nebrewfoz Skrevet 15 timer siden Del Skrevet 15 timer siden 13 minutes ago, Dubious said: tipper dette faller inn under VOEC-ordningen How to explain that you're ignorant without saying that you're ignorant. 2 Lenke til kommentar
Dubious Skrevet 14 timer siden Del Skrevet 14 timer siden nebrewfoz skrev (30 minutter siden): How to explain that you're ignorant without saying that you're ignorant. Hverken varslingssystemet eller VOEC fungerer. 1 Lenke til kommentar
nebrewfoz Skrevet 14 timer siden Del Skrevet 14 timer siden Just now, Dubious said: Hverken varslingssystemet eller VOEC fungerer. Og derfor faller varslingssystemet inn under VOEC-ordningen, lissom? 2 Lenke til kommentar
Håvard Skrevet 14 timer siden Del Skrevet 14 timer siden Dubious skrev (47 minutter siden): Nå aner jeg ikke hva de bruker i andre land, men tipper dette faller inn under VOEC-ordningen, tull som Norge skal finne på istedet for å gjøre som andre land. https://en.m.wikipedia.org/wiki/EU-Alert Vi bruker den samme løsningen som resten av EU, vi har ikke funnet opp hjulet på nytt her... 2 Lenke til kommentar
Orion666 Skrevet 14 timer siden Del Skrevet 14 timer siden TheDarkSycamore - SCM skrev (På 2.6.2023 den 10.14): Jah, du har et meget godt poeng der, spesielt for de som kjører. 😐😐😱 Nei. Det er et elendig poeng. Lenke til kommentar
Salvesen. Skrevet 14 timer siden Del Skrevet 14 timer siden Er systemet blitt brukt på ekte i Norge enda? Har bare fått varsler i Asia på slike systemer men skjer ikke så mye her jeg bor da som trenger øyeblikkelig varsling Lenke til kommentar
Håvard Skrevet 14 timer siden Del Skrevet 14 timer siden (endret) Salvesen. skrev (3 minutter siden): Er systemet blitt brukt på ekte i Norge enda? Har bare fått varsler i Asia på slike systemer men skjer ikke så mye her jeg bor da som trenger øyeblikkelig varsling Det ble hvertfall brukt under ekstremværet Hans, sommeren 2023(?) Endret 14 timer siden av Håvard 2 Lenke til kommentar
qualbeen Skrevet 10 timer siden Del Skrevet 10 timer siden Salvesen. skrev (4 timer siden): Er systemet blitt brukt på ekte i Norge enda? Ja. Det har det. Men ikke nasjonalt. Derimot ble det sendt ut melding i et mindre geografisk område, på grunn av noen akutte farer der. (Husker ikke hva, tipper det var noe vær-relatert.) Du finner sikkert mer info ved litt kreativ googling. 1 Lenke til kommentar
Dubious Skrevet 8 timer siden Del Skrevet 8 timer siden Håvard skrev (5 timer siden): https://en.m.wikipedia.org/wiki/EU-Alert Vi bruker den samme løsningen som resten av EU, vi har ikke funnet opp hjulet på nytt her... Så like dårlig i hele Europa... Siden EU styrer denne skuta så burde de få inn krav om at Android skal ha like bra system som Apple... Lenke til kommentar
The Avatar Skrevet 7 timer siden Del Skrevet 7 timer siden Salvesen. skrev (6 timer siden): Er systemet blitt brukt på ekte i Norge enda? Har bare fått varsler i Asia på slike systemer men skjer ikke så mye her jeg bor da som trenger øyeblikkelig varsling Det ser ut som at nodvarsel.no har sletta loggen over tidlegare varsel, før låg det full liste der. Men fyrste gongen nødvarselet vart brukt på reell hending var i set store jordraset i Vistdal der meir enn 60 personar måtte evakuerast, ein del av dei ved hjelp av helikopter. Men det har også blitt brukt under væpna politiaksjoner, som den i Ibestad: https://www.vol.no/nyheter/i/76gQaB/naa-politiaksjon-paa-ibestad-naboer-evakuert Og på togvelten på Arna der eit godstog mes farleg gods velta: https://www.nrk.no/vestland/godstogulukke-ved-arna-stasjon-pa-bergensbanen-1.16818332 1 Lenke til kommentar
frohmage Skrevet 6 timer siden Del Skrevet 6 timer siden Kanskje noen kan legge inn en repetisjon av denne posten også: nebrewfoz skrev (På 15.6.2024 den 19.30): Hvis du allerede har en smartphone er det veldig enkelt å legge inn en repeterende varsling i en kalender-app. Lenke til kommentar
Martemor Skrevet 6 timer siden Del Skrevet 6 timer siden Om varselet kommer for sent har det jo ingen nytte. Så hvorfor lage dette varselet, i bunn og grunn? Lenke til kommentar
Martemor Skrevet 6 timer siden Del Skrevet 6 timer siden Vi er jo i stand til å vurdere virkeligheten rundt oss; har vi blitt, unnskyld meg, så udugelige at vi ikke forstår selv når fare er på ferde? Må vi ha varsling på DET også nå? Akkurat det forstår jeg ikke.. Kall meg idiot. Lenke til kommentar
aklla Skrevet 5 timer siden Del Skrevet 5 timer siden (endret) Martemor skrev (7 minutter siden): Vi er jo i stand til å vurdere virkeligheten rundt oss; har vi blitt, unnskyld meg, så udugelige at vi ikke forstår selv når fare er på ferde? Må vi ha varsling på DET også nå? Akkurat det forstår jeg ikke.. Kall meg idiot. Klarer du å føle at en bombe er på vei? Hva med en tsunami? Eller at du er i faresonen for ett enormt skred? Det er mye som kan skje uten at man er i stand til å umiddelbart oppfatte det.. Har du brannalarm hjemme, om så, hvorfor? Endret 5 timer siden av aklla 3 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå