Gå til innhold

Defekt Radeon 9600 Pro?

erikstein

Anbefalte innlegg

Kjøpte inn et Gigabyte Radeon 9600 Pro 128mb.

Fra dag 1, så har kortet hatt store problemer.

Jeg har prøvd følgende:

1. Installert 3.10 driveren fra ATI. Da henger maskina seg rett før login bildet. Dette skjer hver gang, de få gangene jeg kommer inn i windows (det skjer 1av10), så kommer det frem at atixxx.dll har fått en feil og vil stenges. Det hender også at skjermen bare skrur seg av rett før login bildet.

2. Prøvd driveren fra CD, dvs catalyst 3.4. Maskina oppfører seg akkurat på samme måten som beskrevt i 1.

3. Installert nyeste Omega 3.10 driver. Da kommer jeg inn i windows, men om jeg prøver å kjøre 3dmark2001, så henger maskina seg helt. Så kommer det en feilmelding om at "VPU recovery" har registrert at skjermkortet ikke svarer. Dermed så switcher den fra hardware til software rendring.

Jeg får med andre ord ikke brukt kortet til noe nyttig :no:

Er kortet defekt? Det står i en P4 maskin, 250w psu (har drevet GF FX 5900 ultra før uten problemer). Gigabyte Sis 645DX chipsett. 512mb ram.

Korter er 4x agp, jeg har ikke muligheten til å forandre AGP volt i bios, da dette er en FS maskin.

Kan det være fastwrite som gjør skaden? Den er nemlig enabled. Men den burde da klare å boote til windows selv om den er skrudd på?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Henger den seg bare når du skal kjøre 3Dmark (noe som ikke er nødvendig hvis spill funker som de skal..) eller klikker den i spill også?

Hvis spillene funker og de kjører med den så bra som de skal med dine specs trenger du jo ikke bry deg om 3dmark..

Men skjønner godt at det irriterer, for ting skal jo funke som de skal ;)

Endret av AssMan2003
Lenke til kommentar
Er kortet defekt? Det står i en P4 maskin, 250w psu (har drevet GF FX 5900 ultra før uten problemer). Gigabyte Sis 645DX chipsett. 512mb ram.

Kan det være fastwrite som gjør skaden? Den er nemlig enabled. Men den burde da klare å boote til windows selv om den er skrudd på?

Tror nok at en av disse er synderen din.

Det kan hende at R9600 kortet trekker litt mer enn GF FX kortet, uten at jeg har sett spesifikke tall på det. Det høres nemlig ut som strømproblematikk. Har du mulighet til å få lånt deg en større PSU bare for å sjekke, så ville jeg ha prøvd dette.

Men først er det jo veldig enkelt å skru av FW bare for å eliminere dette.

Lykke til!

-KJ

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...