skaftetryne32 Skrevet 13. juni 2023 Del Skrevet 13. juni 2023 Psykake skrev (1 time siden): er ekstremt usikre på sin egen seksualitet. Antar at flesteparten lever i skapet og vil alltid blir der, og/eller har eksperimentert med samme kjønn og føler enorm skam pga dette. https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/8772014/ The authors investigated the role of homosexual arousal in exclusively heterosexual men who admitted negative affect toward homosexual individuals. Participants consisted of a group of homophobic men (n = 35) and a group of nonhomophobic men (n = 29); they were assigned to groups on the basis of their scores on the Index of Homophobia (W. W. Hudson & W. A. Ricketts, 1980). The men were exposed to sexually explicit erotic stimuli consisting of heterosexual, male homosexual, and lesbian videotapes, and changes in penile circumference were monitored. They also completed an Aggression Questionnaire (A. H. Buss & M. Perry, 1992). Both groups exhibited increases in penile circumference to the heterosexual and female homosexual videos. Only the homophobic men showed an increase in penile erection to male homosexual stimuli. The groups did not differ in aggression. Homophobia is apparently associated with homosexual arousal that the homophobic individual is either unaware of or denies. 3 2 Lenke til kommentar
Honkajonk Skrevet 13. juni 2023 Del Skrevet 13. juni 2023 (endret) knutinh skrev (18 timer siden): På den ene siden vet jeg ikke helt hvorfor vi har denne diskusjonen. Fordi du ville diskutere om pride er politikk eller ikke? En kan gjerne bli enig å tone ned semantikken, og kalle en spade for en spade. Rasisme er hat. Pride er aksept for marginaliserte mennesker. Endret 13. juni 2023 av Honkajonk 2 Lenke til kommentar
knutinh Skrevet 13. juni 2023 Del Skrevet 13. juni 2023 (endret) Honkajonk skrev (10 minutter siden): Fordi du ville diskutere om pride er politikk eller ikke? Nei, du tok opp temaet i forbindelse med trådstarters undring her: Du har selvsagt rett på en mening, men jeg kan ikke se at du har kommet med noen vektige argumentet. Sitat Rasisme er hat. Enig Sitat Pride er aksept for marginaliserte mennesker. Og en politisk og ideologisk bevegelse som har noen faretruende illiberale sider. Og noen sider som kanskje overrasker, så som at FRI er for legalisering av sexkjøp. -k Endret 13. juni 2023 av knutinh 1 Lenke til kommentar
Psykake Skrevet 13. juni 2023 Del Skrevet 13. juni 2023 (endret) fokkeslasken skrev (1 time siden): Ja, det er jo lettere å tenke på det sånn enn å engasjere argumenter. Argumentet ligger i konklusjonen min. Endret 13. juni 2023 av Psykake 2 Lenke til kommentar
Psykake Skrevet 13. juni 2023 Del Skrevet 13. juni 2023 (endret) Mannen med ljåen skrev (2 timer siden): Hva mener du om bankran? Hvis du påstår du er imot bankran, tilhører du antakelig en bestemt etnisk gruppe, og er selv usikker på om du er tilbøyelig til å rane banken. Du føler deg svak når du ser hvor sterke enkelte bankranere er. Smak på den logikken. Det der ga ingen mening. Dårlig eksempel. Det jeg sa gir mening. Å late som at det finnes underliggende motiver er tullprat. Vi snakker om 50+ år gamle hvite menn. Endret 13. juni 2023 av Psykake 3 Lenke til kommentar
Honkajonk Skrevet 13. juni 2023 Del Skrevet 13. juni 2023 (endret) knutinh skrev (35 minutter siden): Nei, du tok opp temaet i forbindelse med trådstarters undring her: Helt riktig. Jeg ville poengtere at pride ikke er politikk for meg. Der du ville diskutere dette videre, for så å spørre hvorfor vi diskuterer dette. Jeg har ingen problem med å diskutere dette. knutinh skrev (35 minutter siden): Du har selvsagt rett på en mening, men jeg kan ikke se at du har kommet med noen vektige argumentet. Så bra. Mitt argument er ikke mer vektig enn at inkludering/hat mot mennesker født annerledes enn en selv, ikke er politikk for meg. Dette gjelder om det er folk født med ulik hudfarge/etnisitet (som går på rasisme/hat) eller folk født med annen legning, kropp (som går på lgbtq/pride/hat) Dette betyr ikke at det ikke finnes politiske grupper som jobber for og mot dette. Men bevegelser som pride, er kun en bevegelse for å vise aksept. Feire mangfold. Demonstrere mot hatet som tidvis vises i samfunnet mot lgbtq mennesker. Alt dette er seperat for meg, fra f.eksempel det å diskutere hva som skal inkluderes i skolens pensum om seksualundervisning. Eller hva som er medisinsk etisk riktig i henhold til trans kjønn. Eller i henhold til god konkurranse etikk i sport. Osv. En starter med aksept. Det å legge hatet til side. For så å snakke politikk. Derfor er ikke pride politikk for meg. Derfor er ikke rasisme politikk for meg. Endret 13. juni 2023 av Honkajonk 3 Lenke til kommentar
fokkeslasken Skrevet 13. juni 2023 Del Skrevet 13. juni 2023 Psykake skrev (8 minutter siden): Argumentet ligger i konklusjonen min. Dine argumenter, ja. Men det er vel ikke deg selv du kaller disse tingene. 2 Lenke til kommentar
Mannen med ljåen Skrevet 13. juni 2023 Del Skrevet 13. juni 2023 Man skal passe seg for å skjære alle over en kam, men pride og regnbueflagg er over alt, og legitim kritikk av de mest ytterliggående elementene blir kansellert som homofobi og microterrorisme. Alle som ikke ønsker sønnen sin utsatt for hjernevask og lgbtq+-reklame i skolen er hvite menn på over femti, som egentlig er homofile selv. Akkurat. 3 Lenke til kommentar
fokkeslasken Skrevet 13. juni 2023 Del Skrevet 13. juni 2023 Psykake skrev (6 minutter siden): Det der ga ingen mening. Dårlig eksempel. Det jeg sa gir mening. Å late som at det finnes underliggende motiver er tullprat. Vi snakker om 50+ år hvite menn. Hva er din hudfarge, kjønn og alder? 3 1 Lenke til kommentar
Psykake Skrevet 13. juni 2023 Del Skrevet 13. juni 2023 fokkeslasken skrev (1 minutt siden): Dine argumenter, ja. Men det er vel ikke deg selv du kaller disse tingene. Sliter med å forstå grammatikken din. Beklager Mannen med ljåen skrev (1 minutt siden): Man skal passe seg for å skjære alle over en kam, men pride og regnbueflagg er over alt, og legitim kritikk av de mest ytterliggående elementene blir kansellert som homofobi og microterrorisme. Alle som ikke ønsker sønnen sin utsatt for hjernevask og lgbtq+-reklame i skolen er hvite menn på over femti, som egentlig er homofile selv. Akkurat. Nei, ikke akkurat. Nå gir du fantasien din altfor frie tøyler. 1 Lenke til kommentar
Psykake Skrevet 13. juni 2023 Del Skrevet 13. juni 2023 (endret) fokkeslasken skrev (2 minutter siden): Hva er din hudfarge, kjønn og alder? Hvit(solbrun om dagen,) Mann. 36. Endret 13. juni 2023 av Psykake Lenke til kommentar
Mannen med ljåen Skrevet 13. juni 2023 Del Skrevet 13. juni 2023 (endret) Psykake skrev (15 minutter siden): Det der ga ingen mening. Dårlig eksempel. Det jeg sa gir mening. Å late som at det finnes underliggende motiver er tullprat. Vi snakker om 50+ år gamle hvite menn. Sitat The authors investigated the role of homosexual arousal in exclusively heterosexual men who admitted negative affect toward homosexual individuals. Participants consisted of a group of homophobic men (n = 35) and a group of nonhomophobic men (n = 29); they were assigned to groups on the basis of their scores on the Index of Homophobia (W.... Sitatfunksjonen i forumet er elendig, men for ordens skyld er undersøkelsen som finner sammenheng om at homofobe egentlig kan være skaphomofile skrevet av en annen bruker. Men hvordan definerer man en homofob? Alle som ikke er 100% woke? Må man være politisk aktiv i hatgrupper eller kriminell voldsmann mot homofile, eller er det nok å himle litt med øynene når kjøpesenteret bruker regnbueflagg i hele juni? Endret 13. juni 2023 av Mannen med ljåen Lenke til kommentar
fokkeslasken Skrevet 13. juni 2023 Del Skrevet 13. juni 2023 Psykake skrev (2 minutter siden): Hvit(solbrun om dagen,) Mann. 36. Ok. Så om 14 år er du en ufyselig person..? Lenke til kommentar
fokkeslasken Skrevet 13. juni 2023 Del Skrevet 13. juni 2023 Psykake skrev (4 minutter siden): Sliter med å forstå grammatikken din. Beklager Jeg snakket om argumentene til de som er uenig med deg. Og i stedet for å snakke om de så peker du på hva for en slags person det er som har argumentene. Da sier jeg at det er lettere å gjøre det enn å ta tak i argumentene. Da jeg påpeker dette peker du på dine egne argumenter. Så vanskelig var det ikke. 2 Lenke til kommentar
Psykake Skrevet 13. juni 2023 Del Skrevet 13. juni 2023 (endret) fokkeslasken skrev (3 minutter siden): Jeg snakket om argumentene til de som er uenig med deg. Og i stedet for å snakke om de så peker du på hva for en slags person det er som har argumentene. Da sier jeg at det er lettere å gjøre det enn å ta tak i argumentene. Da jeg påpeker dette peker du på dine egne argumenter. Så vanskelig var det ikke. Det jeg foreslår er kun en forklaring på motivet som legges til grunn for engasjementet. Synes det er en interessant og logisk tanke. Endret 13. juni 2023 av Psykake 1 Lenke til kommentar
Psykake Skrevet 13. juni 2023 Del Skrevet 13. juni 2023 Mannen med ljåen skrev (8 minutter siden): Men hvordan definerer man en homofob? Alle som ikke er 100% woke? Må man være politisk aktiv i hatgrupper eller kriminell voldsmann mot homofile, eller er det nok å himle litt med øynene når kjøpesenteret bruker regnbueflagg i hele juni? Det jeg mener er et voldsomt behov for å være i mot pride. Å bli så engasjert på vegne av andre, er ikke helt i tråd med mitt (ja, noe generaliserte) syn på 50+ år gamle hvite menn. Derfor funderte jeg på hva annet som kan være drivkraften. 1 Lenke til kommentar
Mannen med ljåen Skrevet 13. juni 2023 Del Skrevet 13. juni 2023 Er det så vanlig å ha et "voldsomt behov for å være i mot pride"? 1 Lenke til kommentar
Psykake Skrevet 13. juni 2023 Del Skrevet 13. juni 2023 Mannen med ljåen skrev (7 minutter siden): Er det så vanlig å ha et "voldsomt behov for å være i mot pride"? Ja, syntes det. Nå er selvsagt ikke kommentarfelt under diverse nettaviser 100% representivt, men det gir en indikasjon. 1 Lenke til kommentar
Mannen med ljåen Skrevet 13. juni 2023 Del Skrevet 13. juni 2023 Husk også at Pride ikke erdet samme som alle homofile mennesker. Pride (LHBT) – Wikipedia En del av de Pride-greine går ganske langt, uten at nødvendigvis alle homofile støtter alle aspekter ved Pride, eller at alle homofobe eldre, hvite menn har noe imot LGBT-folk. 3 Lenke til kommentar
Psykake Skrevet 13. juni 2023 Del Skrevet 13. juni 2023 Mannen med ljåen skrev (1 minutt siden): Husk også at Pride ikke erdet samme som alle homofile mennesker. Pride (LHBT) – Wikipedia En del av de Pride-greine går ganske langt, uten at nødvendigvis alle homofile støtter alle aspekter ved Pride, eller at alle homofobe eldre, hvite menn har noe imot LGBT-folk. Jeg forstår hva du mener. Som nevnt så var det kun en tanke som igjen førte til at jeg konkluderte slik jeg gjorde. For å finne en forklaring på hvorfor denne gruppen har et såpass voldsomt engasjement. 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå