Xibit Skrevet 13. januar 2004 Del Skrevet 13. januar 2004 (endret) Kjøpte denne fra Komplett rett før jul, og den virker litt ustabil. Det er versjon 2, så det finnes ingen firmware oppdatering til den. Problemet er: Når jeg laster ned store filer, fra f.eks. newsgroups, så stopper plutselig nedlastingene opp 10-30 sek, for så å fortsette. Dette er utrolig irriterende, er det andre som har opplevd liknende problemer. Hadde også problemer når jeg linket på Championship Manager 03/04, ble koblet fra spillet med jevne mellomrom. Kan jo for søren ikke være slik! Noen tips? Endret 13. januar 2004 av Xibit Lenke til kommentar
DaXi Skrevet 13. januar 2004 Del Skrevet 13. januar 2004 Velkommen til den trådløse verden.. Eller for å si den sånn.. har samme problemet her med min 3com hvis jeg har litt dårlig dekning.. Alså _litt_ dårlig dekning.. ( en gammel 3com trådløs sak btw ) Lenke til kommentar
Xibit Skrevet 13. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 13. januar 2004 Jeg har full dekning, så det er ikke det som er problemet. Lenke til kommentar
Xibit Skrevet 14. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 14. januar 2004 kom igjen gutter og jenter, gi meg litt feedback her. Har noen forsøkt å ringe SMC support noen gang? Er det kun engelskspråklige supportfolk der eller? Lenke til kommentar
SpirreVipp Skrevet 14. januar 2004 Del Skrevet 14. januar 2004 Du har ikke ett vanlig nettverkskort i tillegg som står å søker etter nett uten å finne noe vel? Hvis så er så stopper all annen trafikk i omtrent samme tidsperiode. Lenke til kommentar
Xibit Skrevet 14. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 14. januar 2004 Nei, har en stasjonær pc og en xbox som også ser tilkoblet ruteren, men dette skjer når disse 2 er slått av. Eller mente du et vanlig nettverkskort i den bærbare? Forsøker å deaktivere dette nå for å se hvordan det går. Takk for tipset. Lenke til kommentar
jevel Skrevet 14. januar 2004 Del Skrevet 14. januar 2004 Hvis du har gamle drivere til nettkortet i den bærbare som ikke støtter media detect, så kan dette føre til at XP søker etter nett på det interfacet med jevne mellomrom. Jeg har hatt tilsvarende problemer med forskjellig trådløst utstyr, men driveroppdateringer og/eller firmwareflash på aksesspunkt eller gatewayer fikser det meste. Du kan også prøve deg frem med litt forskjellige innstillinger på kryptering og adgangskontroll, da dette kan skape krøll. -KJ Lenke til kommentar
IP Skrevet 14. januar 2004 Del Skrevet 14. januar 2004 Har selv versjon 1 av denne ruteren og har opplevd hyppige frakoblinger. Les litt om problemer og løsninger her : http://www.dslreports.com/forum/smc Enkelte har hatt suksess med det enkle grep å slå på MAC-filtrering. Dette har du kanskje gjort allerede? Hovedårsaken til mine frakoblinger var bruk av P2P-programmer. Disse programmene genererer så mye trafikk at de kveler ruteren. mvh IP Lenke til kommentar
Xibit Skrevet 14. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 14. januar 2004 har på MAC-filtrering ja, det har jeg hatt hele tiden. Det går jo ikke an å selge en ruter som ikke fungerer, de bør komme med en firmware oppgradering rimelig snart!! Alle sliter jo med det, skulle ønske jeg hadde lest om det før jeg kjøpte den. Hørte bare positive ting om SMC ting når jeg leste om det generelt. Lenke til kommentar
ekm Skrevet 23. januar 2004 Del Skrevet 23. januar 2004 Hovedårsaken til mine frakoblinger var bruk av P2P-programmer. Disse programmene genererer så mye trafikk at de kveler ruteren. mvh IP Det er jo ikke bare p2p programmer som fører til dette, det er jo rett og slett at man stresser routeren for mye (kjenn selv den blir ofte VELDIG varm). Endel har jo installert vifter m.m. for å avkjøle den, men for meg hjalp det ved å bare heve den 2 cm ifra underlaget. En liten advarsel til slutt oppgraderte akkurat til firmware 1.11a, no som var alt annet en suksess, firewall henger hele tiden og må restarte denne hver gang internett går ned, er i kontakt med SMC support ang. dette nå, men inntil det kommer noen løsning på dette hold dere til gammel firmware. (kommer trolig til å gå tilbake til 1.10 firmware igjen iløpet av helgen) Lenke til kommentar
PGylder Skrevet 25. januar 2004 Del Skrevet 25. januar 2004 Hei Er det windows som styrer ditt trådløse kort eller medfølgende programvare, jeg har hatt V1 og har nå V2 av denne routeren, den fungerer utmerket, har 4 maskiner tilkoplet 2 med smc2835 pcmca kort, 1 med smc2642CF og min arbeidspc med Dell TM1400 kort. Routeren er satt opp slik Eget navn på SSID, broadcast disablet/manuell DHCP med ip 10.xxx.xxx.10 - 10.xxx.xxx.20 64b wep mac adressekontroll enkel firewal bare enablet Fungerer utmerket med MSN/VPN PPTP/Kazaa Lenke til kommentar
John Kr Skrevet 25. januar 2004 Del Skrevet 25. januar 2004 Velkommen i den klubben som plages med WLAN. Se min tråd angående aksesspunkt SMC2455W. http://forum.hardware.no/index.php?showtopic=197726&hl= Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå