Gå til innhold

Aker BP satser 165 milliarder kroner i Nordsjøen !


Anbefalte innlegg

En gledens dag som bør feires med flagg og Champagne.
Aker BP fikk i dag godkjent utbyggingsplaner for 165 milliarder kroner i Nordsjøen.
Selskapet skal investere 115 milliarder i Yggdrasil og over 50 milliarder i Fenris og Valhall PWP.

– Det er en stor dag, sier Lars Høier, prosjektleder for Yggdrasil i Aker BP, til E24.
– Det er store ringvirkninger, vi snakker om estimerte sysselsettingseffekter på mer enn 65.000 årsverk bare for Yggdrasil. Det blir stor aktivitet på verftene på Stord, i Egersund, Haugesund, Verdal og Sandnessjøen, og hundrevis av leverandører over hele landet vil bidra, sier Høier.

Dette er noe annet enn de ville planene om både bunnfast og flytende vindkraft som ingen vet om man noen gang vil tjene penger på.

Skål dere :D

Sa ja til felt til 165 milliarder: – En stor dag – E24

  • Liker 4
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Salvesen. skrev (3 timer siden):

Synd 'ingen' unge vill inn i bransjen da... 

Jeg er forsåvidt i bransjen, men har ventet flere år på at jobbene jeg egentlig vil ha i bransjen skal dukke opp. Har allerede begynt å se andre retninger, 2-4 turnus er ikke alt her i livet

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-7QKwQIfm

Dette er gode nyheter for Norge, og oljen skal vi utnytte og leve godt av så lenge det lar seg gjøre.

Vi må huske på at det er langt lettere å hente opp olje i de arabiske landene enn i Norge.

Den dagen man kun benytter olje til "nyttige ting" og ikke drivstoff og fyring så tviler jeg på at Norsk olje lengre er relevant - og med det grønne skifte er jeg redd dette skyter fart.

Derfor håper jeg Norge fremover satser på andre næringer, enn bare olje.

Endret av Slettet-7QKwQIfm
Lenke til kommentar
Dagner skrev (10 timer siden):

Jeg er forsåvidt i bransjen, men har ventet flere år på at jobbene jeg egentlig vil ha i bransjen skal dukke opp. Har allerede begynt å se andre retninger, 2-4 turnus er ikke alt her i livet

Jeg gikk ut for mange år siden. Har 1,5 år fra gasskraftverk og 2 år fra rigg/båt. Det var mer en nok for meg. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg tenker vi bør ha to tanker i hodet samtidig. På den ene siden er det hyggelig og flott at det satses, og på samme tid har vi utfordringene med våre forpliktelser for utslippsreduksjon samt å skape fremtidsrettede jobber som ikke er innenfor fossil energi. I teorien, hvis man ikke kompenserer med en massiv satsing på grønt og karbonlagring, vil dette feltet aldri kunne begynne produksjon om vi skal overholde våre forpliktelser. Så blir spørsmålet hva som er viktigst for politikerne, da det er de som er premissgivere.

Endret av The Very End
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...