Ludvig86 Skrevet 20. mai 2023 Forfatter Del Skrevet 20. mai 2023 mobile999 skrev (2 minutter siden): Bruk kun 98 oktan fra Esso. Takk for tipset! Skal prøve dette! Lenke til kommentar
kremt Skrevet 20. mai 2023 Del Skrevet 20. mai 2023 Gammel bensin kan også forårsake mye problemer. Kjøp helt ny og fyll opp. Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 20. mai 2023 Del Skrevet 20. mai 2023 1 minute ago, Ludvig86 said: Takk for tipset! Skal prøve dette! Den vil ikke svive bedre med 98 men 95 inneholder nå etanol, som skaper problemer hvis den står for lenge. Etanol trekker til seg fukt. Lenke til kommentar
Ludvig86 Skrevet 20. mai 2023 Forfatter Del Skrevet 20. mai 2023 kremt skrev (1 minutt siden): Gammel bensin kan også forårsake mye problemer. Kjøp helt ny og fyll opp. Tømte tanken og fylte opp med ny bensin 👍🏾 Lenke til kommentar
Mannen med ljåen Skrevet 20. mai 2023 Del Skrevet 20. mai 2023 https://www.aspen.no/kunnskap/kunnskapsbank/e10-bensin/ Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 20. mai 2023 Del Skrevet 20. mai 2023 (endret) Forgasseren har forresten flere små dyser og passasjer som er veldig viktige å få staket opp med en nål eller lignende og få renset skikkelig. Alle må være helt åpne og rene. Man kan også som regel få nye forgassere fra eBay etc. for en billig penge. Edit: Sjekk at eksosen ikke er tett! Det har jeg sett på flere klippere jeg har fikset. Endret 20. mai 2023 av sedsberg 1 Lenke til kommentar
Svein M Skrevet 20. mai 2023 Del Skrevet 20. mai 2023 95 oktan er fra 1. april i år E10, altså opp til 10% etanol. 98 oktan er E5, altså opp til 5% etanol, men ofte selges den uten etanol. Etanol krever at motoren tåler det, og som andre nevner her den tåler ikke så godt å stå lenge. Lenke til kommentar
l4kris Skrevet 21. mai 2023 Del Skrevet 21. mai 2023 Det eg gjorde -etter å ha skifta vår tennplugg- var rett og slett å ikkje skru lokket til luftfilteret heilt igjen! (Dette høyres ut som er tett, og kan skiftast/klippes til av annar filtermateriale.) Og da starta plenklipparen med ein gang. Dette lokket kan stå delvis åpent under heile klippen, gikk fint i mange år! 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå