stamkunde Skrevet 29. mai 2023 Del Skrevet 29. mai 2023 (endret) Hvilke land er mobiltelefonene lagd i? Jeg ser etter en ny mobiltelefon som jeg kunne tenke meg å kjøpe. Jeg vil kun prøve å ikke kjøpe en mobiltelefon produsert i Kina. Motorola? Samsung? korea? Lg? nokia? Finland? eller et annet land som har kjøpt nokia? xiaomi? ulefone? alcatel? realme? nothing? apple? usa? Finnes det andre merker? land? Har google egen mobiltelefon? Har android egen mobiltelefon? Endret 29. mai 2023 av stamkunde Lenke til kommentar
Trulss Skrevet 29. mai 2023 Del Skrevet 29. mai 2023 Av de du nevner er vel samtlige bortsett fra Samsung lagd i Kina. LG produserer vel ikke telefoner lenger. Lenke til kommentar
Eskove Skrevet 29. mai 2023 Del Skrevet 29. mai 2023 Sony er laget i Taiwan. Google/Android har egen mobiltelefon: Pixel 7/7pro/7a Alle disse er laget i kina om jeg ikke husker feil. Det er en telefon som er "laget" i USA. Husker ikke navnet på den men så en dokumentar om å flytte industrien "hjem" til usa, der var det en mobilprodusent som laget telefoner i USA. Disse var USD200 dyrere en samme telefonen laget i Kina. Og alle delene var fra div land i asia (kina/korea/tawan) Den var bare skrudd sammen i USA Mange produserer i kina for at man faktisk har bygget seg opp en kompetanse i kina som ingen land har. Kina er ikke lengre en plass man kan lage ting billig. Da må man nå enten til India eller bengal. Men kina har bygget seg opp en kompetanse som er helt unik innen masseproduskjon. Og man får det man betaler for. Mange varer er dyre å lage også i kina men du får en helt annen kvalitetskontroll og varer som faktisk er gode. Lenke til kommentar
Svein M Skrevet 29. mai 2023 Del Skrevet 29. mai 2023 (endret) Det som er viktig er vel hvilket land firmaet holder til i: HMD Global (Nokia mobiler), Finland (Hardware development delegated to third party) Sony, Japan Fairphone, Nederland Samsung, Sør-Korea Acer, Taiwan Asus, Taiwan HTC, Taiwan Nothing, England Apple, USA Google Pixel, USA Motorola, USA (Subsidiary of Lenovo som er i Hong Kong) https://en.wikipedia.org/wiki/List_of_mobile_phone_brands_by_country Endret 29. mai 2023 av Svein M 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå