Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Erfaringstråden for Ozempic og Wegovy

Gjest 73c13...d0a

Anbefalte innlegg

Elgen-Hansi skrev (3 timer siden):

Men skal man holde vekta er det svært viktig å fortsette å medisinere i lang tid etter man har nådd målvekt, og trappe ned svært sakte

Absolutt HELT enig der ja etter egen erfaring! 

men må fortsette med en lav vedlikeholdsdose resten av livet

Skal ikke se bort fra at dette er fasiten for meg og mange andre.. Man ønsker nok IKKE å vende tilbake til 'dobbel' vekt og alle problemene ellers!

men kroppen vil naturlig bygge ned muskelmassen når man langsiktig går i kaloriunderskudd

Jepp, det er vel også ganske naturlig. En annen ting er jo frafallet av egen-treningen når du slipper å gjøre alt med bare halve kroppsvekta! Det å gå en tur nå er jo MYE lettere enn det var med 60 kilo ekstra (unødvendig) vekt!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ny sak om slankemidler:
https://sol.no/nyheter/sterk-okning-i-bruken-av-legemidler-for-vektnedgang-ogsa-blant-barn/82902535

Sterk økning i bruken betyr vel bare at folket har spist for mye over alt for lang tid?
Jeg kunne for øvrig glede meg over priskrig på frukt nå, kjøpte inn appelsiner, klementiner, druer og epler! Til mat så ble det handlet inn en stor rå kylling som smaker himmelsk med 'godkrydder' fra Sverige.. 😄 (En stor kylling holder til flere middager nå, før gikk den med til ett måltid.. Ting har endret seg!)

Lenke til kommentar
On 3/31/2025 at 12:05 PM, Woff said:

Forklar gjerne litt? (I MIN alkohol er det bare 4 % vann, ikke noe annet... 🙂 )

Fruktose i motsetning til glukose må behandles i leveren da det ikke kan brukes direkte av celler slik glukose kan (noen celler via insulin)

Hvis du vil lære mer om dette er denne boken god;

https://robertlustig.com/metabolical/

(Har sett drikkevare-lagret i jula, så skal ikke si noe mer :laugh:)

Lustig var forresten tidlig ut med å presentere konsekvensene av fruktose, da andre var ganske basic i sin kunnskap om det.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...