Diskusjon.no Skrevet 24. mai 2023 Del Skrevet 24. mai 2023 Sbanken-kunder som har hatt Apple Pay, mister tilgangen 27. august. Det melder Sbanken onsdag.Les hele artikkelen på Tek.no her Lenke til kommentar
qualbeen Skrevet 24. mai 2023 Del Skrevet 24. mai 2023 😡 Forstår ikke tankegangen til DNB. Nå er jeg jo faktisk nødt til å finne meg en annen dagligbank. Jaja, greit nok. Bye bye 3 Lenke til kommentar
Gavekort Skrevet 24. mai 2023 Del Skrevet 24. mai 2023 Dette er spikeren i kista for min del. De lovet oss at ingenting skulle endre seg, og her fjerner de en av de mest essensielle tilbudene Sbanken har. 4 Lenke til kommentar
DrAlban3000 Skrevet 24. mai 2023 Del Skrevet 24. mai 2023 Da må jeg dessverre bytte bank, leit - likte Sbanken. 2 Lenke til kommentar
vidor Skrevet 24. mai 2023 Del Skrevet 24. mai 2023 Ganske tåpelig at DnB er mest opptatt av at Sbanken sender ut mail om hvor bra de er samtidig som de plukker vekk bit for bit som er grunnen til at de får god rating. Only DnB makes it possible. 4 Lenke til kommentar
Rune_says Skrevet 24. mai 2023 Del Skrevet 24. mai 2023 Synes overgang fra kodekort (som jeg omtrent aldri bruker) til kodebrikke (elektronikk med metall, dyrere produksjon og mer elektronisk søppel) er ganske unødvendig og lite miljøvennlig også. (Epost for en stund tilbake). 1 Lenke til kommentar
minim Skrevet 24. mai 2023 Del Skrevet 24. mai 2023 qualbeen skrev (40 minutter siden): 😡 Forstår ikke tankegangen til DNB. Nå er jeg jo faktisk nødt til å finne meg en annen dagligbank. Jaja, greit nok. Bye bye Det er jo åpenbart kun fordi de eier vipps og skal skvise kundene over på en dårligere løsning 😛 1 Lenke til kommentar
nightowl Skrevet 24. mai 2023 Del Skrevet 24. mai 2023 Så hvilken annen bank kan man flytte til, nå som Sbanken skal uthules? Har lenge tenkt å flytte fra DnB, men må først vite hvor jeg skal flytte til .. Lenke til kommentar
Comma Chameleon Skrevet 24. mai 2023 Del Skrevet 24. mai 2023 Hadde konto i sbanken kun for Apple pay. Men fjernet den for et par uker siden da jeg fant ut at curve funket bedre for meg. Glad jeg tok det valget når jeg ser hva de gjør her. Var vel ingen som trodde på at sbanken ikke ble å gjennomgå negative endringer her. Det kom kanskje kjappere enn noen forventet men ingen overraskelse. 1 Lenke til kommentar
qualbeen Skrevet 24. mai 2023 Del Skrevet 24. mai 2023 minim skrev (37 minutter siden): Det er jo åpenbart kun fordi de eier vipps og skal skvise kundene over på en dårligere løsning 😛 DNB har faktisk ikke lenger direkte kontroll på Vipps. De har riktignok majoritet av aksjene (ca 30-40%?), men Vipps er et eget frittstående AS i dag. Ergo forstår jeg ikke hvorfor DNB fortsetter å stikke kjepper i hjulene på Apple. Eller; jeg forstår frustrasjonen vedr NFC-chippen som de ikke får bruke. Allikevel mener jeg dette er feil "medisin". Håper EU klarer å tvinge Apple til å gi alle tilgang til chippen - slik Google og Android gjør av egen fri vilje! 1 Lenke til kommentar
minim Skrevet 24. mai 2023 Del Skrevet 24. mai 2023 qualbeen skrev (6 minutter siden): DNB har faktisk ikke lenger direkte kontroll på Vipps. De har riktignok majoritet av aksjene (ca 30-40%?), men Vipps er et eget frittstående AS i dag. Ergo forstår jeg ikke hvorfor DNB fortsetter å stikke kjepper i hjulene på Apple. Eller; jeg forstår frustrasjonen vedr NFC-chippen som de ikke får bruke. Allikevel mener jeg dette er feil "medisin". Håper EU klarer å tvinge Apple til å gi alle tilgang til chippen - slik Google og Android gjør av egen fri vilje! Jeg håper de beholder chipen låst. Det er såpass sikkerhetskritisn også at jeg ser helst at vi beholder Apple sikkerhetsnivå fremfor å tillate at andre får en bakdør inn her. Uansett helt feil fremgangsmåte av dnb å bruke kundene som brekkstang. 1 Lenke til kommentar
Comma Chameleon Skrevet 24. mai 2023 Del Skrevet 24. mai 2023 minim skrev (1 time siden): Jeg håper de beholder chipen låst. Det er såpass sikkerhetskritisn også at jeg ser helst at vi beholder Apple sikkerhetsnivå fremfor å tillate at andre får en bakdør inn her. Uansett helt feil fremgangsmåte av dnb å bruke kundene som brekkstang. Jeg tror sikkerheten fint kan ivaretas. At Apple kan åpne opp på en trygg måte. Men jeg er ikke så skråsikker på at DNB åpner for apple pay selv om Apple skulle åpne opp. Hvorfor skulle de det? Da har de jo super mulighet for å tvinge folk til å bruke vipps/egen løsning. Personlig liker jeg Apple Pay såpass godt at jeg driter litt i om de åpner opp nå. Med Curve så fungerer det såpass bra at jeg ser ingen grunn til å bry meg om bankene støtter Apple Pay lengre. Lenke til kommentar
Rune_says Skrevet 24. mai 2023 Del Skrevet 24. mai 2023 Hmm, betyr ikke denne nyheten om at BankAxept kommer i Apple Pay at det blir mulig å bruke Apple Pay uansett hvilken bank man har? Alle banker er jo tilknyttet BankAxept - eller ? https://www.cw.no/apple-pay-bankaxept-betalingslosninger/bankaxept-blir-tilgjengelig-i-apple-pay/2131833 Lenke til kommentar
horrorr Skrevet 24. mai 2023 Del Skrevet 24. mai 2023 Vil tippe på at DNB-kunder er like langt grunnet denne - "Alle forbrukere med en bank som har lagt til rette for bruk av BankAxept-kort i Apple Pay" Lenke til kommentar
Musefella Skrevet 24. mai 2023 Del Skrevet 24. mai 2023 nightowl skrev (3 timer siden): Så hvilken annen bank kan man flytte til, nå som Sbanken skal uthules? Har lenge tenkt å flytte fra DnB, men må først vite hvor jeg skal flytte til .. Danske bank f.eks Lenke til kommentar
nightowl Skrevet 24. mai 2023 Del Skrevet 24. mai 2023 Musefella skrev (10 minutter siden): Danske bank f.eks https://www.bytt.no/erfaringer/bank/danske-bank Hmm Lenke til kommentar
Salvesen. Skrevet 24. mai 2023 Del Skrevet 24. mai 2023 Wow tragisk! Nå bruker jeg ikke eple betaling men gpay. Hadde aldri hatt en daglig bank som ikke støtter dette på en god måte. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV Skrevet 24. mai 2023 Del Skrevet 24. mai 2023 (endret) Hvem bruker debetkortet til AP/GP/GP/GP (Apple/Google/Garmin/Fitbit Pay)? De fleste bruker kredittkort til dette, og da spiller det mindre rolle hvilke funksjoner bruksbankens debetkort tilbyr. For de som trenger bank som tilbyr mobilbetaling (AP og GP) med debetkort anbefales OBOS-Banken. OBOS-medlemmer har gode rentebetingelser, gratis debetkort som støtter mobilbetaling, og medlemskapet i OBOS koster 200 i året, altså mindre enn det de fleste bankene (inkludert Sbanken med 295) tar i årsgebyr for sine kort. Sjekk forøvrig finansportalen. Endret 24. mai 2023 av Slettet-fsaSP0zV Lenke til kommentar
Salvesen. Skrevet 24. mai 2023 Del Skrevet 24. mai 2023 Slettet-fsaSP0zV skrev (5 minutter siden): Hvem bruker debetkortet til AP/GP/GP/GP (Apple/Google/Garmin/Fitbit Pay)? De fleste bruker kredittkort til dette, og da spiller det mindre rolle hvilke funksjoner bruksbankens debetkort tilbyr. For de som trenger bank som tilbyr mobilbetaling (AP og GP) med debetkort anbefales OBOS-Banken. OBOS-medlemmer har gode rentebetingelser, gratis debetkort som støtter mobilbetaling, og medlemskapet i OBOS koster 200 i året, altså mindre enn det de fleste bankene tar i årsgebyr for sine kort. Sjekk forøvrig finansportalen. Jeg bruker ett master debitkort som jeg kan veksle mellom alle kortene mine med. Usikker på hvorfor en absolutt skal ha MK til mobil betaling? Lenke til kommentar
trikola Skrevet 24. mai 2023 Del Skrevet 24. mai 2023 5 hours ago, minim said: Det er jo åpenbart kun fordi de eier vipps og skal skvise kundene over på en dårligere løsning 😛 Kun 44 % - https://www.proff.no/roller/vipps-mobilepay-as/oslo/finans/IF6Z85N0RSY/ Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå