Gå til innhold

Server...specs..?

Venn0x

Anbefalte innlegg

Heisann dere!

Jeg har en gammel maskin liggende, så jeg lurte på om jeg skulle sette den opp og bruker som irc server eller ftp eller no, men specsa er jeg litt i tvil om..

AMD K-6 350 mhz

192 mb SD-R

+ strømforsyning, grafikkort og sånn

Jeg lurte på om det er noen sjangs som helst og bruke denne som noen slags form for server... for hvis det går så kjøper jeg en harddisk og setter den opp, hvis ikke hiver jeg den ut fra et-eller-annet høyt sted :p

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

OK, fått opp servern og sånn nå, med XP på...men har jo hørt at XP ikke akkurat er det beste server OS'en, så jeg kikket litt rundt på FreeBSD og Linux, men skjønner jo ikke en dritt :ermm: neon som kort kan forklare meg litt?

Lenke til kommentar

Du burde bruke linux... da trenger du i teorien ikke skjerm... du kan fjernstyre fra din ordentlige maskin! da bruker du mye mindre plass på OS, og har mer plass til filer! du kan prøve å sette opp en Apache server, bare søk på google, cå finner du nok noen bra måter å gjøre det på! stå på, så fikser du det nok til slutt!

Lenke til kommentar
OK, hadde ikke så mye tid, så jeg fikk satt opp Apache server på XP os'en og det funker så og si greit....laster ned med 23 kb/s når utlinja i huset er på 128....har telenor linja, 1024/128....

har du noe gøy på ftp'en din da? ;)

jeg brukte guild ftp som serverprog under xp, men planlegger å bytte til apache @ linux. en eller annen gang..

bruker du xitami og setter opp en http- i tillegg, kan du jo legge opp alle festbilder (og alt annet som tar mer en 10MB) på siden din. det er litt gøy..

Lenke til kommentar
OK, hadde ikke så mye tid, så jeg fikk satt opp Apache server på XP os'en og det funker så og si greit....laster ned med 23 kb/s når utlinja i huset er på 128....har telenor linja, 1024/128....

har du noe gøy på ftp'en din da? ;)

jeg brukte guild ftp som serverprog under xp, men planlegger å bytte til apache @ linux. en eller annen gang..

bruker du xitami og setter opp en http- i tillegg, kan du jo legge opp alle festbilder (og alt annet som tar mer en 10MB) på siden din. det er litt gøy..

ikke akkurat nå, bare no musikk og CS movies og noen progs...skal egge ut filmer og spill og sånn etterhvert...

Lenke til kommentar

Jeg bruker RedHat og er veldig fornøyd med det.... Bruker som cs-server, bf1942 server, webserver, ventrilo server, ftp server, og nå å da irc server.

(Spillserverene er ikke oppe hele tiden men det andere er.)

Funker stabilt og greit. Aldri kliker eller låst seg mens den har stått som server, og oppetiden begrenses kun av meg.

Du må ha litt kunskaper med linux for å klare å sette det opp, (jeg hade/har nesten ingen så det tar litt tid hver gang jeg skal gjøre noe) men jeg begynner å komme inn i det nå. Har brukt linux server/linux i ca 8 månder, og angrer ikke!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...