Yois111 Skrevet 13. januar 2004 Del Skrevet 13. januar 2004 Hei! Jeg har 2 pc'er = 2 harddisker. Jeg skal ta den ene harddisken og slette alt innhold (programmer, os... ALT) og instalere nytt OS på den. Hva/Hvordan skal jeg gjøre dette step by step og eventuelle program jeg trenger? Jeg har prøvd å bruke dos commandoen format d: og så c: men c er jo i bruk.. det er første gangen jeg skal gjøre dette... Lenke til kommentar
Kim14 Skrevet 13. januar 2004 Del Skrevet 13. januar 2004 Har du en oppstarts diskett kan du jo boote med denne å formatere i dos uten å starte opp windows!!! DEtte skal nok virke glatt! Gjorde det for meg ihvertfall! Lenke til kommentar
Falconer Skrevet 13. januar 2004 Del Skrevet 13. januar 2004 Er det Windows 2000 eller Windows XP du skal installere, formatterer du greit i fra installasjons-cd'en. Windows95/98/ME husker jeg ærlig talt ikke lenger om du kunne gjøre dette under installasjon. Lenke til kommentar
Kim14 Skrevet 13. januar 2004 Del Skrevet 13. januar 2004 vis man har windows 95-2000 er det lettest og gjøre det med en boot diskett..... Vet ikke helt hvor man får tak i det på nettet lenger men google er super ting vettu! vis du har xp er det helt klart lettest med installasjons cd-en!!! Lenke til kommentar
Data-n00b Skrevet 13. januar 2004 Del Skrevet 13. januar 2004 Heisann.. Du finner [url="http://www.bootdisk.com/"]bootdisk ved å trykke her[/url].. Mvh, Thomas. Lenke til kommentar
Rent2Kill Skrevet 14. januar 2004 Del Skrevet 14. januar 2004 98 SE og oppover har du muligheter for boot fra CD. 98SE: Det må du gjøre en del i dos (Fdisk og Format) 2000 og XP er egentlig ganske selvforklarende. Vil du lage flere partisjoner, sletter du partisjonenen du har og lager kun systempartisjon når du innstalerer. Etter install bruker du diskbehandlig i Datamaskinbehandlig unner administrative verktøy. [email protected] Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå