vidor Skrevet 12. juni 2023 Del Skrevet 12. juni 2023 Høres ut som en veldig forvirret kjølevifte. Har hørt en og annen merkelig RPM-variasjon før, men denne tar kaka. Tipper du har noe feil men reguleringen av den via at den får feil volt/amp over tid. Dette kan være relatert til reparasjonen. Kan vel forsåvidt være noe teknisk feil med den også, men etter lyden å dømme virker dette mindre sannsynlig. Lenke til kommentar
Svein M Skrevet 12. juni 2023 Del Skrevet 12. juni 2023 Er denne feilen der alltid etter reboot, eller var det bare en gang? Det er lettest å klage på feil som er der også når verkstedet skal se på det. Lenke til kommentar
Eriksendrul Skrevet 15. juni 2023 Del Skrevet 15. juni 2023 d4sh skrev (På 12.6.2023 den 0.10): Elkjøp sagaen fortsetter. Fått tilbake pcen og kost meg et par dager med Fortnite så skjer dette: https://youtu.be/5JprOoZBlk0 Jaja. Klok av skade er det bare å skru av med en gang så ikke jeg får skylden for noe og levere inn på reklamasjon igjen i morra 😂 Tusen takk Eriksendrul, enormt med pes ja. Unødvendig pes også. Virker nesten som planlagt foreldelse dette her. Neste gang jeg skal kjøpe pc blir det nok Power. Det var jo en fryktelig artig lyd xD Hvilken modell er dataen din? Ligna veldig på den jeg har Lenke til kommentar
d4sh Skrevet 14. november 2023 Forfatter Del Skrevet 14. november 2023 Eriksendrul skrev (På 15.6.2023 den 12:44 PM): Det var jo en fryktelig artig lyd xD Hvilken modell er dataen din? Ligna veldig på den jeg har Det er en MSI 65 THIN jeg har , lurer på om dette er den samme, annonsen jeg kjøpte fra som lenket til tidligere har blitt fjernet. Elkjøp fikset viften uten forbehold JAJA FOLKENS DA ER FORHANDLINGENE I GANG, tok bare et halvt år å få svar fra Forbrukertilsynet og Elkjøp. Elkjøp sier jeg skal betale da jeg har vridd og vendt på ledningen i ladeporten, jeg presenterte tilbake de samme dataene som i denne tråden, Forbrukertilsynet svarer de ikke er teknisk fagkyndig og evt må pcen sendes inn til en uavhengig tredje part, eller vi kan delbetale for reparasjonen. Elkjøp ønsker å opprettholde løsningen per i dag, at jeg står for hele reparasjonen. Begge forslag fra forbrukertilsynet er ok for meg, å bruke et halvt år på å få tilbake 3000 spenn er dårlig deal må jeg si, men dette er et veldig interessant eksperiment for andre som evt må kontakte forbrukertilsynet og se hvordan en slik sak foregår, samt svar fra motpart, og hvordan Norge tar vare på en helt vanlig bruker og kjøper av produkt. Gjennomgang av saksepostene så langt (prøver å ikke doxxe noen her, si fra hvis jeg har oversett navn etc): Første svar fra forbrukertilsynet var 4. oktober. Deretter fikk jeg ikke noe svar før jeg hadde purret 4 ganger, visste jo ikke om de hadde forkastet saken eller hva som skjedde. Spoiler Svarte 5. oktober: Purret 10. 17. og 19. oktober: Fikk endelig svar den 19. oktober fra forbrukertilsynet: Fikk endelig svar i dag fra Forbrukertilsynet og Elkjøp, og svarte tilbake. Her er saken per i dag: Spoiler Svar fra Forbrukertilsynet: Svar fra Elkjøp: Svar fra meg: 2 Lenke til kommentar
d4sh Skrevet 30. november 2023 Forfatter Del Skrevet 30. november 2023 (endret) Saken ble løst ved at Elkjøp betalte tilbake halvparten av reparasjonskostnadene. Helt ok resultat. Fikk tilbake kr 1 355,12 Da er det bare å håpe at pcen varer et par år til før neste runde Lærte meg også ett nytt ord, minnelig = fredelig. Spoiler Forbrukertilsynet foreslår 50/50 som en minnelig løsning: Svar fra Elkjop: Forbrukertilsynet avslutter saken i minnelighet: Siste svar fra Elkjop: Pengene kom inn på konto 29.11.23: Endret 30. november 2023 av d4sh 3 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå