Woff Skrevet 2. januar Del Skrevet 2. januar (endret) For øvrig har jul og nyttårsfeiring ikke satt alvorlige spor på kropp og sjel.. Min trofaste vekt holder seg rundt 70 kilo, noe jeg er fornøyd med selvsagt! Jada, har også passet på hva som spises og prøvd å redusere godis-inntaket. Som shoppe-gal så måtte jeg ha en ny personvekt fra Temu og denne skulle være mer nøyaktig, med to siffer etter komma. Heldigvis er iallefall vekta enig med min 'gamle' vekt sånn at det ikke ble noen endringer der.. ☺️ Er det noen her som har gått på en sprekk i jula eller? 🤪 Endret 2. januar av Woff 1 Lenke til kommentar
Duriello Skrevet 2. januar Del Skrevet 2. januar Woff skrev (14 minutter siden): For øvrig har jul og nyttårsfeiring ikke satt alvorlige spor på kropp og sjel.. Min trofaste vekt holder seg rundt 70 kilo, noe jeg er fornøyd med selvsagt! Jada, har også passet på hva som spises og prøvd å redusere godis-inntaket. Som shoppe-gal så måtte jeg ha en ny personvekt fra Temu og denne skulle være mer nøyaktig, med to siffer etter komma. Heldigvis er iallefall vekta enig med min 'gamle' vekt sånn at det ikke ble noen endringer der.. ☺️ Er det noen her som har gått på en sprekk i jula eller? 🤪 Jeg er redd for å gå på vekta mi på mandag (har fast dag da jeg måler), for jeg har IKKE vært flink i jula. 🫣🫣 1 Lenke til kommentar
Woff Skrevet 2. januar Del Skrevet 2. januar Duriello skrev (1 minutt siden): for jeg har IKKE vært flink i jula. Det bør du ta helt med ro! Om du har gått opp så er vel det helt normalt og du har jo HELE året 2025 på å få ned de grammene du eventuelt har gått opp! 🙂 1 Lenke til kommentar
Evil-Duck Skrevet 2. januar Del Skrevet 2. januar (endret) Har selv gått opp igjen siste månedene, opp 7 kilo siden sommeren. Noe på grunn av oppstart på ny medisin med vektoppgang som vanligst bivirkning (neurontin) og nå inn mot jula med godteri og snop i alle retninger uansett hvor en snur seg. Skal trappe av Neurontin og starte opp på Lyrica nå som ifølge legen på smerteklinikken ikke har like stor innvirkning på appetitt og vektoppgang som neurontin. Uansett så er nok eneste løsningen å ta seg selv skikkelig i nakkeskinnet å komme seg over på rett spor igjen nå på nyåret. Endret 2. januar av Evil-Duck 1 1 Lenke til kommentar
Duriello Skrevet 2. januar Del Skrevet 2. januar Evil-Duck skrev (3 minutter siden): Har selv gått opp igjen siste månedene, opp 7 kilo siden sommeren. Noe på grunn av oppstart på ny medisin med vektoppgang som vanligst bivirkning (neurontin) og nå inn mot jula med godteri og snop i alle retninger uansett hvor en snur seg. Skal trappe av Neurontin og starte opp på Lyrica nå som ifølge legen på smerteklinikken ikke har like stor innvirkning på appetitt og vektoppgang som neurontin. Uansett så er nok eneste løsningen å ta seg selv skikkelig i nakkeskinnet å komme seg over på rett spor igjen nå på nyåret. Bivirkningene på neurontin var ganske horrible. Jeg fikk ingen nevneverdige bivirkninger av lyrica, håper det går greit for din del og! 👍👍 1 Lenke til kommentar
Woff Skrevet 2. januar Del Skrevet 2. januar Evil-Duck skrev (17 minutter siden): eneste løsningen å ta seg selv skikkelig i nakkeskinnet Jeg er redd du har helt rett der. Jeg gruer meg VELDIG til den dagen jeg må klare sultproblemer som følge av slutt på bruk av Ozempic.. Men jeg skal tilnærme meg problemet gradvis sånn at jeg beholder kontrollen. Håper du får kontroll snart! ☺️ Lenke til kommentar
Gjest 73c13...d0a Skrevet 2. januar Del Skrevet 2. januar Jeg har funnet ut, at i alle fall for meg, så kansellerer lett-drikker (brus og saft med kunstig søtning) fjerning av sult-følelsen av Ozempic. Så nå må jeg bare få avvent meg å drikke sånt, så kanskje jeg klarer å gå mere ned. Stoppet jo helt opp på ca 20kg. Anonymous poster hash: 73c13...d0a Lenke til kommentar
Woff Skrevet 5. januar Del Skrevet 5. januar Nå er det Mounjaro det handler om! Fint at de kan skrive om andre typer enn Ozempic og Wegovy også da! https://sol.no/nyheter/godkjenner-fedmemedisin-mot-sovnapne/82456700 1 Lenke til kommentar
Gjest d61d5...600 Skrevet tirsdag kl 11:02 Del Skrevet tirsdag kl 11:02 Noen som har fått med seg om det er noen tilvenningseffekt? Dvs. at man etter hvert må ha større og større doser for å holde sultfølelsen nede? Er jo ofte sånn med andre medisiner. Anonymous poster hash: d61d5...600 Lenke til kommentar
Jens Kr. Kirkebø Skrevet tirsdag kl 12:45 Del Skrevet tirsdag kl 12:45 Gjest d61d5...600 skrev (1 time siden): Noen som har fått med seg om det er noen tilvenningseffekt? Dvs. at man etter hvert må ha større og større doser for å holde sultfølelsen nede? Er jo ofte sånn med andre medisiner. Anonymous poster hash: d61d5...600 Ja, man må nok regne med å gå opp på maksdose på sikt for å opprettholde virkningen. 1 Lenke til kommentar
Woff Skrevet tirsdag kl 14:04 Del Skrevet tirsdag kl 14:04 Gjest d61d5...600 skrev (2 timer siden): Dvs. at man etter hvert må ha større og større doser for å holde sultfølelsen nede? Nå har jeg vært oppe på 2mg i uka som vel er dobbel dose av det som er vanlig (Ozempic dette her) og halverte dette for fire måneder siden. Med dose KUN på 1 mg i uka så sliter jeg virkelig med å stagge sulten for tiden og vektreduksjon ser ut til å måtte vente! 😒 (Jeg holder 71 tallet da, er kjempefornøyd med det etter en julefeiring med masse snadder!) Så hvis det beviser noe så er det at du venner deg til den dosen du er på og etterhvert må øke for å beholde effekten. Jeg for min del håper jo at jeg skal kunne klare å leve UTEN Ozempic på sikt og da er det nok bare å skjerpe matinntaket på egenhånd og ikke blindt stole på at medisinen skal løse problemet! Lenke til kommentar
Gjest fa05b...0e2 Skrevet tirsdag kl 17:04 Del Skrevet tirsdag kl 17:04 Jeg brukte Ozempic i ca et års tid men sluttet da jeg begynte med styrketrening fordi jeg måtte ha nok mat i meg for å bygge muskler. Jeg har derimot nå i tillegg til økt muskelmasse også økt fettprosenten, så da kan det være aktuelt å bruke Ozempic en gang til, men jeg vurderer å heller prøve å legge om kostholdet istedenfor, med mer lavkarbo og mindre karbohydrater. Da vil jeg mest sannsynlig miste litt muskler og føle meg slapp, men det får heller våge. Ozempic ser jeg uansett på som et midlertidig tiltak, for når man slutter med det, er man veldig fort tilbake til gamle vaner. Ellers må man ha det resten av livet. Anonymous poster hash: fa05b...0e2 Lenke til kommentar
Woff Skrevet tirsdag kl 17:16 Del Skrevet tirsdag kl 17:16 (endret) Gjest fa05b...0e2 skrev (11 minutter siden): Ellers må man ha det resten av livet. Nå er det mest fornuftig å legge om kostholdet sånn at du fortsatt har kontrollen.. Å få fornyet Ozempic tipper jeg du ikke får veldig lett siden du neppe er en 'influenser' og derfor ikke aktuell i følge det du ser legene setter høyest (nei, de har ikke VELDIG tillit hos meg lenger).. Det er forskjell på viktighetsgrad ser det ut til! Men jeg fortsetter mitt forbruk enn så lenge, jeg har ikke funnet 'fasit' på hvordan beholde lav vekt uten for store problemer.. Skal se at det faktisk finnes problemer Ozempic løser som de ikke har kontroll på de legene.. Endret tirsdag kl 17:17 av Woff Lenke til kommentar
Woff Skrevet tirsdag kl 19:36 Del Skrevet tirsdag kl 19:36 Så enkelt er det ikke! "Tangen sier man ikke vet hva slags bivirkninger medisinene har ved langtidsbruk, fordi det mangler forskning på dette, og at folk bør tenke seg godt om før de starter. - Det kan være svært lang behandling, kanskje livslang behandling som er et utgangspunkt, og det tror jeg ikke det er så mange som har et bevisst forhold til." https://www.lydenavnorge.no/p4/nyheter/kjopte-over-1-million-pakker-med-slankemedisin/artikkel/956539/ Lenke til kommentar
Woff Skrevet 13 timer siden Del Skrevet 13 timer siden Noe som absolutt er relatert til slanking er denne saken: https://www.forskning.no/bakterier-sukker-tarm/tarmbakterie-stoppet-sotsuget-hos-mus/2455368 1 Lenke til kommentar
Femtekolonne Skrevet 7 timer siden Del Skrevet 7 timer siden Kona har fått mysimba. Jeg er skikkelig skeptisk i forhold til bivirkninger av langtids bruk. Ble dårlig stemning når jeg var kritisk til bruken. Det artige er at hun syntes det var helt latterlig at jeg skulle ta ssri/antidepressiva når jeg var deprimert for mange år siden. Var tullete å ta skadelig medisin når man bare kunne ta seg sammen.. Rart hvordan en oppfatning av noe kan endres når det gjelder en selv. 1 Lenke til kommentar
Woff Skrevet 6 timer siden Del Skrevet 6 timer siden (endret) Femtekolonne skrev (36 minutter siden): Kona har fått mysimba. Dattera går på dette og søstera til kona har brukt det lenge nå og er kjempefornøyd! DU skal være glad at kona di prøver dette (hun blir mye bedre etter å a fjernet uønsket vekt!) og det er ingen grunn til å være skeptisk spør du meg. Alle som frivillig har tatt Korona-vaksine har nok større grunn til å være bekymret enn de som gjør dette for å slanke seg! Og at du har vært på SSRI medisin er jo ikke bedre da! Neida, de aller fleste stoffene som legene her i landet anbefaler OG som er godkjente legemidler er relativt trygge. Det som ikke er like trygt er å leve lenge med overvekt, så hjelper dette betyr det bare at hun får det bedre og lever lenger! Og som DU fant ut så var det sikkert godt å få hjelp mot depresjoner? Det er ikke ille å la kroppen få hjelp av moderne medisiner for å fungere bedre! Håper dette går bra og dere får et godt og langt liv! 😊 Endret 6 timer siden av Woff Lenke til kommentar
Femtekolonne Skrevet 6 timer siden Del Skrevet 6 timer siden 1 minute ago, Woff said: Dattera går på dette og søstera til kona har brukt det lenge nå og er kjempefornøyd! DU skal være glad at kona di prøver dette (hun blir mye bedre etter å a fjernet uønsket vekt!) og det er ingen grunn til å være skeptisk spør du meg. Alle som frivillig har tatt Korona-vaksine har nok større grunn til å være bekymret enn de som gjør dette for å slanke seg! Og at du har vært på SSRI medisin er jo ikke bedre da! Neida, de aller fleste stoffene som legene her i landet anbefaler OG som er godkjente legemidler er relativt trygge. Det som ikke er like trygt er å leve lenge med overvekt, så hjelper dette betyr det bare at hun får det bedre og lever lenger! Og som DU fant ut så var det sikkert godt å få hjelp mot depresjoner? Det er ikke ille å la kroppen få hjelp av moderne medisiner for å fungere bedre! Håper dette går bra og dere får et godt og langt liv! 😊 Det jeg fant ut er at det er liten hjelp å få når man går i kjelleren. En pakke piller i hånda og ett klapp på ryggen? Begynte på kuren, men avsluttet pga følelsen av lyn i hodet. Veldig merkelig følelse. Jobbet meg gjennom det og har siden tatt tak i det når depresjonen har sneket seg innpå. 1 Lenke til kommentar
Woff Skrevet 6 timer siden Del Skrevet 6 timer siden Femtekolonne skrev (19 minutter siden): Jobbet meg gjennom det Det BESTE er selvsagt å klare problemene uten hjelp av legemidler, men ikke alle er sterke nok til å klare det! Jeg har selv vært ganske langt nede grunnet overvekt, men først med legemiddelhjelp har jeg (så langt) klart å takle problemet. Det KAN være det samme hos din kone, la hun iallefall PRØVE dette og se hva som skjer? 😊 Lenke til kommentar
Femtekolonne Skrevet 6 timer siden Del Skrevet 6 timer siden 5 minutes ago, Woff said: Det BESTE er selvsagt å klare problemene uten hjelp av legemidler, men ikke alle er sterke nok til å klare det! Jeg har selv vært ganske langt nede grunnet overvekt, men først med legemiddelhjelp har jeg (så langt) klart å takle problemet. Det KAN være det samme hos din kone, la hun iallefall PRØVE dette og se hva som skjer? 😊 Jeg har ingen mulighet til å nekte henne det. Jeg sa min mening, og synes forøvrig ikke hun er spesielt tjukk heller, men som sagt ble det dårlig stemning ved min reservasjon og temaet er dermed lukket. Jeg er ikke helt med på at alle skal være så tynne. Selvfølgelig er det usunt å være veldig overvektig, men jeg tviler på at alle som får dette er sykelig overvektige. Kona spiser sunt, i moderate mengder og løper tre ganger i uka. Det er kan virke som om hun er på den vekten hun skal være selv om bmi sier noe annet. Men hun får kjøre dette løpet ut og se om det har noen virkning. Det kan være at det ligger noe mer press på kvinner enn menn når det gjelder vekt. Jeg kan ikke si jeg noen gang har hørt en mann si at han skal til legen fordi han har bmi over 30. Stort sett er det klapping på magen med en selvtilfreds mine. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå