Gå til innhold
Spørsmål om hus eller oppussing? Still spørsmål her! ×

Noen som har denne ? Luftvarmepumpe Monoblock Fra jula?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Denne vurderer jeg. Er en av de rimeligere veggmonterte modellene:

https://www.toshibavarmepumper.no/varmepumper-luft-luft/toshiba-seiya-ac/

Koster ikke så mye mer enn den du linker til, men må monteres av noen som kan det og som har nødvendige sertifikater på grunn av kjølegassen. Men med tanke på hvor mye mer effektiv den er, så sparer du sikkert inn mye av det i form av lavere strømforbruk etter hvert. I tillegg er den mye mer stillegående, og sikkert mye mer driftsikker og holdbar.

Edit: Selv om den primært er en aircondition, kan den også brukes til oppvarming på kjølige sommerdager, som det står. Så vet ikke hvor bra den fungerer som varmepumpe om vinteren.

Endret av Nukleosid
Lenke til kommentar
Nukleosid skrev (25 minutter siden):

Denne vurderer jeg. Er en av de rimeligere veggmonterte modellene:

https://www.toshibavarmepumper.no/varmepumper-luft-luft/toshiba-seiya-ac/

Koster ikke så mye mer enn den du linker til, men må monteres av noen som kan det og som har nødvendige sertifikater på grunn av kjølegassen. Men med tanke på hvor mye mer effektiv den er, så sparer du sikkert inn mye av det i form av lavere strømforbruk etter hvert. I tillegg er den mye mer stillegående, og sikkert mye mer driftsikker og holdbar.

Edit: Selv om den primært er en aircondition, kan den også brukes til oppvarming på kjølige sommerdager, som det står. Så vet ikke hvor bra den fungerer som varmepumpe om vinteren.

Dersom du først skal opp i den prisen der ville jeg kjøpt ei skikkelig pumpe beregnet for norsk vinter.

Lenke til kommentar
ITtraktor skrev (21 minutter siden):

Dersom du først skal opp i den prisen der ville jeg kjøpt ei skikkelig pumpe beregnet for norsk vinter.

Det er to grunner til at jeg tenker denne; Utedelen er relativt liten, og vil mest sannsynlig (forhåpentligvis) passe der jeg tenker å ha den (de andre stedene er den fort i veien). For det andre har jeg radiatorer med vannbåren varme varmet opp av varmepumper i kjelleren av blokka. I tillegg er leiligheten veldig godt isolert. Så kostnadene til oppvarming er ikke store uansett.

Endret av Nukleosid
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...