Gå til innhold

css og xhtml side

Anbefalte innlegg

Jeg har ikke drevet så mye med CSS og "xhtml" før, men har lest litt om det og synes det virker ganske kult så jeg måtte prøve meg ;)

link

"Utseende" på linkene øverst fant jeg her

"borden" bak "jon-e.net" skriften fant jeg her (veldig bra side)

siden er også xhtml og CSS valid.

kritikk og kommentarer takk

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Siden ser ikke helt bra ut i opera. Boksen "Her er det noe" og "og er er det enda mer" vises i bunnen av siden.

Likte ikke rollover efekten din. Skiftet ble veldig dratisk. Teksten i topmenyen og headeren blir også kuttet litt i bunn. Sjekk siden i opera så får du se

Lenke til kommentar

likte menyen, men headeren stod ikke helt i stil. får gamledager flashback. minner om tapet fra en 70-tallsfilm..

ellers tja, likte ikke bakgrunnen helt, ble litt skarpt med det plutselige hvite.

forstod ikke helt meningen med "her er det noe" og "her er det noe mer" som kom helt nederst på siden, mulig det er en liten feil. fargevalget var bra, men se om du kan få noe mer grafisk ut av det. :thumbup:

godt utgangspunkt.

Lenke til kommentar

Så ikke riktig ut i Opera eller Mozilla, tok en screenshot med delt topp og bunn ;)

Teksten i header virket som den ble litt kuttet i bunnen og.

Link: Opera/Mozilla feil

Ellers så var siden flott den, behagelig farger. Mulig kontrasten mellom header teksten og bakgrunnen er hakket for svakt, kunne gjort enten bakgrunnen litt svakere eller teksten litt sterkere?

Er også bra at du følger standarder, men det kan bli vanskelig å gjennomføre DIV-layout og få det til å fungere likt i alle nettlesere. Du må passe på at padding, border osv oppfører seg forskjellig i IE og Opera/Mozilla. I IE så går dette innover tag'en, men i Opera/Mozilla så utvider tag'en seg når man slenger på padding, border osv. Beste er å ikke adde padding/border på elementer som har satt en bredde (hvor dette problemet oppstår). Bedre å slenge på padding på DIV, P osv elementer som er inni en DIV f.eks. Siden disse ikke har fastsatt bredde, flyter de seg riktig ut fra hvor bred moder elementet er.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...