Gå til innhold
Trenger du råd om juss? Still spørsmål anonymt her ×

Sexleketøy til konfirmant

wiking

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Dubious skrev (2 timer siden):

Konfirmasjon er overgangen til voksen. 

I straffeloven §311 Fremstilling av seksuelle overgrep mot barn eller fremstilling som seksualiserer barn, står det:

Sitat

Med barn menes i denne paragrafen personer som er eller fremstår som under 18 år.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Hadde fyren blitt anmeldt hadde det neppe blitt en stor sak ut av det. Han kunne dratt frem "jeg var dum"-kortet og trolig sluppet billig unna. Situasjonen tatt i betrakning. 

Hovedpoenget her er at det er svært lite passende og gi en dildo i gave til en 15'åring som konfirmasjonsgave. Det blir bare teit. Man legger liksom ikke en dildo på gavebordet. 

Det må være lov til å bruke hodet tenker nå jeg. 

Lenke til kommentar
Gjest d2b5a...526
Mr.M skrev (2 timer siden):

jeg nekter å tro at dette har skjedd. ingen gir bort dildo i konfirmasjonsgave. ferdig snakka 

Skrev det samme tidligere, rart så mange kan ta dette seriøst.

Anonymous poster hash: d2b5a...526

Lenke til kommentar

Det er bestemmelser for krenkende atferd og lignende i lovverk, så er ikke opp i dagen at kjøp av sexleketøy til mindreårige er lovlig. Uavhengig av lovlighet må det sies at det er totalt upassende. Jeg tror mange, kvinner spesielt, ville ha oppfattet det som trakasserende dersom man fikk sexleketøy fra en sjef eller kollega man ikke ellers deler seng med. Det er i hvert fall ikke mer greit bare fordi man er onkel til noen. 

Jeg ville ikke automatisk ha dratt konklusjoner om onkelens seksuelle preferanser. Noen har en skrudd onkel som ikke ser problemet. Jeg ser noen over her har nevnt aldersforskjell: Juridisk har det ingenting å si om onkelen er 25 eller 52. Det er skrudd fordi det er en nær slektning som kjøper, samt at det er en voksen som kjøper til et barn.

Hvis onkelen har underliggende intensjoner bak kjøpet, minner det om "grooming". Det at det er en nær slektning som har handlet, samt at han har vært tilsynelatende åpen om gaven overfor andre, kan tyde på at det ikke ligger mer under. Samtidig er det enkelte som har surret seg bort fra normalen i diskusjon og gjensidig anerkjennelse med andre med likesinnede at de ikke lenger skjønner at det de driver med/fantaserer om, er innenfor det som er normalt eller akseptabelt, og mange overgrep begås også av personer i nære relasjoner med offeret.

Jeg skal ikke si hva andre bør gjøre og ikke gjøre, men det er en onkel som i beste fall ikke har helt gode antenner for hva som er akseptabelt.

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
Gjest d4375...b0c
wiking skrev (På 26.5.2023 den 15.45):

(...)er dette i heletatt lovlig??? 

Jeg vil anta at dette rammes av strl. § 302, jf. § 16. Mao. forsøk på å få "et barn mellom 14 og 16 år til å utføre handlinger som svarer til seksuell omgang med seg selv"

Nå kan vel onkel påstå at han kødda, men problemet er at han også kan ha hatt baktanker om at barnet skal benytte leketøyet, for deretter å forhøre seg om hvordan det var for henne, og få glede av å høre henne fortelle om det

Anonymous poster hash: d4375...b0c

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...