Vallhall Skrevet 13. januar 2004 Skrevet 13. januar 2004 Hei dere godtfolk Har fått ny PCn, og lurer på hva dette kan være?. Maskinen består av abit max3 HK , intel 3.2 og et hercules radeon 9800xt kort. Installerterte Flight simulator 2004 og Combat flight sim 3 som virka perfekt. Plutselig var det rare firkanta dotter , minner om sjakkbrett mønster, som mest ble synlig i cockpit,mindre synlig når jeg så flyet "utenfra". Dette problemet er på alle spill,sågar i 2d med lav oppløsning, og ja, jeg har prøvd alle nye drivere til skjermkortet. Please hjelp meg , er lite more dette PS: Problemet kom etter noen dager og ikke første gangen jeg spilte de På forhånd takk
cremaster Skrevet 13. januar 2004 Skrevet 13. januar 2004 Kan være at skjermkortet er for varmt, har du klokket det? Har du vifter i kabinettet? Du kan jo prøve å kjenne etter om skjermkortet er varmt etter spilling.
MDCCLXXVI Skrevet 13. januar 2004 Skrevet 13. januar 2004 Skjermkortet ditt er nok for varmt. Har du bra nok luftgjennomstrømning i kabinettet ditt? Btw, det kalles artifacts man lærer noe nytt hver dag!
Windoge Skrevet 13. januar 2004 Skrevet 13. januar 2004 Sjakkbrettmønster minna meg om den dagen jeg modda et R9500 PRO
Vallhall Skrevet 13. januar 2004 Forfatter Skrevet 13. januar 2004 Hei igjen Har prøvd å overklokke, men nå er den på defaulten Hør her dere, har nettopp prøvd og avintallere driverne, og da forsvant problemet i 2d(kan selfølgelig ikke spille uten driverne), så det er ikke tvil om at det er noe med driverne(eller kortet) På supporten sa de at jeg måtte flashe biosen til HK, skal prøve senere
Vallhall Skrevet 13. januar 2004 Forfatter Skrevet 13. januar 2004 Ville bare si at jeg godt vet hva artifacts er, har klokka en del med den gamle maskinen, når disse artifactsene kom var det som regel bare og klokke ned og problemet forsvant, vel noen ganger måtte man reinstallere. Jeg har prøvd de siste driverne til skjermkortet (catalyst og omega)og har installert siste dirextx 9b, men ikke p...kker
Simen1 Skrevet 13. januar 2004 Skrevet 13. januar 2004 Biosen til hovedkortet har ingenting med saken å gjøre. Det er en eller flere av pipelinene i GPU'en som gir sjakkbrettmønsteret når GPU-spenningen blir for lav, GPU-tempen blir for høy, GPU'en er for høyt klokket eller flere av faktorene samtidig. Drivere skal heller ikke ha noe med saken å gjøre. Det at det funker uten drivere kommer nok av at kortet ikke får utnyttet alle de innebygde egenskapene, arbeider kanskje på 10% og det meste emuleres i CPU (CPU-bruken er sikkert mye høyere om ikke 100% hele tiden under spilling). Driveren gjør at skjermkortet kan arbeide 100% og dermed at det blir langt varmere slik at GPU'en streiker igjen. Det høres ut som om du har fått et kort som er stabilt nok til å gå gjennom produsentens tester men ikke 100% stabilt. Jeg anbefaler deg å bruke reklamasjonsretten din og få byttet kortet.
Vallhall Skrevet 13. januar 2004 Forfatter Skrevet 13. januar 2004 Takk så mye dere Får vel bare bytte inn da. Er det andre 9800xt kort som er mere stabilt? Jeg gikk for Hercules mye fordi at det var et overveldende flertall her "inne" som anbefalte det
Simen1 Skrevet 13. januar 2004 Skrevet 13. januar 2004 Det har neppe noe med merke å gjøre. Det har med selve chip'en og den er det ATi som står for. Virker som du bare var uheldig og fikk et skikkelig "mandags-eksemplar".
qwert Skrevet 14. januar 2004 Skrevet 14. januar 2004 (endret) Hvilken strømforsyning har du, og hvordan ser spenningene dine ut? Har sett 9800-kort artifacte av en annen verden på kjipe PSUer siden det ikke får nok strøm til å fungere skikkelig. Endret 14. januar 2004 av qwert
Anbefalte innlegg