ilpostino Skrevet 9. mars 2002 Del Skrevet 9. mars 2002 noen som vet hva en ACPI-bios er for noe? fått en aktiv bluescreen på win2k sp2 som sier at acpi-biosen på maskinen min ikke stemmer overens med acpi-spesifikasjonene. Lenke til kommentar
mcper Skrevet 9. mars 2002 Del Skrevet 9. mars 2002 ACPI (Advanced Configuration and Power Interface) is an open industry specification co-developed by Compaq, Intel, Microsoft, Phoenix, and Toshiba. ACPI establishes industry-standard interfaces for OS-directed configuration and power management on laptops, desktops, and servers. ACPI evolves the existing collection of power management BIOS code, Advanced Power Management (APM) application programming interfaces (APIs, PNPBIOS APIs, Multiprocessor Specification (MPS) tables and so on into a well-defined power management and configuration interface specification. The specification enables new power management technology to evolve independently in operating systems and hardware while ensuring that they continue to work together. ******** Det er mulig BIOSen din ikkje er heilt kompatibel med denne standarden. Sjekk om det fins ein oppdatert BIOS for hovedkortet ditt. Viss det ikkje gjer det så må du kanskje installere win2k i vanleg APM-modus, og det krever ein re-install... per Lenke til kommentar
ilpostino Skrevet 9. mars 2002 Forfatter Del Skrevet 9. mars 2002 har nå reformatert hardisken to ganger. flashet biosen igår, så jeg 'flashet tilbake' den forrige bios-utgaven. det funket heller ikke og når har jeg flashet til den helt nyeste versjonen... får fremdeles samme feilmelding.... Lenke til kommentar
MistaPi Skrevet 10. mars 2002 Del Skrevet 10. mars 2002 Jeg har vært borti dette problemet før, løsningen da var å bytte BIOS brikken til en annen type. Du kan prøve å installere OSet uten ACPI støtte, tror kommandoen er "winnt /noacpi" (Regner med at du kjører Win2k eller WinXP) Lenke til kommentar
ilpostino Skrevet 10. mars 2002 Forfatter Del Skrevet 10. mars 2002 har prøvd å innstalere win 2000 uten støtte for dette, men det resulterer bare i at maskinen henger seg opp under innstalasjon. så da er jeg vel like langt. tatt ut batteriet på hovedkortet og skal vente litt før jeg prøver på nytt. hørt at dette skal resette bios/systemklokke ++ Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå