Gå til innhold
Spørsmål om hus eller oppussing? Still spørsmål her! ×

Maurproblem

Anbefalte innlegg

Jeg kjøpte vertikaldelt tomannsbolig for ett år siden på et veletablert boligfelt, og det viser seg at det er veldig mye maur her, dessverre hender det at det dukker opp en stor gjeng inne. Første gang var på badet,da så det ut som at det kom fra sluket, så jeg helte jeg i en liter Ajax sitron og skylte ned med  veldig varmt vann, og borte ble de.  Så oppdaga jeg maur på soverommet og i stua, vaska med sterk Ajax sitron, spesielt under listene, og borte ble de.  Hadde mye maur ute på terrassen og fant ut at jeg skulle prøve malt pepper, og det funka ( mulig de nøys ihjel 😄). Helte så mye pepper rundt husveggen i tilfelle det hjalp. Bortsett fra noen sporadiske maur på badet, så har jeg vært lite plaga av dem, og i såfall har de forsvunnet  med Ajax sitron (har lest at maur ikke  liker sitronlukt).

I vår har jeg strødd malt pepper på terrassen og er lite plaga av maur, mens naboen har mye.   Onsdag ettermiddag oppdaga jeg plutselig at inneboden var full av maur på gulvet, og jeg bleså forbanna at jeg helte flere småposer med malt pepper på gulvet for å kverke krekene , og jeg var selv nødt til å ta på munnbind for ikke å kreppere selv av pepperlukta 😄 Etter å ha rydda gulvet i boden og vaska gummilister i fryseskapet som står i boden, så ble det en heftig runde med maurkverk på boks. Har ikke sett flere levende maur etter behandlinga. 

Det er mye maur i området her, så jeg lurer på om noen har noen veldig gode råd for å bli kvitt dem ? Jeg har tenkt å kjøpe hund, så da er det neppe bra å dynke huset med malt pepper eller maurgift for å bli kvitt maurene. 

Det er helt vanlige sukkermaur/jordmaur, og det er mye skog i området her, så maurene hører nok naturlig til her. Noen naboer sier de er plaga med maur,men av hensyn til hunder og katter, så er det ikke aktuelt å prøve  malt pepper-behandling over alt 😉

Det spørs om jeg orker å bo i et maurhøl i mange år, men det får tiden vise. Noen som vet hva jeg kan ha på ute, men som ikke er skadelig for katter og hunder  ? 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

For en 25 aar siden, spraya jeg noe, langs grunnmuren, saa var det problemet loest.

En husvert, gjorde det samme, en plass jeg leide.

Det stoffet, jeg hadde da, er vel ulovlig naa?

Slik som Rondup, som har blitt veldig svak?

Ser de selger paa en, som heter, Kvitt maurspray, der du maa komme deg ut og lufte 15 min senere, hvis du bruker den inne. Med andre ord, ikke bra for oss.

Kanskje ikke saa bra, i forhold, til kjaeledyr.

Jeg sliter med fluer for tiden. 

Og varmere, skal det visst bli.

Endret av Karltorbj
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...