monodrive Skrevet 21. mai 2023 Del Skrevet 21. mai 2023 (endret) Hei trenger tips til å reparere betongtaket etter at jobb med å sparkle og male sprekker i et området som var sparklet først. Problem oppstår nå etter 3,5 dag med sprekker i leilighets taket i området der en fikk utbedret ujevnheter og tidligere fukt problem som er fikset for 2 år siden. Betong taket ble sparklet og fikk tørke 30timer i tørt og godt rom for så å male taket, men nå som sagt så sprekker det kraftig opp. Arbeidet ble utført av en som driver med dette og så bra utført ut. Hva kan problemet være, er det sparkelen (våtroms sparkel) og tørketid eller malingen som har fått alt til å sprekke? Kan vel ikke være noe med betongen siden sparkel så fin ut før malingsjobb? Monodrive Endret 21. mai 2023 av monodrive Lenke til kommentar
Powertrainer Skrevet 21. mai 2023 Del Skrevet 21. mai 2023 Mangelfull vasking og/eller grunning før sparkling kan føre til at det sprekker opp igjen. Lenke til kommentar
monodrive Skrevet 21. mai 2023 Forfatter Del Skrevet 21. mai 2023 Takk det kan jo stemme at forarbeidet ikke var gått nok, må få sjekket opp hva som kan gjøres som første aksjon før sparkling. Vil jo ikke ha det vått og ikke vaske et tak med salt syre som brukes på gulv. Lenke til kommentar
Powertrainer Skrevet 22. mai 2023 Del Skrevet 22. mai 2023 Handler vel om å få bort murpuss før man primer/grunner det, men jeg er ingen ekspert på området så jeg skal være forsiktig med å uttale meg om framgangsmåte. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå