Lemongrass Skrevet 11. juni 2023 Del Skrevet 11. juni 2023 (endret) Hei, Jeg og kjæresten min har vært sammen i snart tre år. Omtrent for to år siden begynte hun å bli syk og denne sykdommen har etterhvert blitt ganske altoppslukende for henne. Hun sliter med å fungere i hverdagen er er sjelden sosial. Jeg er vanvittig glad i henne og ønsker alt det beste for henne. Har vært med henne til leger og støttet henne når hun ikke har mange andre rundt seg. Jeg føler likevel at denne situasjonen har satt sitt preg på forholdet i lang tid. Nå er det sykdommen som har fokuset og vi har ikke fått tid til å pleie forholdet og vi føler begge at de behovene ikke er møtt. For meg føles det riktig å avslutte forholdet og heller være der for henne som en nær venn. Hun ønsker ikke dette fordi det vil være for vondt for henne så da vil hun kutte all kontakt. Jeg synes dette er vanskelig. Jeg vil ikke forlate henne og la henne være alene i sykdommen, samtidig føler jeg oppriktig at det romantiske forholdet er slutt og det er svært vanskelig å la det gå videre opp i alt dette. Skulle bare ønske hun ikke ville kutte all kontakt og vi kunne ha vært venner. Er jeg en dårlig person som tenker slik? Endret 11. juni 2023 av Lemongrass 1 Lenke til kommentar
Gjest 2ed90...98e Skrevet 11. juni 2023 Del Skrevet 11. juni 2023 Svært vanlig at menn ønsker ut av forhold når kvinnen blir syk. Du er ikke dårlig person, bare et menneske. Gjør det slutt og kutt kontakt, høres ut som hun ønsker det også. Å gjøre det slutt og fortsette som venner vil for henne trolig være nedverdigende og uten hensikt, og ønsker hun å kutte kontakten skal du respektere det. Anonymous poster hash: 2ed90...98e Lenke til kommentar
TwoFace Skrevet 11. juni 2023 Del Skrevet 11. juni 2023 (endret) Lemongrass skrev (19 minutter siden): Hei, Jeg og kjæresten min har vært sammen i snart tre år. Omtrent for to år siden begynte hun å bli syk og denne sykdommen har etterhvert blitt ganske altoppslukende for henne. Hun sliter med å fungere i hverdagen er er sjelden sosial. Jeg er vanvittig glad i henne og ønsker alt det beste for henne. Har vært med henne til leger og støttet henne når hun ikke har mange andre rundt seg. Jeg føler likevel at denne situasjonen har satt sitt preg på forholdet i lang tid. Nå er det sykdommen som har fokuset og vi har ikke fått tid til å pleie forholdet og vi føler begge at de behovene ikke er møtt. For meg føles det riktig å avslutte forholdet og heller være der for henne som en nær venn. Hun ønsker ikke dette fordi det vil være for vondt for henne så da vil hun kutte all kontakt. Jeg synes dette er vanskelig. Jeg vil ikke forlate henne og la henne være alene i sykdommen, samtidig føler jeg oppriktig at det romantiske forholdet er slutt og det er svært vanskelig å la det gå videre opp i alt dette. Skulle bare ønske hun ikke ville kutte all kontakt og vi kunne ha vært venner. Er jeg en dårlig person som tenker slik? Er dette en sykdom som man har dårlige progonoser for å bli frisk av? I så tilfelle, så kan det kanskje være greit å avslutte nå. Hun gir deg egentlig klar beskjed hva du kan/skal gjøre her. Hun vil ha deg der, men skjønner at hun har nok med sitt eget og at hun vil at du skal ha det godt. De fleste menn vil kanskje fremdeles ha kontakt etter brudd, men kvinner er litt annerledes der. De blir ikke ferdig med bruddet om mannen fremdeles er inne i bildet, er min erfaring fra kvinnelige venner. Edit: Kanskje du har behov for å snakke med noen om dette? Psykolog eller noen nære venner? Endret 11. juni 2023 av TwoFace Lenke til kommentar
Lemongrass Skrevet 11. juni 2023 Forfatter Del Skrevet 11. juni 2023 TwoFace skrev (2 minutter siden): Er dette en sykdom som man har dårlige progonoser for å bli frisk av? I så tilfelle, så kan det kanskje være greit å avslutte nå. Hun gir deg egentlig klar beskjed hva du kan/skal gjøre her. Hun vil ha deg der, men skjønner at hun har nok med sitt eget og at hun vil at du skal ha det godt. De fleste menn vil kanskje fremdeles ha kontakt etter brudd, men kvinner er litt annerledes der. De blir ikke ferdig med bruddet om mannen fremdeles er inne i bildet, er min erfaring fra kvinnelige venner. Ja, det er ikke så veldig gode prognoser, men det er ikke noe man dør av. Vi har blant annet ikke hatt samleie på et år, noe som jeg egentlig aldri har tenkt på som en grunn for å gjøre det slutt, men som på lengre sikt kan bli utfordrende. Jeg har jo ikke lyst til å la henne være alene i kampen mot sykdommen. Jeg er fortsatt utrolig glad i henne og vil selvsagt respektere det om hun vil kutte ut all kontakt, men det er det som gjør det så vanskelig å forlate henne også. Jeg har kanskje vært i forholdet lenger på grunn av det, at jeg ikke vil forlate henne. Men når jeg snakker med venner og bekjente som lurer på hvordan forholdet går, så føler jeg jo egentlig ikke at det er et forhold. 1 Lenke til kommentar
Selfuniverse Skrevet 11. juni 2023 Del Skrevet 11. juni 2023 13 minutes ago, Lemongrass said: Jeg er vanvittig glad i henne og ønsker alt det beste for henne. Som du sikkert allerede har gjort, så gjør du da alt du kan for å sjekke om denne sykdommen kan bli 'lindret'. Jeg har 'lindret' noen sykdommer jeg selv har hatt tidligere, slik at jeg ikke har noe som helst problem med de nå. En del sykdommer er foreksempel en effekt av mangel på viktige vitaminer, mineraler, oljer, annet, som kroppen trenger. Det er veldig kjent kunnskap som ikke er kontroversielt for meg å fortelle, men som kan være kontroversielt for en lege å si noe om, alt ettersom, og mange faktorer som spiller inn. Fordi leger er generelt utdannet med ett fokus på at man skal bruke medikamenter. Du kan nevne sykdommen her, eller send meg en PM, så kanskje jeg eller andre kan hjelpe. Jeg skjønner at dette ikke var din intensjon med trådens emne, men bare i tilfelle du er åpen for alle muligheter i denne situasjonen. Lenke til kommentar
TwoFace Skrevet 11. juni 2023 Del Skrevet 11. juni 2023 Lemongrass skrev (3 minutter siden): Ja, det er ikke så veldig gode prognoser, men det er ikke noe man dør av. Vi har blant annet ikke hatt samleie på et år, noe som jeg egentlig aldri har tenkt på som en grunn for å gjøre det slutt, men som på lengre sikt kan bli utfordrende. Jeg har jo ikke lyst til å la henne være alene i kampen mot sykdommen. Jeg er fortsatt utrolig glad i henne og vil selvsagt respektere det om hun vil kutte ut all kontakt, men det er det som gjør det så vanskelig å forlate henne også. Jeg har kanskje vært i forholdet lenger på grunn av det, at jeg ikke vil forlate henne. Men når jeg snakker med venner og bekjente som lurer på hvordan forholdet går, så føler jeg jo egentlig ikke at det er et forhold. Godt å høre at det ikke er noe man dør av i hvert fall. Om dette er en type psykisk sykdom som depresjon og slikt, og at dette er grunnen til at dere ikke har hatt samleie, så kan dette være en langvarig sykdom, og da kan det fort tenkes at samleie kommer til å utebli. Men det er veldig viktig å tenke på seg selv også. Det siste hun trenger er å vite at du ikke har det bra heller, så du må nesten veie litt for og imot her. Det gagner ingen at begge har det vondt, om det kan gjøres noe med. Om du velger å forlate henne og kutte kontakt, så er det jo ikke sikkert at dette er for alltid. Om hun blir bedre, så kan det jo faktisk være at hun tar kontakt...men dette må jo være hennes valg om du velger å gå da. Jeg føler uansett med deg. 1 Lenke til kommentar
Skandinav Skrevet 11. juni 2023 Del Skrevet 11. juni 2023 (endret) Lemongrass skrev (7 timer siden): Er jeg en dårlig person som tenker slik? Nei. Du gjør både deg selv og din ex en stor tjeneste. Endret 11. juni 2023 av Skandinav Trykkleif Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå