Gå til innhold

Egen barnepride trenger vi det? Etiske/ideologiske sider med "Pridepress".


Anbefalte innlegg

At de selv er skaphomofile er neppe den forklaringen.
Men om det stemte, vil du diskreditere/diskriminere dem fordi de er homo? For da teller ikke meningene deres?

I det siste diskuterer man Pride-tog for barn. Er det microterrorisme å ikke ønske sin sønn utsatt for dette? De fleste er hetero, og for hver lgbtq-person som hadde nytte av dette vil man potensiellt så tvil i et (i utgangspunktet) friskt barn som endrer opp med å ta en ugjennomtenkt kjønnsoperasjon/hormonbehandling hos Pirelli, og angrer.

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Mannen med ljåen skrev (28 minutter siden):

At de selv er skaphomofile er neppe den forklaringen.
Men om det stemte, vil du diskreditere/diskriminere dem fordi de er homo? For da teller ikke meningene deres?

I det siste diskuterer man Pride-tog for barn. Er det microterrorisme å ikke ønske sin sønn utsatt for dette? De fleste er hetero, og for hver lgbtq-person som hadde nytte av dette vil man potensiellt så tvil i et (i utgangspunktet) friskt barn som endrer opp med å ta en ugjennomtenkt kjønnsoperasjon/hormonbehandling hos Pirelli, og angrer.

 

Det er en logisk forklaring. Jeg har ikke sagt noe om at noens meninger ikke telles. Det er som nevnt kun en forklaring på engasjementet.

 

Ikke microterrorisme, men er man redd for at ens sønn ender opp med en utiltenkt kjønnsoperasjon hos Pirelli fordi de har gått i pride tog , så er det muligens en indikasjon på at man er over gjennomsnittet hysterisk, ikke nødvendigvis homofob.

 

Jeg ville tatt en runde med meg selv som foreldrer og spurt hva slags forbilde jeg ønsker å være for barnet mitt. Hva hvis sønnen din er trans eller homofil? 

Endret av Psykake
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Mannen med ljåen skrev (1 minutt siden):

De fleste er hetero, og for hver lgbtq-person som hadde nytte av dette vil man potensiellt så tvil i et (i utgangspunktet) friskt barn som endrer opp med å ta en ugjennomtenkt kjønnsoperasjon/hormonbehandling hos Pirelli, og angrer.

Jeg tror ikke det blir sådd noe tvil, i så fall må tvilen allerede være der på en eller annen måte, en tiltrekning, man kan f.eks ikke pray away the gay e.l, da skal man være utsatt for kraftig hjernevasking. Et pride tog en gang i blant har jeg vanskelig for å tro at skal hjernevaske noen som helst til å ta en kjønnskorrigerende operasjon. Blir nesten som å si at kirke en gang i året på skolen kommer til å skape et visst antall kristenfundamentalister, jeg tror det skal litt mer til enn det. 

 

 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
fokkeslasken skrev (1 minutt siden):

Er det virkelig forskjellig fra det voldsomme behovet for å være for pride? Eller trodde du at alle med slikt brennende engasjement er selv en del av demografien?

Ja det er virkelig så forskjellig. Trenger ikke å se lenger enn til skytingen i fjor for å illustrere dette. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
fokkeslasken skrev (3 minutter siden):

Så i fjor skjøt hvite 50+ menn noen..?

Her var temaet forskjellen på å være for eller imot pride. 

For å presisere. Når det blir skutt og drept pga legning, så er det en god grunn til å være for pride

 

Endret av Psykake
  • Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Psykake skrev (Akkurat nå):

Det er opp til øyet som ser, naturligvis. Jeg baserer grupperingen på mine egne observasjoner av hva slags type mennesker som skriker høyest.

Gitt at du, etter eget sigende, tar det fra et urepresentativt utvalg av nettaviskommentarer så tar jeg vel grupperingen du tilskriver dem med en klype salt.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
fokkeslasken skrev (1 minutt siden):

Gitt at du, etter eget sigende, tar det fra et urepresentativt utvalg av nettaviskommentarer så tar jeg vel grupperingen du tilskriver dem med en klype salt.

Ja. Jeg skrev det til og med selv. Det er ikke represantivt, men det gir en indikasjon. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
fokkeslasken skrev (6 minutter siden):

Ah. Jeg trodde du sa nettaviser.

Men du oppnådde jo det du ville. Du slapp forholde deg til noe annet enn deres demografi. Gratulerer.

Det er jo alder, kjønn og hudfarge som er grunnlaget for konklusjonen min.

Det er det jeg i utgangspunktet forholder meg til. Det og deres sterke behov for å vise misnøye mot pride/regnbue i alle mulige kommentarfelt. 

 

"Hei alle sammen se på meg jeg er i mot pride og er dermed veldig trygg på min egen heterofile seksualitet" 

 

 

Endret av Psykake
  • Liker 2
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...