ForTheImperium Skrevet 21. mai 2023 Del Skrevet 21. mai 2023 (endret) Russland og Kina bruker jo nettet i sin krigsføring mot vesten. Hundretusener av aktive nett-troller opererer i alle populære sosiale medier platformer for å skape uro i samfunnet vårt. Burde ikke vi gjøre det samme også? Jeg vet at Sør-Korea har en gruppe som kalles for VANK. De blir brukt for å spre informasjoner og motarbeider Japan sin benektelse av deres krigsforbrytelse under okkupasjonen av Korea. Endret 21. mai 2023 av ForTheEmperor 2 Lenke til kommentar
Aiven Skrevet 21. mai 2023 Del Skrevet 21. mai 2023 (endret) Nå synes jeg ikke at vestlige myndigheter burde ha dette, men det har de nok. Både internt i Vesten og i utlandet. Både nett-troll og nettroll vil være godkjent etter norsk rettskrivning. Førstnevnte er muligens mest lesbart. Troll er troll i flertall også, som er standard for intetkjønnsord på norsk. Et bord, flere bord. Et sett, flere sett. Et nett-troll, en hær av nett-troll. Endret 21. mai 2023 av Aiven 2 Lenke til kommentar
germanwhip Skrevet 2. juni 2023 Del Skrevet 2. juni 2023 On 5/21/2023 at 3:52 PM, ForTheEmperor said: Sør-Korea har en gruppe som kalles for VANK Jaja, godt de ikke er basert i UK'en Lenke til kommentar
knutinh Skrevet 6. juni 2023 Del Skrevet 6. juni 2023 (endret) Aiven skrev (På 21.5.2023 den 16.05): Nå synes jeg ikke at vestlige myndigheter burde ha dette, men det har de nok. Både internt i Vesten og i utlandet. Jeg kan forstå at man prøver å drive en kile inn i Russland for å redusere støtten til krigen i Ukraina, eller svekke lederskapet i Kina. Jeg er bekymret for at slike ting har en tendens til å gi uforutsigbare resultater. Det er enklere å lage kaos enn å styre folket i en retning. Slike tiltak er antagelig mest effektiv hvis man er en underdog, og/eller hvis motstanderen er et demokratisk og åpent land. Jeg tror ikke at nett-troll er en god strategi av vesten for å slå Nord-korea. -k Endret 6. juni 2023 av knutinh Lenke til kommentar
Feynman Skrevet 10. juni 2023 Del Skrevet 10. juni 2023 Vesten burde ha mer av dette: https://www.vg.no/nyheter/utenriks/i/15dkPe/lurer-putin-med-populaert-dataspill Og det vil nok bli mer fokus på informasjon på nettet fremover, både offensivt og defensivt. Men man kan ikke drive med trolling i liberale demokratier. Diktaturer kan gjøre dette fordi det fungerer bra sammen med undertrykking av egen befolkning, og det utnytter rettigheter man har i demokratiske land som en «svakhet». Så man må holde seg til sannheten i vesten og ikke ødelegge det man har. Trollingen spres overalt, den kan ikke kun rettes mot fiendtlige land. Lenke til kommentar
shockorshot Skrevet 10. juni 2023 Del Skrevet 10. juni 2023 Vel til en viss grad har vi det og samtidig ikke. Anbefaler denne episoden av trygdekontoret hvor Seltzer får besøk fra ei fra E-tjenesten og diskuterer nøyaktig dette her. (Kan hende jeg lenker til feil episode nå, fant ikke den jeg hadde lagret på spotify) https://radio.nrk.no/podkast/trygdekontoret/sesong/2023/l_344b4612-3e77-4319-8b46-123e77e31940 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå