Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Sovemedisin


Gjest Slettet-7vnJA0D1

Anbefalte innlegg

Merson1234 skrev (1 time siden):

Søvnvanskene har lettet en del mot slutten slutten. De to siste nettene har jeg fått sovet 5-6 timer, men med 1-2 oppvåkninger om natten. Jeg brukte stilnoct den ene natten som slo meg helt ut, men jeg syntes at hangoveren var litt lang. De siste nettene har jeg brukt melatonin og sedix, som har funket bra. Jeg endret søvnvanene om kvelden, ingen skjerm 1-2 t før leggetid, og gått tilbake til lesing på sengen. Pluss sluttet å drikke kaffi etter kl 1500. Dette har gjort meg mer kvelds trøtt , og jeg har sovnet relativt raskt. 

Jeg har og snakket med sjefen om mitt synspunkter rundt skiftordningen, og jeg håper at dette blir tatt hensyn til. Jeg er heldigvis ikke alene om å synest at skiftordningen bør bli endret. 

Du har gjort en formidabel innsats ser jeg, når man har slitt med søvnproblemer så er det å sove 5+ timer fantastisk bra👍. Kan legge til at det kan være lurt å legge siste måltid til 2 timer før man legger seg, starten på fordøyelsesprosessen kan nemlig sabotere for søvn til en viss grad. 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...