Spillredaksjonen Skrevet 30. mai 2023 Del Skrevet 30. mai 2023 The Witcher-utvikleren avviser rykter om Sony-oppkjøp – CD Projekt er ikke til salgs. Les hele saken på Gamer.no» Lenke til kommentar
Reg2000 Skrevet 30. mai 2023 Del Skrevet 30. mai 2023 Hvorfor bruke et bilde fra Cyberpunk 2077 når dere kaller CD-Projekt for "The witcher utvikleren"? Burde dere ikke da kalle de for Cyberpunk 2077- utvikleren? Ja jeg vet det er de samme som står bak begge spillene, men det ser bare rart ut. Lenke til kommentar
RRhoads Skrevet 30. mai 2023 Del Skrevet 30. mai 2023 Reg2000 skrev (48 minutter siden): Hvorfor bruke et bilde fra Cyberpunk 2077 når dere kaller CD-Projekt for "The witcher utvikleren"? Burde dere ikke da kalle de for Cyberpunk 2077- utvikleren? Ja jeg vet det er de samme som står bak begge spillene, men det ser bare rart ut. Passer jo litt inn i Cyberpunk-universet der store konsern kjøper opp og eier alt. Lenke til kommentar
Comma Chameleon Skrevet 30. mai 2023 Del Skrevet 30. mai 2023 BeThomas skrev (1 time siden): Takk og lov. Enig. Hadde vel bare ført til at kommende spill kommer til PS5/6 først og så PC et par år etter. Jeg liker ikke den monopol-greia som alle konsollprodusenter prøver seg på. Nintendo verst av alle, så har du Sony som har blitt flinkere de siste årene og til slutt Microsoft som bare slipper alt til PC samtidig som Xbox og i tillegg pushet hardt på crossplay når Sony var furten. Lenke til kommentar
Mr. Pants Skrevet 30. mai 2023 Del Skrevet 30. mai 2023 En skal aldri si aldri, men det skal mye til for at CD Projekt Red skal bli kjøpt opp av noen. Det er andre utviklere som kan være mer aktuelle dersom Sony virkelig ønsker seg WRPG-studioer. Lenke til kommentar
Zimon Skrevet 30. mai 2023 Del Skrevet 30. mai 2023 Jeg har sans for mye at det CD Project Red står for og lager, så håper de forblir selvstendige og klarer seg i det som nå ser ut til at de store sluker det de kan sluke og at vi sitter igjen med noen få gigantiske + indie utviklere og distributører. Vi trenger mangfoldet i mange firmaer og at de får lov til å gjøre ting på sin måte, det er da de virkelige gullkornene av spill kommer frem og ikke bare "eye candy"/"grafikk horing" (unnskyld det utrykket). Det er jo fort dette som de store gjør, grafikk, action og lite innovativt nytt på historie, verden, manus etc fronten. Lenke til kommentar
herzeleid Skrevet 31. mai 2023 Del Skrevet 31. mai 2023 Comma Chameleon skrev (21 timer siden): Enig. Hadde vel bare ført til at kommende spill kommer til PS5/6 først og så PC et par år etter. Jeg liker ikke den monopol-greia som alle konsollprodusenter prøver seg på. Nintendo verst av alle, så har du Sony som har blitt flinkere de siste årene og til slutt Microsoft som bare slipper alt til PC samtidig som Xbox og i tillegg pushet hardt på crossplay når Sony var furten. Enig, også er det jo en viss forskjell på oppkjøp. At selskapene etablerer eller sprøyter midler inn i mindre utviklere kan jo være positivt, og alternativet til eksklusiviteten at de ikke får utviklet spillene de ender med å utvikle. Når en kjøper etablerte selskaper derimot virker en å stort sett ha som hovedmål å ødelegge for andre heller enn å skape nytt. Lenke til kommentar
RRhoads Skrevet 31. mai 2023 Del Skrevet 31. mai 2023 (endret) Er det noen oppkjøp i senere tid som har økt kreativiteten til studioene? Jeg prøver å tenke, men kommer ikke på noen. Endret 31. mai 2023 av RRhoads 1 Lenke til kommentar
Zimon Skrevet 31. mai 2023 Del Skrevet 31. mai 2023 RRhoads skrev: Er det noen oppkjøp i senere tid som har økt kreativiteten til studioene? Jeg prøver å tenke, men kommer ikke på noen. Med de største så sitter det folk som skal ha penger, ikke om å ha lidenskap for å lage ett nytt revolusjonerende eller bare ett knallgodt produkt med masse sjel. De i ledelsen på slike konsern har stort sett "hvor mye profitt kan vi få ut av dette?" i tankene og godkjenner så produkter som er safe og vet har gode muligheter til størst mulig profitt. Så derfor melkes ofte ett gitt merkevare. Selvsagt er det noen hederlige unntak på slikt hvor de legges ned masse arbeid i alt fra grafikk, historie, verden bygging etc etc selv om det er en oppfølger. God of War f.eks har klart dette ganske bra med å opprettholde kvalitet på mange plan, men ja, melding av en merkevare blir det fort. Lenke til kommentar
Tuftnaldo Skrevet 1. juni 2023 Del Skrevet 1. juni 2023 Håper også at dei blir uavhengige. Har både ps5 og X og "gamingpc" 3060 laptop. Men skal spare til en heftig stasjonær pc med 4090 kort eller bedre. (Sparing kan ta tid) Spørs kor lang tid det tar å spare😁 Lenke til kommentar
Gringorilla Skrevet 1. juni 2023 Del Skrevet 1. juni 2023 RRhoads skrev (På 31.5.2023 den 17.45): Er det noen oppkjøp i senere tid som har økt kreativiteten til studioene? Jeg prøver å tenke, men kommer ikke på noen. Sonys oppkjøp av Media Molecule førte til Dreams og snart noe annet. Oppkjøpet av Housemarque gjorde at de gikk fra å utvikle standard ovenfra-og-ned skytespill til å utvikle Returnal. Sånn off the top of my head. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå