Gå til innhold

Burger King tvilsom praksis


Anbefalte innlegg

18 minutes ago, RRhoads said:

Skjønner virkelig ikke greia. Du ser jo ikke pakningspapiret før du får burgeren uansett.

Nei dette var noe jeg kjøpte på en "Drive-In" så veggispapiret la jeg ikke merke til før etter at maten var fortært hjemme hos meg. Jeg var nok for sulten til å tenkte på papiret der og da. Man ser jo bare den brune BK posen ikkesant og haster videre på sin vei. Man håper og tror jo at de som jobber der putter det man har bestilt oppi påsan, ikkesant? 

Mye av problemet her er at dette kan føre til at folk blir regelrett lurt da ikke alle klarer å merke forskjellen på en kjøtt eller veggisburger.

Kassereren jeg snakket med "skjønte" problemet mitt med det samme og sa ganske enkelt bare "nei...nei...nei" og bare avfeiet mine bekymringer uten noen videre forklaring på hvorfor de driver med en slik praksis. Ikkenoe beklager heller for at jeg kjørte 2 mil bare for morro skyld. 

Endret av Gjest Baardsen
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg sliter med å forstå om dette er en trolletråd eller ikke. Det er ikke papiret du skal spise, men det som er inni. De har nok bare gått tom for riktig type papir, og da må det jo nesten være bedre med feil papir enn at burgeren bare blir slengt rett i den brune posen...

 

For ordens skyld, jeg har opplevd dette selv en gang for mange år siden, og brydde meg ikke en døyt da burgeren inni var av den riktige typen.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Gjest Baardsen skrev (27 minutter siden):

 

Mye av problemet her er at dette kan føre til at folk blir regelrett lurt da ikke alle klarer å merke forskjellen på en kjøtt eller veggisburger.

 

Nei, de blir ikke lurt med mindre de får feil burger. BK skriver kode utenpå burgerpapiret slik at man får riktig burger. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
2 minutes ago, RRhoads said:

Nei, de blir ikke lurt med mindre de får feil burger. BK skriver kode utenpå burgerpapiret slik at man får riktig burger. 

Hadde vært mye lettere for meg å godta dette om kassereren hadde sagt ifra om dette til meg når maten ble overlevert. I og med at hun ikke gjorde det gir meg grunn til å tvile på om hun visste hva hun ga meg. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
29 minutes ago, Kajac said:

Jeg sliter med å forstå om dette er en trolletråd eller ikke. Det er ikke papiret du skal spise, men det som er inni. De har nok bare gått tom for riktig type papir, og da må det jo nesten være bedre med feil papir enn at burgeren bare blir slengt rett i den brune posen...

 

For ordens skyld, jeg har opplevd dette selv en gang for mange år siden, og brydde meg ikke en døyt da burgeren inni var av den riktige typen.

Blir absolutt ikke bedre om det står veggisburger på emballasjen til kjøttburgeren jeg har bestilt nei. Da blir det bare rot, utrolig at enkelte her synes dette er helt greit.

Lenke til kommentar

Du lager et problem ut av noe som ikke er et problem. Du fikk burgeren du bestilte. Hun visste godt hva hun ga deg. Det står skrevet utenpå papiret med tusj. 

Gjest Baardsen skrev (6 minutter siden):

Hadde vært mye lettere for meg å godta dette om kassereren hadde sagt ifra om dette til meg når maten ble overlevert. I og med at hun ikke gjorde det gir meg grunn til å tvile på om hun visste hva hun ga meg. 

 

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Eg er ganske sikker på at dette ikkje er vanleg praksis, men heller ein slags protest frå den tilsette. 

Sjølv om det ikkje er eit problem i praksis, så er det eit problem at mat blir feilmerka. Sjølv om ingen vegetarianar døyr av å ete kjøtt så er det tvilsomt når ein bevist har feilinformert. Den personen som solgte deg burgaren kunne ikkje vite om du skulle ete den sjølv med ein gong eller om du hadde overlevert den til nokon andre. 

Er ein tom for rett papir så kan ein pakke inn med utsida inn, eller på anna måte tydeleggjere at det ikkje er vegetarisk mat. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Kajac skrev (50 minutter siden):

Jeg sliter med å forstå om dette er en trolletråd eller ikke. Det er ikke papiret du skal spise, men det som er inni. De har nok bare gått tom for riktig type papir, og da må det jo nesten være bedre med feil papir enn at burgeren bare blir slengt rett i den brune posen...

 

For ordens skyld, jeg har opplevd dette selv en gang for mange år siden, og brydde meg ikke en døyt da burgeren inni var av den riktige typen.

Det står i førstepost at denne sjappa sa de hadde begynt å pakke vanlige burgere i veggispapir. Det er opplagt problematisk . Det skaper forvirring, og det kan i verste fall bli helt feil vare til kunden som da får i seg noe kunden ikke tåler eller ønsker å spise.  Hvorvidt det merkes med tusj og koder får TS svare på om hen husker. Det kan i såfall være ok i en situasjon der de har gått tom for papir, men da syns jeg de burde informert ved kjøp. 

det er ergerlig dersom man titter nedi posen på veien videre og tror det er veggisburger og må tilbake å dobbeltsjekke
 

 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Baranladion skrev (1 time siden):

Det står i førstepost at denne sjappa sa de hadde begynt å pakke vanlige burgere i veggispapir. Det er opplagt problematisk . Det skaper forvirring, og det kan i verste fall bli helt feil vare til kunden som da får i seg noe kunden ikke tåler eller ønsker å spise.  Hvorvidt det merkes med tusj og koder får TS svare på om hen husker. Det kan i såfall være ok i en situasjon der de har gått tom for papir, men da syns jeg de burde informert ved kjøp. 

det er ergerlig dersom man titter nedi posen på veien videre og tror det er veggisburger og må tilbake å dobbeltsjekke

Det gir ingen mening om de har begynt å bruke "veggispapir" permanent. Derfor tar jeg det som en selvfølge at dette er gjort fordi de har vært tom for "vanlig papir".

 

Og om det så er gjort bevist, så ser jeg ikke problemet. Det er akkurat samme papir, men med forskjellig print. På papiret står det heller ikke noe om ingredienser, annet enn at det kan krysses av hvis noen ingredienser er fjernet. Men når man pakker opp burgeren så ser man jo umiddelbart hva man har fått, og det er ikke akkurat som om "veggispapiret" setter en annen smak på kjøttet eller noe. 

Jeg mener dette er en ikke-sak, og om TS er seriøs, så synes jeg oppfører han seg vanskelig. Kanskje finnes det en underliggende grunn til dette, men utifra informasjonen i denne tråden så er dette meningsløs klaging. Og som jeg skrev før i dag, så er jo dette et perfekt eksempel på hvor godt vi har det i dette landet, når hvilket papir burgeren er pakket inn i blir en viktig sak :) 

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
1 hour ago, Sidekick said:

Skikkelig krise dette folkens, jeg hadde spist den uansett.

Akkurat dette med mat er faktisk ganske strengt regulert her i Norge så store kjeder forventer jeg har kontroll på slikt. Det var ingen merking med tusj på noen av whopperne. Den ungen kassereren fniste og lo av et eller annet, skvatt til og ble borte noen sekunder da jeg bestilte. Hørtes ut som bua hennes raste sammen oppå henne. Om dette er formildende omstendigheter vet jeg ikke. Men jeg blir irritert når jeg som digger Burger King sine Whoppere plutselig serverer meg noe jeg mistenker kan være en veggisburger. Som sagt så testet jeg den Rebel Whopperen da den kom på markedet for noen år siden og fant ut at dette ikke var noe for meg.   

Endret av Gjest Baardsen
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Baardsen skrev (13 minutter siden):

Det var ingen merking med tusj på noen av whopperne. Hørtes ut som bua hennes raste sammen oppå henne. Om dette er formildende omstendigheter vet jeg ikke. Men jeg blir irritert når jeg som digger Burger King sine Whoppere plutselig serverer meg noe jeg mistenker kan være en veggisburger.

Og jeg som trodde at flyulykken i Andes-fjellene var ille.

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Kajac skrev (1 time siden):

Det gir ingen mening om de har begynt å bruke "veggispapir" permanent. Derfor tar jeg det som en selvfølge at dette er gjort fordi de har vært tom for "vanlig papir".

 

Og om det så er gjort bevist, så ser jeg ikke problemet. Det er akkurat samme papir, men med forskjellig print. På papiret står det heller ikke noe om ingredienser, annet enn at det kan krysses av hvis noen ingredienser er fjernet. Men når man pakker opp burgeren så ser man jo umiddelbart hva man har fått, og det er ikke akkurat som om "veggispapiret" setter en annen smak på kjøttet eller noe. 

Jeg mener dette er en ikke-sak, og om TS er seriøs, så synes jeg oppfører han seg vanskelig. Kanskje finnes det en underliggende grunn til dette, men utifra informasjonen i denne tråden så er dette meningsløs klaging. Og som jeg skrev før i dag, så er jo dette et perfekt eksempel på hvor godt vi har det i dette landet, når hvilket papir burgeren er pakket inn i blir en viktig sak :) 

Det gir ingen mening for meg heller, men nå er det nå det som det hevdes har blitt sagt fra den aktuelle sjappa, så da forholder jeg meg til det. Uansett, så mener jeg det er riktig å informere i tillegg om at man er tom for riktig emballasje. Å bare gjøre det, uten å merke eller si ifra er dårlig service, og kan som skapt føre til feil vare til feil person, samt usikkerhet blant kundene. 

For en kunde som har allergier, så sjekker de hva innholdet skal være, og så må de rett og slett stole på at de får riktig vare. I et scenario hvor du har 2 kompiser hvor den ene skal ha veggiswhooper og den andre vanlig whopper og den ene ikke tåler egg, så er det vel ikke optimalt om det ligger 2 umerkede veggispapir-pakkede burgere i samme posen? 

Her har jeg klipt ut bilder av whooper og plant-based whooper, er det så enkelt å se hva som er hva`?

image.png.768fd29d8f492ab54473f66e0931c3e7.png

Hvis historien er slik TS hevder, altså ingen merking og kjeden har begynt å bruke veggis på alt, så er det ikke meningsløs klaging syns jeg. Jeg mener tvertimot at BK bør høre på kritikken og endre rutiner når det er tomt for riktig papir. 

Så hører jeg argumentet om at vi har det for godt når vi må klage på sånt, men hva kan man da egentlig klage på, all den tid folk dør av sult eller naturkatastrofer, verden rundt, hvert minutt.

 

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...