Huxy Skrevet 20. mai 2023 Del Skrevet 20. mai 2023 Hallo! Har litt AC-trøbbel på en Astra G med 1.6l 16v bensin-motor. Trodde først det var lite gass, men når jeg setter på manometer på lavtrykks-nipplen til kjøleanlegget så viser det et greit trykk. Men det ser ikke ut til at kompressoren går rundt. Når jeg spinner på den med hånda så går den rundt, så den er iallfall ikke låst. Prøver å finne et relé jeg kan sjekke ut men finner det ikke? Gode råd tas i mot med takk! Lenke til kommentar
NoBo Skrevet 20. mai 2023 Del Skrevet 20. mai 2023 Beste er nok å få lest ut diagnosedata via OBD II-porten. Forslag til mulige feil: Clutchen i kompressoren kan være utslitt. Aktuator/ventil/føler for trykk/temp/ kan ha tatt kvelden og da vil ikke kompressoren aktiveres. Elektrisk kontakt/ledning er irret/har brudd. Se f. eks. AC Compressor Clutch is Not Engaging – Causes & How to fix Lenke til kommentar
Huxy Skrevet 20. mai 2023 Forfatter Del Skrevet 20. mai 2023 Takk for det. Har prøvd OBD2-porten men får bare connection error. Lenke til kommentar
Huxy Skrevet 20. mai 2023 Forfatter Del Skrevet 20. mai 2023 23 minutes ago, RRhoads said: Er det reim på den? Ja multireima er på kompressoren Lenke til kommentar
Hollabaloo Skrevet 20. mai 2023 Del Skrevet 20. mai 2023 (endret) Huxy skrev (4 timer siden): Gode råd tas i mot med takk! Dette er en svært populær bil i UK, så jeg ville hørt der: https://www.astraownersnetwork.co.uk/forums/astra-g.9/ Denne tråden f.eks.: https://www.astraownersnetwork.co.uk/threads/air-conditioning-not-working-any-ideas.372563/ Kan til og med hende noen der har laget en feilsøkingsguide. Endret 20. mai 2023 av Hollabaloo Lenke til kommentar
Opelduude Skrevet 21. mai 2023 Del Skrevet 21. mai 2023 Mål om det er strøm inn på kontakta til kompressoren. Skal være 12v der når ac knappen står på. Er det strøm der, så er clutchen på kompressoren defekt. Lenke til kommentar
Brake Skrevet 29. mai 2023 Del Skrevet 29. mai 2023 Skjekket om sikring til kompressoren er hel, om ikke er nok spolen brunnet , like greit og skifte til komplett clutch Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå