruke tid på. Jeg skrev i en mail at jeg ikke ønsket samme modell tilbake, jeg ønsket å bruke av feriepengene på en vesentlig dyrere maskin. NetOnNet har refundert beløpet uten å klage. Jeg har bestilt noe bedre. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå