Gå til innhold

Egen barnepride trenger vi det? Etiske/ideologiske sider med "Pridepress".


Anbefalte innlegg

fokkeslasken skrev (Akkurat nå):

Det var ikke hva jeg skrev i det hele tatt. Dette begynner å bli mer regelen enn unntaket med deg nå, at du leser ting slik du vil i stedet for hva som står.

Posten i sin helhet:

"Denne stiller jeg meg bak. La meg spørre slik da: Hvilke rettigheter er det kvinner, trans, homofile ikke har som de sloss for å få?

Jeg mener ... siden de tross alt sloss for like rettigheter."

Du siterte meg. Og spurte hva formålet med pride er. 

 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
fokkeslasken skrev (Akkurat nå):

Det var noe min datter reagerte på. Prøv å les bare én eneste post med sitt rette uttrykk i sin rette kontekst. Bare én gang ville hjulpet mye.

Du skrev at pride deltakere som går med seksualisert klær er dårlige representanter for pride. 

 

 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Baranladion skrev (2 minutter siden):

Da er det dumt, hvis foreldre vegrer seg for å ta med barna dersom innholdet spiller mer og mer på sex og fetisjer. 

Det er ikke snakk om bikini i lær på menn, men feks menn utkledd i gimpsuit, som drar en hestekjerre mens de blir styrt med seler av deres "mestere". 

Er ikke en kvinne i bikini å spille på sex ? Jeg vet hva jeg syntes om kvinner i bikini når jeg var barn, jeg likte det veldig godt 😜 Er det et problem ? Jeg synes ikke det er det, det er seksualitet overalt det er bare noe vi må leve med, ja selv den seksualiteten en selv ikke liker må vi leve med. Sex er sunt å naturlig ikke noe vi eller barna skal skjermes altfor mye fra. 

 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
fokkeslasken skrev (22 timer siden):

Når man har en jobb er man påkrevd å kle seg opp etter hensikten. Du går ikke i hullete og møkkete klær på et kontor, for eksempel. Gjør man det vil man sett negativt på. Ikke ofrdi man gjør en dårligere jobb men fordi man ikke utviser nødvendig respekt for de andre på kontoret.

Men du kan jo argumentere for at jobben vedkommende gjør er identisk selvfølgelig, uten at det vedrører saken nevneverdig. Man kan likegjerne være en elendig representant for det man driver med og man vil da møtes med negativitet.
Disse tingene kan du rett og slett ikke separere.

Hvordan disse menneskene oppfører seg i markeringen har alt å gjøre med hvordan pride blir sett på i samfunnet generelt - helt uavhengig av hva pride etter boka er ment å være, og det er ikke nødvendig at det skal engang være noen overvekt av de dårlige representantene.

Er ikke dette relatert til hvordan enkelte velger å kle seg?

  • Liker 2
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Psykake skrev (2 minutter siden):

Er ikke dette relatert til hvordan enkelte velger å kle seg?

"Hvordan disse menneskene oppfører seg i markeringen har alt å gjøre med hvordan pride blir sett på i samfunnet generelt"

Det med kontoret var en analogi, og jeg beklager om det var forvirrende med påkledningen der. Jeg kunne likegjerne brukt stygt språk for kontoret som analogi.

Endret av fokkeslasken
Lenke til kommentar
skaftetryne32 skrev (1 minutt siden):

Er ikke en kvinne i bikini å spille på sex ? Jeg vet hva jeg syntes om kvinner i bikini når jeg var barn, jeg likte det veldig godt 😜 Er det et problem ? Jeg synes ikke det er det, det er seksualitet overalt det er bare noe vi må leve med, ja selv den seksualiteten en selv ikke liker må vi leve med. Sex er sunt å naturlig ikke noe vi eller barna skal skjermes altfor mye fra. 

Kvinnen i bikini, eller som viser hud er undertrykt i mange deler av verden. Kvinner i bikini er også helt normalt for barn å se på strender o.l. Det å spille på sex er normalisert og tildels OK syns jeg. Grensen min er når man bedriver seksuell aktivitet foran barn, hvilket jeg vil kategorisere overnevnte BDSM situasjon for å være. 

Folk i gimpsuit, som drar hestekjerre styrt av mestrene sine er et par hakk unna ei kvinne eller mann i bikini. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
fokkeslasken skrev (3 minutter siden):

"Hvordan disse menneskene oppfører seg i markeringen har alt å gjøre med hvordan pride blir sett på i samfunnet generelt"

Det med kontoret var en analogi, og jeg beklager om det var forvirrende med påkledningen der. Jeg kunne likegjerne brukt stygt språk for kontoret som analogi.

Nei, da beklager jeg som antok at det kun handlet om klær. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Baranladion skrev (Akkurat nå):

Kvinnen i bikini, eller som viser hud er undertrykt i mange deler av verden.

Akkurat som BDSM utøvere. 

 

Baranladion skrev (1 minutt siden):

Kvinner i bikini er også helt normalt for barn å se på strender o.l.

Ja det er normalt, men barn langt under tenårene finner jo dette temmelig erotisk, er det et så stort problem at det ikke bør være ? Hva er det som gjør en dude i gimpsuit som drar ei kjerre så seksuelt for barn ? De fleste av dem finner det antageligvis bare morsomt vil jeg tro, i mellomtiden tar nok de fleste barna en titt på omrisset av en barbert vagina under den bikinien og lagrer det i spankbanken.

 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
skaftetryne32 skrev (3 minutter siden):

Akkurat som BDSM utøvere.

På hvilken måte? 

skaftetryne32 skrev (3 minutter siden):

Ja det er normalt, men barn langt under tenårene finner jo dette temmelig erotisk, er det et så stort problem at det ikke bør være ? Hva er det som gjør en dude i gimpsuit som drar ei kjerre så seksuelt for barn ? De fleste av dem finner det antageligvis bare morsomt vil jeg tro, i mellomtiden tar nok de fleste barna en titt på omrisset av en barbert vagina under den bikinien og lagrer det i spankbanken.

Som tenåring fant jeg damer med klær erotisk også, ofte mer erotisk enn damer i bikini. Jeg vet ikke om barn eller ungdom ser at det er en seksuell handling, men det kan like gjerne gjelde helt vanlig sex. Hvis seksuelle handlinger skal være OK i pride, så for all del, kjør på, men jeg mener nå uansett at Pride bør kjempe for det de faktisk kjemper for, og at det ikke har noe med hva folk bedriver på soverommet å gjøre. Det vanner ut kampen, og gjør paraden og feiringen mindre attraktiv for de som faktisk bør se mangfoldet og gleden i paraden. 

 

Lenke til kommentar
skaftetryne32 skrev (50 minutter siden):

Dette er jo ikke for alle, det er for de som vil, om noen vil ta med seg barna sine i pride tog så er de antageligvis voksne nok til og ta den avgjørelsen selv.

Alle som vil gå i Pride burde få lov til det. Uten å møte økonomiske eller sosiale pressmidler.

Alle som ikke vil gå i Pride burde få lov til det. Uten å møte økonomiske eller sosiale pressmidler.

Alle som ønsker å kritisere pride for hva det er eller de endringene de prøver å få igjennom burde få lov til det. Uten å møte økonomiske eller sosiale pressmidler.

Alle som elsker pride og sier det høyt burde få lov til det. Uten å møte økonomiske eller sosiale pressmidler.

 

Hvis det du sier er dumt så burde jeg ta det opp med deg. Formulere argumenter som viser hvorfor du tar feil. Evt konkludere med at du er en teiting. Ikke henvende meg til arbeidsgiveren din for å prøve å få deg sparket.

https://www.dagbladet.no/nyheter/bor-sparke-laerer-etter-pride-uttalelser/76363591

https://www.tv2.no/nyheter/innenriks/reagerer-kraftig-pa-pride-fritak-alvorlig/15796340/

-k

Endret av knutinh
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Baranladion skrev (Akkurat nå):

Det er også forbudt å kjøre på rødt lys. Det betyr dog ikke at man er undertrykt, mangler rettigheter, blir diskriminert osv dersom man gjør det. 

 

Svadasvar. 

Regner med at du ser forskjellen på samtykkende handlinger mellom voksne og det å sette andre folk i fare ved å kjøre på rødt lys? Regner også med at du forstår hva slags signaler det sender ved å forby samtykkende handlinger mellom voksne?

Ved å forby BDSM, fjerner man også noen av de trygge ramme rundt det. Det blir en lyssky aktivitet. Klubber kan ikke drive åpenlyst.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
RRhoads skrev (5 minutter siden):

Svadasvar. 

Regner med at du ser forskjellen på samtykkende handlinger mellom voksne og det å sette andre folk i fare ved å kjøre på rødt lys? Regner også med at du forstår hva slags signaler det sender ved å forby samtykkende handlinger mellom voksne?

Ved å forby BDSM, fjerner man også noen av de trygge ramme rundt det. Det blir en lyssky aktivitet. Klubber kan ikke drive åpenlyst.

Hvis jeg lager en samtykkende avtale med en annen mann om å kjøpe sex så blir jeg straffet for det.

Hvis jeg lager en samtykkende avtale med en ungdom om å kjøpe narkotika så blir jeg straffet for det.

Hvis jeg lager en samtykkende avtale med mine nærmeste om at hvis jeg blir dement så skal de gi meg en overdose sovepiller så blir de straffet for det.

Poenget mitt er at samfunnet legger begrensninger på hva voksne får lov til å avtale med hverandre. I de fleste tilfeller ønsker jeg mer frihet i så måte.

BDSM bør absolutt være lovlig. Jeg ønsker å begrense hvor mye barna mine skal se av slikt.

-k

Endret av knutinh
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Når jeg var 12 så var «du er homo» et skjellsord man brukte om «veike» menn. De som var mer opptatt av blomster og dikt enn av bryting og raske biler.

Nå i 2023 så er «du er homo» et skjellsord man bruker om dem som kritiserer pride?

Same-same but different?

-k

Endret av knutinh
Lenke til kommentar
RRhoads skrev (10 minutter siden):

Svadasvar. 

Regner med at du ser forskjellen på samtykkende handlinger mellom voksne og det å sette andre folk i fare ved å kjøre på rødt lys? Regner også med at du forstår hva slags signaler det sender ved å forby samtykkende handlinger mellom voksne?

Ved å forby BDSM, fjerner man også noen av de trygge ramme rundt det. Det blir en lyssky aktivitet. Klubber kan ikke drive åpenlyst.

Ja, jeg innså det litt etterpå, legger meg flat! 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
knutinh skrev (2 minutter siden):

Hvis jeg lager en samtykkende avtale med en annen mann om å kjøpe sex så blir jeg straffet for det.

Hvis jeg lager en samtykkende avtale med en ungdom om å kjøpe narkotika så blir jeg straffet for det.

Hvis jeg lager en samtykkende avtale med mine nærmeste om at hvis jeg blir dement så skal de gi meg en overdose sovepiller så blir de straffet for det.

Poenget mitt er at samfunnet legger begrensninger på hva voksne får lov til å avtale med hverandre. I de fleste tilfeller ønsker jeg mer frihet i så måte.

-k

Mange bra poeng der!

Sexkjøpsloven er et godt eksempel på det at noe blir mer utrygt når det ikke er lov.

Samme kan man si om narkotikalovgivingen. Hva du mener med ungdom, vet jeg ikke. For å gi samtykke til f.eks sex må man være 16 år. Kan se for meg at man burde være 18 for å gi samtykke hvis man kjøper narkotika. Det beste ville jo vært å få de inn under ordnende former, slik at to privatpersoner slipper å lage avtaler seg imellom. 

Barmhjertighetsdrap burde også være lov. Å dra til Sveits for det ene eller de andre er for de rike. 

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...