Gå til innhold

Merkelig

Anbefalte innlegg

Jeg starta maskina min og win2000 anbefalte å undersøke disken.Vet dere hva? Det tok 8 timer å bli ferdig.Det var første gang jeg oppleve dette.

Fil system er NTFS. Er det vanlig?

[ Denne Melding var redigert av: greker på 2002-03-09 21:11 ]

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvordan mener du undersøke? Vanlig Scandisk? Eller med full sjekking av data og sektorer? Hvis du tok den siste er dette normalt. En av grunne til at det er smart å dele opp i flere partisjoner for å unngå så SINNSYK lang tid på Scandisk :smile:

Lenke til kommentar

Det er rart.. og det som han forran skrev, så er det ikke Scandisk i W2K.. Der er CHKDSK som den kjører i de tilfellene og da tar den ikke å skjekker sektorer.. men det har litt med størrelsen på disken også.. jeg har en partisjon på 70GB og ved å sjekke den, bruker den ca. 10-20min... og den er proppfull..

Lenke til kommentar

Under oppstart fikk jeg spørsmål om at windows skal undersøke diskene for feil etter 10 sekunder.

Når jeg trykka på enter før det, maskina starta som vanlig men ,neste gang igjen samma spørsmål.Jeg leste har på forun om fredag om fordeler og ulemper med FAT32 og NTFS og det var en fyr som sa at:

-Hvis du ikke tukle med maskinen da for mye ,da er det best med NTFS.

Lenke til kommentar

Du kan vel starte maskinen på nytt i en recovery console? der kan du skrive chkdsk /r.

Jeg er ikke helt 100% sikker på om dette vil løse problemet, eller om det er slik man gjør det. Håper noen kan forklare nærmere for meg hvis dette kan hjelpe.

En ting til, du kan og trykke start - kjør (run) og så skive cmd. Her skriver du scf /scannow.

Lykke til, jeg har faktisk sett problemet ditt før hvis det er snakk om noe med consistancy test eller.no.

Han som hadde dette problemet slettet alle partisjonene og repartisjonerte diskene og til slutt formaterte diskene. Da han installerte alt på nytt så virket det. Håper du slipper dette, det finnes sikkert en enkel løsning.

Lenke til kommentar

Jeg la maskina jobbe hele natt og (vet ikke sikkert hva holder det med på)og på morgen maskinen var helt frisk igjen. Merkelig greier......

<font class=editedby>[ Denne Melding var redigert av: greker på 2002-03-09 21:37 ]</font>

[ Denne Melding var redigert av: greker på 2002-03-09 21:38 ]

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...