Brake Skrevet 19. mai 2023 Del Skrevet 19. mai 2023 Hei Har byttet vestre bakdør med komplett med alle komponenter på grunn av en skade nede på døren og vindusheis og sentrallås fungerte ikke på den døren heller, det kommer spenning inn på kontakt til vindusheismotor men ikke noe ut , har sjekket på høyre side og det kommer spenning inn og ut til vindusheis bryter og fungere både vindusheis og sentralåsen Noen her som har vert ut for at når en vindusheis og sentrallås ikke fungere på en dør, fungere på alle andre dører , selv etter byttet motor at det må programmeres av ECM ,eller er samme feil på den vindusheismotor og sentrallås på begge dører Lenke til kommentar
mobile999 Skrevet 20. mai 2023 Del Skrevet 20. mai 2023 Dette har ikke noe med ecm å gjøre. Det kan ha noe med ddm (driver door module) å gjøre. Det må evt. feilsøkes, noe som sannsynligvis krever volvo spesifikt diagnoseutstyr. Lenke til kommentar
Brake Skrevet 20. mai 2023 Forfatter Del Skrevet 20. mai 2023 Har vert på med avansert diagnose i går men får ikke kontakt med dør, har byttet all innmat med Aktuator dvs hele den stålplaten med vindusheis på i dag men samme feil venstre dør er åpen selv om den er lukket ,trudde det var sensor på Aktuator var feil på Lenke til kommentar
mobile999 Skrevet 20. mai 2023 Del Skrevet 20. mai 2023 Brake skrev (1 time siden): Har vert på med avansert diagnose i går Med hva slags diagnoseapparat? Lenke til kommentar
Brake Skrevet 20. mai 2023 Forfatter Del Skrevet 20. mai 2023 Det heter for wow og ett system verksteder bruker.. Lenke til kommentar
mobile999 Skrevet 20. mai 2023 Del Skrevet 20. mai 2023 Brake skrev (6 timer siden): får ikke kontakt med dør Jeg tror ikke noe diagnoseutstyr kan "få kontakt med" bakdørene. Det bør være feilkoder på dørmodulene i fører og passasjerdøren (foran) med riktig diagnoseutstyr. Hvilke feilkoder var tilstede? Er det nå noen komponenter montert i døren som også var montert i den opprinnelige døren? Lenke til kommentar
Brake Skrevet 21. mai 2023 Forfatter Del Skrevet 21. mai 2023 Det er kun vestre bakdør som ble byttet ,feilkoder husker jeg ikke i farten ,det jeg husker er at jeg demontere vindusheismotor med modul på venstre framdør fordi den ikke virket og var kullbørstebelegg på anker og virket etter det Lenke til kommentar
mobile999 Skrevet 21. mai 2023 Del Skrevet 21. mai 2023 Det er lurt å ta bilde av feilkodene. De gir en pekepinn på hvor feilen ligger. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå