valemakareee Skrevet 9 timer siden Del Skrevet 9 timer siden Gikk ned fra 94 til 67 med saxenda. Så gikk jeg opp til 72.. sluttet med saxenda og begynt med wegovy.fremdeles 72 kg så tenkte jeg ikke hadde nytt og sluttet. Trodde jeg skulle klare holde vekten på egenhånd. Men gikk opp til 81-82 begynte med wegovy igjen og under 2 mnd har jeg gått fra 81-82 til 76, og går stadig ned noe jeg er veldig glad for - euroclinix.net/no/gaa-ned-i-vekt/wegovy-flextouch 1 Lenke til kommentar
Woff Skrevet 6 timer siden Del Skrevet 6 timer siden valemakareee skrev (3 timer siden): går stadig ned noe jeg er veldig glad for Gratulerer! Fint å lese om andre som har glede av stoffene! Du har ikke vært på maks dose med Wegovy enda da eller? Lenke til kommentar
leifeinar Skrevet 5 timer siden Del Skrevet 5 timer siden (endret) Tar dette som et eskperiment da jeg har en mage som slipper maten for fort ut. og Wegovy forsinker ventrikkel tømming. Jeg har vært en måned på Wegovy 0,25mg. Det snakkes mye om at det tar bort "food noice" på Youtube, jeg opplever det mest på alkohol. jeg har altid vært glad i øl til fotball og kveldskos (i morderate mengder), nå er det som at øl ikke finnes, veldig rart. Et lite måltid føles i ettertid som en julemiddag. når jeg ser effekt på 0,25mg så må jo max dose være helt sykt. Tenker det er viktig med proteinrik kost, nok mat og vektløfting. Muskelsvinn nevnes også, men tenker de handler om mat og trening. blir spennende å se hvor mye styrke jeg mister frem mot sommeren. øker til 0,5mg på Torsdag, Endret 5 timer siden av leifeinar 1 Lenke til kommentar
Woff Skrevet 5 timer siden Del Skrevet 5 timer siden leifeinar skrev (Akkurat nå): Et lite måltid føles i ettertid som en julemiddag. når jeg ser effekt på 2,5mg så må jo max dose være helt sykt. Nå skriver jo produsenten: Vedlikeholdsdose 2,4 mg 1 gang pr. uke oppnås ved å begynne med dose 0,25 mg. Ukentlige doser >2,4 mg anbefales ikke https://www.felleskatalogen.no/medisin/wegovy-flextouch-novo-nordisk-721953 Så du er da allerede på maks dose.. Du har vel heller en dose på 0,25 mg? Det er oppstart som du skal bruke i 1 måned før opptrapping.. leifeinar skrev (4 minutter siden): nå er det som at øl ikke finnes leifeinar skrev (4 minutter siden): Et lite måltid føles i ettertid som en julemiddag Det er de fantastiske (bi)virkningene dette og som produsenten nå forsker på. kan dette brukes for å bli kvitt alkoholisme?.. Og fordelen, som du skriver; du blir stappmett av LITE mat, noe som kompenserer litt for dyre medisiner, du sparer det inn igjen på reduserte mat-utgifter! Muskelsvinn er nok muligens et problem? Men jeg vet ikke, føler meg selv 'sterkere' enn med høy vekt iallefall! (Nå hjelper det selvsagt med 60 kilo mindre å dra på da! ☺️) Lenke til kommentar
leifeinar Skrevet 5 timer siden Del Skrevet 5 timer siden Woff skrev (8 minutter siden): Så du er da allerede på maks dose.. Du har vel heller en dose på 0,25 mg? Som helsepersjonell burde jeg ikke gjøre slike kommafeil 🙃 1 Lenke til kommentar
Evil-Duck Skrevet 5 timer siden Del Skrevet 5 timer siden Jeg har riktignok aldri hatt ett veldig problematisk forhold til alkohol, men ganske normalt helgekonsum med en fyllekule en 2-3 ganger i året maks. Etter jeg startet på wegovy for ett drøyt år siden har jeg i praksis blitt avholds, lysten på alkohol har rett og slett blitt fullstendig fraværende. 1 Lenke til kommentar
leifeinar Skrevet 5 timer siden Del Skrevet 5 timer siden (endret) Woff skrev (18 minutter siden): Det er de fantastiske (bi)virkningene dette og som produsenten nå forsker på. kan dette brukes for å bli kvitt alkoholisme?.. Det forskes nok mye på dette, kommer nok flere positive bruksområder etterhvert. Hørt nevnt at det kan hjelpe i psykiatri også. vet ikke hvilken grad eller diagnoser. forundrer meg ikke om at det kunne hjelpe i alkohol behandlig. Fant ihvertfall at det hjelper på hypoglycemi. gut inflamation, og ventrikkel tømming som deriblant de som har hatt mage kirurgi kan slite med. Sitat Jeg har riktignok aldri hatt ett veldig problematisk forhold til alkohol, men ganske normalt helgekonsum med en fyllekule en 2-3 ganger i året maks. Etter jeg startet på wegovy for ett drøyt år siden har jeg i praksis blitt avholds, lysten på alkohol har rett og slett blitt fullstendig fraværende. Bedre forklart enn meg føler det akkurat likt. Sitat Nå hjelper det selvsagt med 60 kilo mindre å dra på da! Det er så sykt mye. har en 50kg manual her og den er tung og drasse på. Endret 5 timer siden av leifeinar 1 Lenke til kommentar
Woff Skrevet 5 timer siden Del Skrevet 5 timer siden leifeinar skrev (5 minutter siden): Som helsepersonell burde jeg ikke gjøre slike kommafeil. Det er lov å feile, alle gjør det før eller siden! (Hadde min første feil for noen uker siden selv... ) Men vær obs på at en dobling nå og en økning til 2,4 mg ikke betyr at du spiser MINDRE men heller at dosen KREVES av kroppen din for å fungere sånn den første gjorde! (Jeg er selv på maks 1 mg med Ozempic, har prøvd dobling av denne også, men fastlege vil ikke støtte 2 mg i uka..) Lenke til kommentar
Woff Skrevet 5 timer siden Del Skrevet 5 timer siden Evil-Duck skrev (8 minutter siden): Etter jeg startet på Wegovy for ett drøyt år siden har jeg i praksis blitt avholds Og det samme gjelder Ozempic, det er vel Semaglutid som gjør dette da det er virkestoffet i begge preparater. Jeg trappet ned fra 2 mg i uka til 0,5 mg i uka for kort tid siden, fikk et helsikes sult-problem etter kort tid, og verst av alt så kom lysten på alkohol tilbake også. Nå er jeg tilbake på 1 mg! ☺️ Å slippe alkohol-suget er også en fantastisk ekstrabonus! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå