Userhau Skrevet 16. juni 2023 Del Skrevet 16. juni 2023 Hei har en lett mc som jeg må på visning med. Anlegget som står på nå er ett akrapovic anlegg som det er E merking på og som jeg har homologeringspapirer til men som ikke står i vognkort, går dette? Har hørt at det er slutt med at man må ha det i vognkortet Lenke til kommentar
Abigor Skrevet 16. juni 2023 Del Skrevet 16. juni 2023 Forstår ikke hvordan slike regler skal gi mening, likw lite som jeg forstår hvorfor et er så "stas" og bryte reglene. Burde være så enkelt som å bruke godkjent potte også trenger ikke vognkortet ha noe med det å gjøre? 1 Lenke til kommentar
bzzlink Skrevet 18. juni 2023 Del Skrevet 18. juni 2023 Hvis du har original anlegget, så er det minste motstands vei å sette på det. Men hvis anlegget er E merket, og det er godkjent for vei i europa, så skal det gå bra. Men min erfaring med vegvesenet er at det er opp til humøret til den du møter og hvor arrogante de er den dagen som avgjør. Derfor tips å sette på original anlegg om du har det liggende 1 Lenke til kommentar
bzzlink Skrevet 18. juni 2023 Del Skrevet 18. juni 2023 On 6/16/2023 at 11:21 PM, Abigor said: Forstår ikke hvordan slike regler skal gi mening, likw lite som jeg forstår hvorfor et er så "stas" og bryte reglene. Burde være så enkelt som å bruke godkjent potte også trenger ikke vognkortet ha noe med det å gjøre? Euro kravene til motorsykler begynner å bli såpass håpløse at en del motortyper rett og slett må fjernes katalysator og tunes for at de skal gå ordentlig. 2 1 Lenke til kommentar
Abigor Skrevet 18. juni 2023 Del Skrevet 18. juni 2023 7 hours ago, bzzlink said: Hvis du har original anlegget, så er det minste motstands vei å sette på det. Men hvis anlegget er E merket, og det er godkjent for vei i europa, så skal det gå bra. Men min erfaring med vegvesenet er at det er opp til humøret til den du møter og hvor arrogante de er den dagen som avgjør. Derfor tips å sette på original anlegg om du har det liggende Hvordan vet man om anlegget er E merket? Er det et symbol på selve eksospotta? Eller er det papirer? Man får vel ikke med papirer på eksos ved bruktkjøp? Klarer ikke se om en eksospotte er original, tredjeparts godkjent eller uoriginal ikke godkjent. Lenke til kommentar
Musefella Skrevet 18. juni 2023 Del Skrevet 18. juni 2023 Abigor skrev (17 minutter siden): Hvordan vet man om anlegget er E merket? Er det et symbol på selve eksospotta? Eller er det papirer? Man får vel ikke med papirer på eksos ved bruktkjøp? Klarer ikke se om en eksospotte er original, tredjeparts godkjent eller uoriginal ikke godkjent. Det skal være merket på selve delen, papirene kan man ofte lasten ned hos produsenten. 1 1 Lenke til kommentar
Leo_ Skrevet 19. juni 2023 Del Skrevet 19. juni 2023 Du kan ha både "E" og resten av alfabetet preget inn i lydempern, det som teller er om du har dokumentasjon fra produsenten som forteller at akkurat denne lydempern er godkjent på akkurat DIN sykkel. Jeg har akkurat fått innført min MIVV slip-on i vognkortet. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå