Gjest 8a239...11b Skrevet 20. mai 2023 Del Skrevet 20. mai 2023 Noen som vet hva dette er (innsiden av håndleddet)? Anonymous poster hash: 8a239...11b Lenke til kommentar
fjs Skrevet 20. mai 2023 Del Skrevet 20. mai 2023 (endret) Jeg fikk noe lignende i fjor sommer over store deler av kroppen. Fant aldri helt ut av det, men potensielt noe med varme eller en allergi. Det gikk over etter et par timer Prøv å kjøl ned og se om det hjelper, hvis det ikke blir borte innen i morgen ta kontakt med fastlegen din. Edit: Pleier du å ha på klokke? Endret 20. mai 2023 av fjs Lenke til kommentar
Gjest 8a239...11b Skrevet 20. mai 2023 Del Skrevet 20. mai 2023 Takk for svar. Bruker sportsklokke ja, men ikke på den hånda (får utslett av det). Mange måneder siden jeg brukte klokka der, så da er det skikkelig "lagg i systemet" hvis det er årsaken. Ellers kan det være noe med varme, leiligheta mi har vært ekstremt heit av en eller annen grunn, typ 19C ute og 24C inne (gaming-PC'en og TV'en står på hele tiden, så sikkert det). Ellers har jeg jo atopisk eksem, men det har aldri vist seg som annet enn vag rødlighet på kassa og kjakene, aldri noe så uttalt som dette. Anonymous poster hash: 8a239...11b Lenke til kommentar
thatguy83 Skrevet 20. mai 2023 Del Skrevet 20. mai 2023 Jeg er ingen hudlege (men spiller en på nett). Kan se ut som en allergisk reaksjon. Har du nikkelallergi? Har du hatt kjeder rundt håndleddet i det siste? Ser også litt ut som det er typisk atopisk eksem man får salve for hos fastlegen sin. Eksem kan i grunn oppstå de fleste steder. Lenke til kommentar
RRhoads Skrevet 22. mai 2023 Del Skrevet 22. mai 2023 Lener du det håndleddet på pulten din når du sitter ved PCen? Lenke til kommentar
del_diablo Skrevet 22. mai 2023 Del Skrevet 22. mai 2023 Det blir ikke et godt spørsmål. Det er enten kontaktallergi, eller så er det ikke kontaktallergi. F.eks stressutslett er jo identisk. Lenke til kommentar
Laserbeam Skrevet 26. mai 2023 Del Skrevet 26. mai 2023 NB: Kun personlige erfaringer, og hva fastlegen har sagt til meg. Det er 3 tilfeller hvor jeg får slike utslett: Jeg får ofte slike utslett i pollensesongen, spesielt når det er kraftig spredning av en pollentype jeg reagerer skikkelig på, feks bjørk eller grass. Og jeg har vært ute i mange timer. Jeg får forsåvidt også slike utslett når jeg sitter for lenge sammenhengende ved pcn, med håndleddene vilt tett på et stor gummiert og stoff musematte (dekker både tastaturet og musa). Spesielt hvis jeg er skikkelig ivrig i et spiller, og blir litt anspent og presset håndleddene ekstra godt ned på musematta på pulten. Og også hvis jeg har skikkelig angst og / eller er skikkelig stresset med evt tankekjør, og når jeg eventuelt gruer meg skikkelig til noe. Ofte så legger jeg ikke merke til det før jeg eventuelt skal legge meg, eller når jeg står opp den neste morgenen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå