aklla Skrevet 2 timer siden Del Skrevet 2 timer siden Så, fordi folk er for opptatt av mobilen, så vil ikke ett høylytt varsel med tekst fra nevnte mobil ha noe som helst effekt, fordi folk ser for mye på mobilen som varsler? What? Hvor er logikken her? Lenke til kommentar
Martemor Skrevet 2 timer siden Del Skrevet 2 timer siden aklla skrev (12 minutter siden): Barn er heldigvis ikke blåkopier av hverandre og reagerer forskjellig.. Eller er barn identiske vesner som alltid reagerer identisk på samme opplevelser og handlinger? Selv ser jeg i det minste på barn som unike vesner med unike handlingsmønstere, tanker og opplevelser. Der ett barn kanskje ignorerer varselet vil ett annet barn lese varselet og ett tredje barn oppsøke noen voksne for hjelp og ett fjerde bli redd og dra hjem. Bare som noen eksempler. Uansett så kan det være voksne til stede også. En barnehage med ansatte i på tur i en skog vil gjerne ikke få med seg nyheter de heller, men en alarm vil de garantert få med seg. Barn er uansett lekne av natur da. Det har vi vært, både du og jeg også. Jeg vet barn reagerer forskjellig, men hadde de fått velge, ville de gått i barnet i seg. Det tror jeg en stor andel av oss voksne hadde ønsket også, å gjøre. Og da er alt av alarmer forstyrrende; første reaksjon. Lenke til kommentar
Martemor Skrevet 2 timer siden Del Skrevet 2 timer siden aklla skrev (1 minutt siden): Så, fordi folk er for opptatt av mobilen, så vil ikke ett høylytt varsel med tekst fra nevnte mobil ha noe som helst effekt, fordi folk ser for mye på mobilen som varsler? What? Hvor er logikken her? Fordi det er ikke noe de har relatert seg til/er blitt vant til/ønsker å lese. Lenke til kommentar
Baranladion Skrevet 2 timer siden Del Skrevet 2 timer siden (endret) Martemor skrev (11 minutter siden): Er nok dessverre også grunnen til at jeg ikke tror det nødvarslingssystemet kommer til å funke i det hele tatt 🙈 Det var ikke en Snap eller en "like" på Insta.. God grunn til å slette u-sosiale medier, få trynet opp fra skjermen og begynne å leve igjen. Tja, man kan godt si det, men det vil være utrolig naivt å tro at verden skal stoppe å utvikle seg (selvom man mener den utvikler seg i feil retning) og få folk til å tre vekk ifra utviklingen. Da er det faktisk ingen annen mulighet enn å bruke utviklingen til å tilpasse seg de plattformene folk bruker. Om man satt gjemt bak en Aftenpostens store utgave i 1954, hørte på walkman i 1991 eller satt på smarttelefonen i 2024 spiller liten trille,. Vi kan ikke en gang forvente at folk i dag forstår hvordan det var på 80-tallet med tilfluktsrom, flyalarm og øvelser i tilfelle atomkrig. på 50 tallet var det flyalarm senere var det "vi avbryter denne radio/tv sendingen for å komme med en viktig beskjed" Nå er det varsel på telefonen. At enkelte mener at flyalarmen fremdeles er tilstrekkelig er for meg merkelig og veldig gammeldags. Varsler skal nå flest mulig, fortest mulig, det er hele hensikten, og derfor må det også forstyrre når man tester. Endret 2 timer siden av Baranladion Lenke til kommentar
aklla Skrevet 1 time siden Del Skrevet 1 time siden (endret) Martemor skrev (15 minutter siden): Fordi det er ikke noe de har relatert seg til/er blitt vant til/ønsker å lese. Du har ett ekstremt dystropisk syn på hvordan samfunnet er må jeg si, og det kan ingen ta fra deg.. Vi har såpass forskjellige opplevelser av hvordan verden rundt oss og personene rundt fungerer at diskusjonen er smått meningsløs å ta videre. Endret 1 time siden av aklla Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå