Gå til innhold

Formatering av c:

Anbefalte innlegg

Er en nybegynner, bare så dere vet det.

Prøver å formatere C: hvor jeg har win 2000, men får bare en feilmelding:

Format cannot run because the volume is in use by another process. Format may run if this volume is dismounted first. ALL OPENED HANDLES TO THIS VOLUME WOULD THEN BE INVALID. Would you like to force a dismount on this volume? (Y/N)

Jeg svarer Y

Cannot lock the drive. The volume is still in use.

Hva kan jeg gjøre

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Quote:

zerokiller skrev (2002-03-09 21:02):

Er en nybegynner, bare så dere vet det.

Prøver å formatere C: hvor jeg har win 2000, men får bare en feilmelding:

Format cannot run because the volume is in use by another process. Format may run if this volume is dismounted first. ALL OPENED HANDLES TO THIS VOLUME WOULD THEN BE INVALID. Would you like to force a dismount on this volume? (Y/N)

Jeg svarer Y

Cannot lock the drive. The volume is still in use.

Hva kan jeg gjøre

For det første så må jeg spørre om du har flere Opperativsystmer (win98,me eller lignende) på din pc.

Og hvis du har det, så må disse være på D for at du skal kunne formater D disken din.

Hvis du bare har windows 2k inne så må du i MS-dos og skrive "format c:". For å komme i dos, så må du ha en oppstarsdiskett som du kan lage ved å på min datamaskin, høyreklikke og velge format og så velge alternativet å lage en MS-dos diskett.

Lenke til kommentar

De som kommer til å skje etter at han har formatert c: vis han har flere oprativsystemer er at han ikke klarer å starte dem. vis ikke han henviser hvor han skal starte oprativsystemet fra biosen.

fordi ellers så er c: formatert :smile:.

som sakt lag en boot disket med FORMAT.COM i seg og da er det bare til å starte. vis du har win98 så lager den en disket med mange nyttige program. og derblant FORMAT.COM og andre ting.

deretter er det bare til å stare med den i vis den ikke starter ifra A: så er det mulig du må i biosen og forandre hvor den starter fra vanligvis så er de A: CDrom og til slutt C:

Lenke til kommentar

Quote:

Destro skrev (2002-03-09 22:39):

De som kommer til å skje etter at han har formatert c: vis han har flere oprativsystemer er at han ikke klarer å starte dem. vis ikke han henviser hvor han skal starte oprativsystemet fra biosen.

Det han såfall kan gjøre er å ta vare på boot.ini på c: og bare paste den tilbake etter formaten.

Dessuten så skjer ikke valg av OS-er i BIOS, det skjer i dos.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...