Gå til innhold

Oakley solbriller og glasstyper... hva bruker du?


Anbefalte innlegg

Jeg har de siste 5 ish årene eid ett par Oakley Holbrook Metal solbriller med Prizm glass uten polaroid. Disse var egentlig bare noe jeg røsket med meg fra en Synsam butikk da dme var på tilbud og så bra ut. Mener jeg betalte rundt 1.600 kroner for dem den gangen. 

Disse har fungert bra og jeg har egentlig ikke tenkt så mye på dem annet enn å bare brukt dem. men jeg har ved flere anledninger satt meg på dem ved et uhell og dem har begynt å gå litt i oppløsning. 

Så i går valgte jeg å kjøpe nye solbrller og i den forbindelse så kjøpte jeg Holbrook briller som ikke hadde innfatning av typen metall, men plast. Mest for å prøve noe nytt. 

Derimot gikk jeg for Prizm glass MED polaroid. Sapphire tror jeg fargen/glasset hette. 

Du verden for en enorm forskjell det var fra de gamle brillene som hadde Prizm glass dark grey (uten polaroid). Brillene med plast infatning føltes også lettere...

Men prisen endte fortsatt på 1.600 kroner hos Synsam. Dog met et noe dyrere glass.

___________

Jeg synes generelt at Holbrook brillene har en perfakt passform og utseende. Ikke for store og ikke for små. Dem har heller ikke noen "sær" form som skiller seg ut. Det er briller som ser bra ut nesten uansett hvem dem sitter på og fremstår som er "trygt" valg. 

Hva slags solbriller bruker du, og hvorfor? Hvilke glass evt.?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Bjerknez skrev (13 minutter siden):

 

Hva slags solbriller bruker du, og hvorfor? Hvilke glass evt.?

Jeg har to par Rayban solbriller. Et par med varmt rødlig glass, og et med kaldt blå/grått glass. Begge polariserte. Det ene paret ligger i brilleholderen i bilen. De eldste er vel 11 år gamle, og jeg har byttet glass én gang på de. De andre er tre år gamle.

Grunnen til at jeg liker disse er så enkelt som at jeg synes de er behagelige å ha på, og jeg synes de ser bra ut. 

 

Ikke disse, men omtrent samme stilen på begge.

https://www.synsam.no/ray-ban-rb3498-002-71-64?gclid=CjwKCAjwpayjBhAnEiwA-7ena0G2jHG9B9QcNShjF_fxoG2hYUpNB7_5TotUQLcPvdgj9aFgHPxYgRoCRFsQAvD_BwE

Lenke til kommentar

Jeg er ikke den som legger store beløp i solbriller, men etter at jeg begynte med polaroid har det vært et absolutt krav. Jeg tilbringer mye tid på sjøen, og når man ser etter noe i vannflaten på solskinnsdager utgjør polaroid en enorm forskjell.

Lenke til kommentar

Ja, Polaroid er et must for meg også. Jeg er ikke så mye på sjøen, men polaroid gjør at refleksoner i solen blir dempet veldig. Spesielt bra også i trafikken hvor det er mye refleksjoner. 

Har RayBan også Polaroidglass i sine briller? 

Jeg synes de fleste brillene jeg har sett fra RayBan er ganske "kjedelige". Alle er liksom bruke og eller svarte med vanlige glass. 

Lenke til kommentar
Bjerknez skrev (43 minutter siden):

Får man RayBan solbriller med fargede glass slik som Oakley? Evt. polaroid? Eller handler RayBan mer om mote enn funksjon?

Som jeg skrev, så er begge mine Rayban solbriller polariserte. Det er et must for meg.

 De som er polariserte er lett gjenkjennelige på glasset. Det står "Ray-Ban P" på de.

  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
RRhoads skrev (1 minutt siden):

Som jeg skrev, så er begge mine Rayban solbriller polariserte. Det er et must for meg.

 De som er polariserte er lett gjenkjennelige på glasset. Det står "Ray-Ban P" på de.

Beklager, du skrev jo det 😏

Men har Rayband fargede glass også? Altså glass med forskjellig "tint" etc.? 

Lenke til kommentar
Bjerknez skrev (4 minutter siden):

Beklager, du skrev jo det 😏

Men har Rayband fargede glass også? Altså glass med forskjellig "tint" etc.? 

Ja, jeg har et par røde(kanskje litt mer rødbrune), og disse gir et varm tone og veldig bra kontraster. Også har jeg et par blå, men foretrekker helt klart de røde. 

Endret av RRhoads
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
ilpostino skrev (9 minutter siden):

Jeg bruker samme som deg, men med styrke i glassene. Koster en del ekstra, men jeg synes det er verdt det.

Ja, jeg skjønner godt hvorfor Holbrook selger godt. Jeg synes disse har en fin fasong og ser på en måte naturlig ut på alle uten at man ser ut som batman eller Tom Cruice. :) 

Lenke til kommentar

Har de siste seks årene brukt et par Oakley Frogskins med Prizm (ikke Polaroid). Dritfornøyd. Kommer til å kjøpe akkurat samme igjen - sannsynligvis i løpet av året. Da blir dagens par nedgradert til reserve-/bilbriller.

Kjøpte de for en liten tusenlapp i Los Angeles.

Lenke til kommentar

Har et par Ray-Ban Wayfarer, American Optical Aviators og til slutt et par Oakley Sutro Prizm Road for sykling.

Skulle gjerne hatt et par polariserte også, men gjerne med lange stenger som bøyes bak øret, men selv Wayfarers med 150mm stenger er egentlig for korte. Noen som kjenner til noe passende?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...