Gå til innhold
🎄🎅❄️God Jul og Godt Nyttår fra alle oss i Diskusjon.no ×

Apple watch vil ikke lade etter 2,5 år. Apple nekter å godta reklamasjon


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Dubious skrev (4 timer siden):

De vil råde deg til å kontakte en norsk forhandler. 

De rådet meg til å først skrive en skriftlig klage. Deretter opprette en sak hos forbrukerrådet, hvis ikke klagen førte frem.
De var helt enig i at det skal være 5 års reklamasjon i slike tilfeller. Hadde det vært snakk om naturlig kapasitetfall så kunne apple muligens ha hatt en grunn til å hevde 2 år. Ved plutselig død har de det ikke. 

Lenke til kommentar

Har en lignende problemstilling med min Apple Watch 6.

Der er batteriet greit, men EKG funksjonen har sluttet å virke. 

Apple Norge sier 5 års reklamasjon, men alle engelsktalende står dønn fast på at det er 2 år. De lar seg ikke rikke.

Fikk bekreftet fra Eplehuset at det er 5 års reklamasjonsfrist på Apple Watch. Forsøkte først å reklamere hos de. De tok i mot, jeg betalte 99,- i frakt, men Apple ville ikke ta i mot klokken fra Eplehuset, så den ble returnert til meg. 

Nå går det i looper med telefonsamtaler med ulike personer hos Apple i håp om å komme noen vei.

Jeg kjøpte min via Power.no, så neste steg for min del blir å gå dit. 

Håper du når frem med din reklamsjon! :) 

 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Stoffen skrev (1 time siden):

Har en lignende problemstilling med min Apple Watch 6.

Der er batteriet greit, men EKG funksjonen har sluttet å virke. 

Apple Norge sier 5 års reklamasjon, men alle engelsktalende står dønn fast på at det er 2 år. De lar seg ikke rikke.

Fikk bekreftet fra Eplehuset at det er 5 års reklamasjonsfrist på Apple Watch. Forsøkte først å reklamere hos de. De tok i mot, jeg betalte 99,- i frakt, men Apple ville ikke ta i mot klokken fra Eplehuset, så den ble returnert til meg. 

Nå går det i looper med telefonsamtaler med ulike personer hos Apple i håp om å komme noen vei.

Jeg kjøpte min via Power.no, så neste steg for min del blir å gå dit. 

Håper du når frem med din reklamsjon! :) 

 

Jeg hadde ikke brukt mye tid på dette. Du har alle reklamasjonsrettigheter i behold og går direkte på power for å få reklamert. Hadde og krevd de 99 kr refundert. Reklamasjon skal være kostnadsfritt for kunde.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Stoffen skrev (2 timer siden):

Har en lignende problemstilling med min Apple Watch 6.

Der er batteriet greit, men EKG funksjonen har sluttet å virke. 

Apple Norge sier 5 års reklamasjon, men alle engelsktalende står dønn fast på at det er 2 år. De lar seg ikke rikke.

Fikk bekreftet fra Eplehuset at det er 5 års reklamasjonsfrist på Apple Watch. Forsøkte først å reklamere hos de. De tok i mot, jeg betalte 99,- i frakt, men Apple ville ikke ta i mot klokken fra Eplehuset, så den ble returnert til meg. 

Nå går det i looper med telefonsamtaler med ulike personer hos Apple i håp om å komme noen vei.

Jeg kjøpte min via Power.no, så neste steg for min del blir å gå dit. 

Håper du når frem med din reklamsjon! :) 

Det hørtes veldig rart ut. Apple ville ikke ta imot klokken?

Ja, prøv via Power.

Men man kan da ikke la Apple slippe unna med slikt?

Lenke til kommentar

Dette var ikke enkelt. Finner ingen kontaktadresse, hverken elektronisk eller fysisk. Ringte til support og satt ca 1 time og snakket med de. Det ble undersøkt med andre, men ingen ting. Det eneste de kunne finne var en postadresse i Irland…

 

så da skal man altså sende en klage angående norsk kjøpslov til en kundebehandler i Irland. Per brevpost.

 

Kontaktet igjen forbrukertilsynet. De hadde en adresse. Til alt overmål elektronisk. [email protected]
Så nå er klagen sendt. Eneste er at jeg fikk et autogenerert svar:

«Kjære Apple Store-kunde,

 

Takk for din henvendelse til Apple Online Store.

 

Du kan forvente et personlig svar innen 4 virkedager.

 

Du må forsikre deg om at e-postmeldingen du sendte til oss, inneholder følgende informasjon:

 

* et Internett-bestillingsnummer (Wxxxxxxx) – hvis spørsmålet omhandler et Apple Online Store-kjøp 

 

* et referansenummer – hvis spørsmålet omhandler en tilbudskampanje eller et innfrielseskrav

 

Hvis e-postmeldingen din ikke inneholdt den påkrevde informasjonen, ber vi deg om å endre den og sende den på nytt.»

Så nå er jeg usikker på om dette fører noensteds…

Lenke til kommentar
madammim skrev (11 timer siden):

Dette var ikke enkelt. Finner ingen kontaktadresse, hverken elektronisk eller fysisk. Ringte til support og satt ca 1 time og snakket med de. Det ble undersøkt med andre, men ingen ting. Det eneste de kunne finne var en postadresse i Irland…

 

så da skal man altså sende en klage angående norsk kjøpslov til en kundebehandler i Irland. Per brevpost.

 

Kontaktet igjen forbrukertilsynet. De hadde en adresse. Til alt overmål elektronisk. [email protected]
Så nå er klagen sendt. Eneste er at jeg fikk et autogenerert svar:

«Kjære Apple Store-kunde,

 

Takk for din henvendelse til Apple Online Store.

 

Du kan forvente et personlig svar innen 4 virkedager.

 

Du må forsikre deg om at e-postmeldingen du sendte til oss, inneholder følgende informasjon:

 

* et Internett-bestillingsnummer (Wxxxxxxx) – hvis spørsmålet omhandler et Apple Online Store-kjøp 

 

* et referansenummer – hvis spørsmålet omhandler en tilbudskampanje eller et innfrielseskrav

 

Hvis e-postmeldingen din ikke inneholdt den påkrevde informasjonen, ber vi deg om å endre den og sende den på nytt.»

Så nå er jeg usikker på om dette fører noensteds…

Hvorfor forholder du deg ikke bare til Power der du kjøpte klokken? I henhold til forbrukerkjøpsloven så har de like mye ansvar ovenfor deg som kunde som produsent, leverandør og importør.

Om du har snakket med de og de henviser videre så driter du i det og står på ditt mens du viser til at det var de du kjøpte den av og vis til lovverket hvor det tydelig står at du kan velge å forholde deg kun til de.

Og i en senere klagesak vil det være vesentlig enklere for forbrukertilsynet i Norge å få gjennomslag fra norske Power, enn et utenlands selskap.

Lenke til kommentar
nomore skrev (6 minutter siden):

Hvorfor forholder du deg ikke bare til Power der du kjøpte klokken? I henhold til forbrukerkjøpsloven så har de like mye ansvar ovenfor deg som kunde som produsent, leverandør og importør.

Om du har snakket med de og de henviser videre så driter du i det og står på ditt mens du viser til at det var de du kjøpte den av og vis til lovverket hvor det tydelig står at du kan velge å forholde deg kun til de.

Og i en senere klagesak vil det være vesentlig enklere for forbrukertilsynet i Norge å få gjennomslag fra norske Power, enn et utenlands selskap.

Det var en annen person (Stoffen) som kjøpte fra Power, ikke frk Mimm. Hen kjøpte fra Apple.no, og det kan være noe ordentlig svineri å forholde seg til en nettside ved reklamasjon. Det er derfor jeg alltid oppsøker en fysisk butikk hvis det skal handles Apple-produkter. Forhandlerne deres har jo ikke påslag i forhold til nettpris, så det er en ekstra sikkerhet å kunne troppe opp fysisk ved ev reklamasjoner.

Lenke til kommentar
RookieNO skrev (2 timer siden):

Det var en annen person (Stoffen) som kjøpte fra Power, ikke frk Mimm. Hen kjøpte fra Apple.no, og det kan være noe ordentlig svineri å forholde seg til en nettside ved reklamasjon. Det er derfor jeg alltid oppsøker en fysisk butikk hvis det skal handles Apple-produkter. Forhandlerne deres har jo ikke påslag i forhold til nettpris, så det er en ekstra sikkerhet å kunne troppe opp fysisk ved ev reklamasjoner.

Ah. Beklager. Jeg rotet :)

Lenke til kommentar

Takk for svar. 
jeg har altså i min naivitet tenkt at ved å handle direkte fra mr apple himself, apple.no, så slipper man problemene som useriøse forhandlere skaper. Der bommet jeg kraftig.

 

Fikk ett sånn god dag mann økseskaft- svar på mailen: «Takk for at du kontaktet Apple. 

Denne e-postadressen er tilknyttet vår ettersalgsavdeling (vi håndterer retur innenfor angreretten, kvitteringer, angrerett og ordrestatus), og vi har derfor ikke verktøy for å bistå deg med denne saken. Da dette omhandler garanti/reklamasjon, ber vi deg kontakte vår tekniske kundestøtte AppleCare angående din forespørsel.

De kan nås på telefonnummer: 240 55 133. De har dessverre ikke en e-post de kan nås på, så den raskeste og enkleste måten å få kontakt med dem på, vil være å ringe. 

Det er også mulig å booke en tid for oppringning selv fra var hjemmeside, eller ved å kopiere linken til nettleseren din»

Hva i himmelens navn gjør man så?

Greier de å sno seg unna alt ansvar bare med å gjøre seg helt utilgjengelig?

Lenke til kommentar
Svein M skrev (19 timer siden):

Det er kanskje en mulighet å bestille bytte av batteri og samtidig reklamere om det ikke hjelper å bytte batteri.

Ja, men et batteri som plutselig dør (hvis det er batteriet) skal jo fortsatt dekkes av 5 års reklamasjon. Det er naturlig forringelse av batteriet som kan være man må leve med eller betale bytte selv.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
madammim skrev (På 27.6.2023 den 21.24):

Takk for svar. 
jeg har altså i min naivitet tenkt at ved å handle direkte fra mr apple himself, apple.no, så slipper man problemene som useriøse forhandlere skaper. Der bommet jeg kraftig.

 

Fikk ett sånn god dag mann økseskaft- svar på mailen: «Takk for at du kontaktet Apple. 

Denne e-postadressen er tilknyttet vår ettersalgsavdeling (vi håndterer retur innenfor angreretten, kvitteringer, angrerett og ordrestatus), og vi har derfor ikke verktøy for å bistå deg med denne saken. Da dette omhandler garanti/reklamasjon, ber vi deg kontakte vår tekniske kundestøtte AppleCare angående din forespørsel.

De kan nås på telefonnummer: 240 55 133. De har dessverre ikke en e-post de kan nås på, så den raskeste og enkleste måten å få kontakt med dem på, vil være å ringe. 

Det er også mulig å booke en tid for oppringning selv fra var hjemmeside, eller ved å kopiere linken til nettleseren din»

Hva i himmelens navn gjør man så?

Greier de å sno seg unna alt ansvar bare med å gjøre seg helt utilgjengelig?

Siden de er så useriøse, hva med å være litt useriøs tilbake? Svar at du er døvstum, og må derfor ta alt skriftlig. 

Ser også at Apple sales international har adresse i Oslo: https://w2.brreg.no/enhet/sok/detalj.jsp?orgnr=981091493. Send brev dit.

(Innser at jeg aldri noen sinne kommer til å kjøpe et Apple-produkt)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...